Cymbal Sizzler

Gestart door steef224, mei 28, 2012, 14:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

steef224

Hey, zijn deze nog ergens te krijgen?



Me oom vertelde me over deze ''vintage'' sizzler en ik kwam ze ook tegen in een paar drum-geschiedenis boeken. Ben best wel benieuwd of ze nog ergens te koop zijn.

Bedankt,
Stefan

timmie

Geen idee, heb het ding ook nog nooit gezien. Als je naar het effect op zoek bent zijn er wel vergelijkbare dingetjes te koop: http://www.thomann.de/nl/pro_mark_r22_rattler_sizzler.htm Je kunt ook gootsteenketting over je bekken leggen, dan gaatie ook mooi sjizzelen.

Hoefnix

#2
mei 28, 2012, 17:21 Last Edit: mei 28, 2012, 17:22 by Hoefnix
Een ketting kost in de bouwmarkt nog geen euro/meter. Ze hebben ze op van die rollen waarvan je ze zelf op maat moet knippen. Die promark is erg duur :)
Met een ringetje wat lijm en een ketting heb ik er één gebouwd in 3 minuten voor €1,50 :)


timmie

zelf heb ik het in mijn studentenhuis uit de gootsteen gesloopt ;), voor de volledigheid toch effe een linkie erbij gedaan

steef224

Inderdaad er zijn alternatieven, deze sizzler komt uit de jaren 50/60 het systeem is alleen zo veel handiger en het ziet er best cool uit, jammer dat ze zo onbekend zijn. Zag wel wat home-made versies misschien dat dat wat is en anders wordt het die gootsteen ketting hahaha

Paul

Bij de bouwmarkt kan je zoiets goedkoop kopen. Ringetje erbij van 10 cent en dan heb je voor minder dan 50 eurocent een sizzle.
De meeste bouwmarkten hebben een assortiment aan dit soort kettinkjes, leuk om mee te experimenteren. Zo gebruik ik op één van mijn rides een hele dunne en lichte schakelketting omdat dat wat frisser klinkt.

Omhoog