Rare vlekjes op bekkens

Gestart door groovemaker, sep 15, 2012, 18:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Ik heb een aantal rare zwarte plekjes op mijn bekkens.
Ze zitten op mijn 20" A custom ride en op een 18" A custom crash.

ze lagen altijd op mijn kamer. Ik speelde even een tijdje op andere bekkens, en toen ik deze weer tevoorschijn haalde zaten ze er op. Ik kon ze er met een natte doek niet afkrijgen, en met voorzichtig krabben werd het vager. Ze zitten er dus nog steeds.

Op elke bekken zitten er meerdere vlekjes.
Hier een aantal foto's. Niet de beste kwaliteit, maar het geeft een impressie:







Iemand enig idee wat het is en hoe ik het weg kan halen?
voor zo ver ik weet beinvloed het de klank, zou ook wat raar zijn voor zulke kleine plekjes, maar toch....
If it's too Loud you're too old!

Murgen

Rook jij?
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Harre

Of het met al dan niet roken te maken heeft weet ik niet, maar je zou voor jezelf even na kunnen gaan waar de bekkens exact gelegen hebben in de periode dat je ze niet gebruikte. Het lijkt wel of er iets op gevallen is en wat... tja, dat is dan afhankelijk van de plaats waar ze lagen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

Waarschijnlijk is je kamer vochtiger dan je denkt, of er is ooit water op gevallen.
Het is een beetje corrosie,maar met bekkenpoets krijg je het wel weg als het goed is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

groovemaker


Rook jij?


Nee


met bekkenpoets krijg je het wel weg als het goed is.


Waar kan ik dat halen? Muziekwinkel?

De bekkens zijn meegeweest op een studieweekend met een orkest. Dat was letterlijk aan de rand van een kanaal, dus daar zal het vrij vochtig zijn geweest. Ze lagen daar sachts in een ruimte waarvan ik geen idee heb. Tuis lagen ze gewoon op mijn kamer. Daar is altijd het raam open, dus is het dan vochtig?

Zou best kunnen want het heeft hier in Franeker flink geregend de laatste tijd.


Ik ga dat bekkenpoets opzoeken en proberen

dank u dank u.....Ik houd u op de hoogte *D

If it's too Loud you're too old!

Anserini

Je kunt ze ook gewoon laten zitten...  :Y

groovemaker

Het wordt niet erger?

Ze waren er wel vanuit het niks namelijk
If it's too Loud you're too old!

Robert-Jan


Nee

Waar kan ik dat halen? Muziekwinkel?

De bekkens zijn meegeweest op een studieweekend met een orkest. Dat was letterlijk aan de rand van een kanaal, dus daar zal het vrij vochtig zijn geweest. Ze lagen daar sachts in een ruimte waarvan ik geen idee heb. Tuis lagen ze gewoon op mijn kamer. Daar is altijd het raam open, dus is het dan vochtig?



Sja kijk als het dan daar een nacht koud is geweest en je neemt ze dan weer mee naar binnen dan 'beslaan' ze. En als je ze dan ergens een tijdje in de tas laat liggen dan krijg je dit soort plekjes, daar zijn die brilliant finishes wat gevoeliger voor ..maar maak je geen zorgen, het kan verder geen kwaad.
Gewoon lekker veel mee spelen, wordt de rest ook wat viezer, valt t niet meer op.. *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Na een koude rit achterin de bus zet ik daarom als echte nerd de boel open als het weer op m'n kamertje staat. Niet alleen voor de bekkens, maar ook voor de toms en hardware. Het is wat moeite, maar gezien de leeftijd en hoe het spul er nu nog uitziet loont het naar mijn idee toch echt wel de moeite.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

Ik heb mijn bekkens ook nooit in een tas, behalve als het echt moet!

Als jullie denken dat er verder geen gaten in mijn zildjians roesten, ga ik er vanuit dat het wel goed komt.


Kan hier wel een slotje op denk ik.
If it's too Loud you're too old!

Omhoog