Vintage bekkens

Gestart door drumlarsos, sep 17, 2011, 11:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumlarsos

sep 17, 2011, 11:12 Last Edit: sep 24, 2011, 09:08 by drumlarsos
Heb je weer wat moois op de kop getikt(zonder dat de verkoper het wist)?
Vraag je je af welk jaartal nou precies bij deze stamp past? etc. etc.

Show het hier!

Ik zou het zonde vinden als deze bekkens verzuipen in de Zildjian/sabian topics. Vandaar dat ik een apart topic aanmaak, wat dat verdienen ze!

  *D
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

tRow

k zildjian istanbul 13'' hats 17'' crash, 14'' hats. Paiste dixie 20'' ride, wat oude ufip crashes

:D

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick





this threat is worthless without pics?

drumlarsos

indeed!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Nijlpaard


this threat is worthless without pics?


You guessed it  ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel

Een foto spreekt 1000 woorden :X
Yamaha recording & sabian

rtniels


Heb je weer wat moois op de kop getikt(zonder dat de verkoper het wist)?
Vraag je je af welk jaartal nou precies bij deze stamp past? etc. etc.


Hier een nuttige link:
http://www.hidehitters.com/cymbals/Zildjianstamps/timeline.html

ewoud

Gisteren bij het opruimen van het drumhok  bij ons in de kerk, 2 oude zildjian avedis bekkens gevonden. We hebben ze vergeleken met onze huidige bekkens (sabian AA) en zijn tot de conclusie gekomen dat we ze niet mooier vinden klinken en dus niet gaan gebruiken.

Ik zou hier graag foto's van de bekkens plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet. Als iemand mij dat even uitlegt zal ik binnenkort hier foto's op plaatsen. Ik zou namelijk graag willen weten hoeveel ze waard zijn.

rtniels

fotos oploaden op een host zoals photobucket ofzo en dan de directe link hier plaatsen tussen de code:

[ img ]LINK[ / img ]

en de spaties weglaten

ewoud

Ok bedankt, ik ga nu een weekend weg daarna zal ik ze posten

WDrums

Heb laatst ook wat K en Avedis Vintage rides beluisterd. zoiets heeft wel echt iets magisch..
K vroeg me af, wanneer mag je zo'n bekken nou vintage noemen? vanaf welk jaartal zijn ze alsware vintage (dus op een bepaalde manier gemaakt) ?



Tijn

ik vind zelf bij zildjian, voor de machinaal gemaakte periode, dus na de jaren 40, 50 en 60. Eerdere bekkens heb ik nog nooit van gehoord.

Hellwin

Toen ik mijn drumkit kocht zat er een 14" hi-hat, 16" crash en een 20" Ride bij.

De hi-hat is een Zanki Heavy Roto casting Hi-hat en oef die is idd zwaar al gehoord dat deze zo rond de 80 euro waard zijn en das leuk want ik heb mijn kit voor 100 euro gekocht :)
En de 16" is een Romen Mark 70 oude Meinl gewoon leuk voor mijn jonges straks als ik hun kitje af heb.
En de 20" is een Royal nog iets, maar das helemaal niks :) Maar eens kijken wat we daar mee kunnen doen.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Stella

Ik speelde net in de studio op een heel oud paar mehmet agop Istanbul hihats, groen logo. Weet niet of het vintage oud was, of gewoon oud, maar het klinkt fantastisch (terug).

musiqman

#15
dec 29, 2014, 16:57 Last Edit: dec 29, 2014, 16:58 by musiqman
Deze?



De Signature lijn. Ik heb hier zelf een 16'' crash van, niet vintage (volgens mij vanaf de jaren 90) maar erg fijn!

Robert-Jan

#16
dec 29, 2014, 17:07 Last Edit: dec 29, 2014, 17:09 by Robert-Jan
Je hebt ook oudere met een groen logo maar dan was het nog voor de splitsing mehmet/agop ('97)...dus gewoon Istanbul.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wouters

Zoiets als dit:


Pre-split istanbuls kwamen in zwarte, groene en witte logo's.
Helaas is er weinig consensus over of een bepaalde kleur in een bepaalde periode voorkwam. Zwarte en groene nette logo's (dus niet de gesprayde zwarte) zag je eind jaren 80 begin jaren 90 door elkaar.

Soms vind je ook het productiejaar erin gestampt:


Vintage? Nee. Oud? Relatief.

Moderne groene logo's zoals musicman laat zien, herken je vaak aan het uiterlijk dat er uit ziet als het bekken onder in he vuurkorf heeft gelegen ;-). De oudere waren gewoon "goudkleurig" of "niet-geschoren" => "turk".

djska

In mijn beleving zou dat of een Istanbul Mehmet of Istanbul Agop moeten zijn, niet beiden :-)

Wouters

Kan wel beiden zijn, indien oud:

1980 en verder-> AGOP en MEHMET maken samen Istanbul cymbals
1996 -> AGOP overlijdt, onrust in de tent
na 1996 -> Zonen AGOP gaan verder onder de naam AGOP, en MEHMET onder zijn eigen naam.

De periode van voor 1996 wordt ook wel aangeduid met "pre-split".
Cymbals uit die periode kennen dus 2 namen onder de bell en enkel "Istanbul" als inktstempel.

Omhoog