Waarom "wiebelen" mijn bekkens niet?

Gestart door Ringo, aug 01, 2012, 20:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Toch blijft dat filmpje fascinerend! Ik zag het een jaar of wat geleden op Discovery en de mechanische eigenschappen van ons drumstel zijn inderdaad geweldig. Net pudding, die snare.

Verder weinig toe te voegen aan wiebelende bekkens, ik 'veeg' over mijn bekkens, ook op de e-cymbals.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Jenslathouwers



K heb niks gezegt... Sorry!


Ik heb het zelf ook moeten opzoeken hoor ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

patrick76

Heb je al cymbal crowns geprobeerd??
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Technobeat



ik 'veeg' over mijn bekkens, ook op de e-cymbals.


Je bent wel héél zuinig op je spullen he Murgen , E-cymbals net zo '' behandelen '' als A-cymbals . :)
Maar wel terecht , we moeten lang en hard werken om de spullen te kunnen kopen , en om er dan ook lang plezier van te hebben is met beleid er op spelen een goede instelling . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ringo


Heb je al cymbal crowns geprobeerd??


Ah, dacht dat ik op een fotograven site terecht gekomen was (al die vorige antwoorden) maar dit kende ik nog niet. Cymbal crowns, eigenlijk wel handige dingen lijkt mij en geen last van viltjes demping.
Ga eens kijken waar ik die kan verkrijgen...
I hit you with my Rhythm Stick

Ringo

#30
feb 02, 2013, 13:56 Last Edit: feb 02, 2013, 14:10 by Ringo

Heb je al cymbal crowns geprobeerd??



Besteld bij Tierolff, met 50% korting! Dus € 4,55 per stuk.

Edit: ships, ze hadden er nog maar 1
I hit you with my Rhythm Stick

Joris


Je bent wel héél zuinig op je spullen he Murgen , E-cymbals net zo '' behandelen '' als A-cymbals . :)
Maar wel terecht , we moeten lang en hard werken om de spullen te kunnen kopen , en om er dan ook lang plezier van te hebben is met beleid er op spelen een goede instelling . :Y


Ik wil wel een beetje lekker spelen, altijd maar opletten of ik wel perfect sla is ook niks aan. Dan een keer in de zoveel tijd maar wat kapot, hoort erbij.

Rick


Toch blijft dat filmpje fascinerend! Ik zag het een jaar of wat geleden op Discovery en de mechanische eigenschappen van ons drumstel zijn inderdaad geweldig. Net pudding, die snare.

Verder weinig toe te voegen aan wiebelende bekkens, ik 'veeg' over mijn bekkens, ook op de e-cymbals.


Snap ik, waarom zou je met een andere techniek op een ekit spelen dan op een akit.

musiqman

Ik gebruik dunne bottom viltjes en deze als top:


Gemaakt van plastic met een rubber coating zodat je geen topviltje meer nodig heb, klein simpel en doeltreffend.

Ringo

Ziet er ook goed uit (en goedkoper in aanschaf)
Alleen die Cymbal Crowns hebben geen viltje aan de onderkant nodig (beter voor de klank?)
vandaar dat die me wel wat leken. In principe is de tijdwinst van zo'n systeem van ondergeschikt
belang. Wel mooi van die EXA's die ronde onderkant.
I hit you with my Rhythm Stick

patrick76

Zelf gebruik ik ook cymbal crowns. Ze zijn ook bij Music Store verkrijgbaar.
Voordeel vind ik: Geen metaal op metaal contact. Gemakkelijk om een bekken te vervangen.
De bekkens wiebelen.
Nadeel: het duurt even voordat je er handigheid in krijgt om een bekken te plaatsen. Daardoor kan het zijn dat je de eerste cymbal crowns snel kapot hebt.
Niet geschikt om een bekken te "stacken".
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Ringo

#36
feb 12, 2013, 20:35 Last Edit: feb 12, 2013, 20:38 by Ringo
I hit you with my Rhythm Stick

Technobeat


En Ringo ....... wiebelen de bekkens met de Cymbal Crowns nu zoals de bedoeling was ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ringo

Betere bekkens (Masterwork) en lekker aan het wiebelen. Ben een gelukkig mens.....
I hit you with my Rhythm Stick

Technobeat


Mooi te  lezen dat het helemaal goed is gekomen .


Enjoy ! *O*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Fibesman

Heb indertijd ook cymbalcrowns gehad. Heel handig maar op een gegeven moment slijten ze, dan breekt de pen af en pleurt het bekken zo op de grond.  :N

Harre

Bedankt voor de info, Tanco.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

harmen 18

Dit is als de (compleet plastic?) pen dunner slijt? Want dan zou je het moeten zien aankomen toch?

Technobeat


Heb indertijd ook cymbalcrowns gehad. Heel handig maar op een gegeven moment slijten ze, dan breekt de pen af en pleurt het bekken zo op de grond.  :N



Dat is zeker een fors minpunt van dit product , eigenlijk zou het schroefdraad van de stand tot helemaal boven in de Cymbal Crown moeten zitten , zodat hij fungeert als een gewone sleeve ( maar dan anders ) .
En ook al zou hij dan doorgesleten zijn kan het bekken nooit vallen omdat het door het metalen schroefdraad wordt tegen gehouden .

Of gaat mijn theorie niet helemaal op ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

patrick76

Technobeat, je theorie klopt.
Het schroefdraad zou inderdaad door moeten lopen tot boven de "sleeve" waar de bekken op rust.
Knapt de pen af, dan rust de bekken nog op het schroefdraad en valt de bekken niet.

Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt. Ik kijk wel regelmatig de Crowns na op slijtage en breukjes.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Omhoog