Hammerax ... Vreemde cymbalen ...

Gestart door Hans, sep 19, 2011, 21:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hans

Ik weet niet of iemand de Memphis Drum Shop volgt op Youtube (is echt de moeite, moet je dus doen) !

Voor mij nieuw (Hammerax cymbals) en ik vind ze verschrikkelijk, maar wil ze jullie niet onthouden :

24"inch crash :


18" hihat :


Boomywang ? 48"... ?

Nlz

Het maakt mij allemaal de pis niet lauw. En dan druk ik me voorzichtig uit  8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Erik

Die crash klinkt toch een partij bout. Betaal je toch niet voor. :o
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

musiqman

Er zitten leuke modellen tussen, maar volgens meer gericht op de percussionisten en Stom/Blue Man Group etc.

Lucas

Ze houden precies wel van GROOT!
Nee echt niet mijn ding..

rtniels

Je kan ze beluisteren bij drumstore in Antwerpen. Er zitten wel leuke dingen bij hoor, vooral de rides uit de Licuicy serie. Wel niet echt breed inzetbaar

Dribbel

IIeeeeuwwwww 8)7
Yamaha recording & sabian

mangoie

Ik vind het wel interessant dat er een bekkenfabrikant is die een heel andere visie heeft op bekkens, misschien zelfs een beetje innoveert ;)  De markt zal niet heel groot zijn voor deze fabrikant en zal misschien ook nooit worden. Je moet er echt van houden.

Neemt niet weg dat sommige modellen toch wel heel aardig klinken.

Of is deze drummer gewoon goed? *O*


Jochem

Hmm, in dat filmpje klinken ze eigenlijk best goed.. Wel op een andere manier maar toch leuk. Maar sla je die dingen niet super snel kapot?

mangoie


Hmm, in dat filmpje klinken ze eigenlijk best goed.. Wel op een andere manier maar toch leuk. Maar sla je die dingen niet super snel kapot?


Ik meende te horen in een filmpje van Hammerax dat ze een hele speciale legering gebruiken (oeh! :D) die volgens hun eem stuk duurzamer is dan de traditionele bronslegeringen voor doorsnee bekkens.
Er is al eens een discussie geweest op het ander forum dat dunne bekkens langer meegaan omdat ze niet zo star zijn als hun dikke soortgenoten. Combineer die twee gegevens en je zou dan theoretisch op een bekken komen die lang meegaat. Kan natuurlijk allemaal marketing gelul zijn. Iemand die ervaring heeft met deze bekkens moet maar zijn bevindingen posten.     

Anserini

Normaal heeft het te maken met flexibiliteit, dunne bekkens zijn flexibeler en kunnen de klappen makkelijker verwerken dan dikke bekkens. Elke legering zal zijn eigen breekpunt hebben bij bepaalde diktes, dus als je die veranderd zou je (blijkbaar) erg dun kunnen gaan. Maar dat veranderd de klank natuurlijk ook totaal.

Hans

Flexibiliteit inderdaad, check dit filmpje met Mike Mangini in Time Warp (discovery channel) :



Scary he ?

Omhoog