Meinl Byzance China's

Gestart door Panda-Beer, mei 15, 2012, 01:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer

Was vandaag eens rond aan het kijken voor china's en DAMN die byzance china's zijn vet!
Vooral de Extra Dry's vond ik echt super klinken ... en hij ziet ook echt supergaaf uit...  O+
Ben er dan ook over aan het denken als ik geld heb eentje te halen  :P



Mijn vraag is dan hoe is de ''durability'' van deze china's? Want ik heb een Wuhan gehad en die heeft het maar 6 maanden vol gehouden. Dat is me natuurlijk bij zo'n byzance veel geld als hij zo snel kapot zou gaan.


ohh en voel je vrij om hier foto's en/of opmerkingen te zetten over de china's :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Joris

Je mag er wel vanuit gaan dat deze langer meegaan dan Wuhans, anders zou het niet best zijn.

Hoefnix

Mijn Zildjian China werd al in sixties gebruikt en is nog steeds helemaal intact.
Denk dat de Wuhan een defectje had of te dun.

NathanR

De Wuhan die ik heb, is pas kapot gegaan. Maar ik heb hem van Dribbel overgenomen, die mij vertelde dat hij hem ook al rond de 20 jaar had. :)

Misschien een productie foutje of iets dergelijks :)

---

Ik vind de china er niet niet echt mooi uit zien :P
Maar hij klinkt wel lekker!

Joris

Wuhans gingen bij mij gemiddeld een half jaar mee, dat is geen kwestie van een fabrieksfout ofzo. Kwestie van veel gebruiken en de kwalitiet is natuurlijk een stuk minder maar daar betaal je ook een stuk minder voor.

NathanR

Inderdaad, de hoeveelheid dat je het gebruikt zal ook een rol spelen.. :) Maar je betaald er dan ook weer niet zoveel voor, en zo is het cirkeltje weer rond ;)

Joris

Kunnen we hier trouwens niet een algemeen chinatopic van maken?

Panda-Beer

#7
mei 15, 2012, 11:11 Last Edit: mei 15, 2012, 16:00 by Panda-Beer
Mij is verteld geworden dat de Wuhan china's sneller kapot gaan omdat ze ook op de buiging gehamerd zijn. Daardoor zou hij zwakke punten hebben, mijn wuhan is dan ook daar gescheurd..
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

outsidr


Was vandaag eens rond aan het kijken voor china's en DAMN die byzance china's zijn vet!
Vooral de Extra Dry's vond ik echt super klinken ... en hij ziet ook echt supergaaf uit...  O+
Ben er dan ook over aan het denken als ik geld heb eentje te halen  :P



Mijn vraag is dan hoe is de ''durability'' van deze china's? Want ik heb een Wuhan gehad en die heeft het maar 6 maanden vol gehouden. Dat is me natuurlijk bij zo'n byzance veel geld als hij zo snel kapot zou gaan.


ohh en voel je vrij om hier foto's en/of opmerkingen te zetten over de china's :)


Heb zelf een 16" traditional byzance china.
Ik heb deze al 3 jaar in mijn bezit en ik sla bepaald niet zacht en er zit nog geen deukje of krasje in.

Rick

Ik heb in een jaar tijd twee byzance traditional 18" chinas kapot geslagen, vaak met een stuk of zes haarscheurtjes in de "vouw" van de china. Toen kreeg ik een derde byzance traditional china, en die was heel veel dikker dan mijn andere chinas die ik ervoor had gehad. Ik vond die qua klank drie keer niks. Met de hartelijke service van Rotterdam Drum Department heb ik er toen een 18" dark china voor terug gehad. Daar speel ik nu bijna een jaar probleemloos op. Heerlijk bekken, echt waanzinnig. Niet te luid, klinkt niet te lang door, pitch blijft evenredig na aanslag. Perfect.

Je moet vooral goed opletten op hoe je op een china slaat. Ik heb hem nu lichtelijk van me af gekanteld zodat ik niet meer op de "vouw" kan slaan. Als je daar op slaat gaat hij gegarandeerd kapot

drums97

Ik heb nog een 18" China van Zanki. Deze zal van de mid 70's zijn. Helemaal niets aan te zien. Geen scheur of keyhole oid. Alleen een mooie verkleuring, want hij is nooit gepoetst met chemicaliƫn.
Het schijnt dat ie "rare" is, want het is een Zanki Rotocasting.
Spreekt meteen aan en klinkt ook niet te lang door. Ik sla ook niet bepaald zacht en mijn vader heeft er toch ook enige tijd goed op gehamerd.
Fotootjes:



Stamp
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Citizen Kane

Mooi spul die Byzance China's, vooral de extra Dry en de Dark uitvoeringen. Mooi uiterlijk ook! Hier is ook een geinteresseerde...

Kn@pestaart


Mij is verteld geworden dat de Wuhan china's sneller kapot gaan omdat ze ook op de buiging gehamerd zijn. Daardoor zou hij zwakke punten hebben, mijn wuhan is dan ook daar gescheurd..

Even een comment op een oude post, Wuhan is handgehamerd en de vouw in een china wordt erin gehamerd. Dus de china, als beste voorbeeld, is een volledig in vorm gehamerd bekken.

Ik speelde al 13 jaar op een Sabian AA 16" China, in mijn oren hoe een china moet klinken. Deze is onlangs overleden, nadat ik hem een paar keer binnenstebuiten heb geslagen.  8)

Rick


Mooi spul die Byzance China's, vooral de extra Dry en de Dark uitvoeringen. Mooi uiterlijk ook! Hier is ook een geinteresseerde...



Ik ben ook nog steeds stik gelukkig met mijn Dark China. Zelfs mijn mede bandleden zijn er helemaal lyrisch van! Het is wel een investering maar het is het dubbel en dwars waard als je het mij vraagt!

Omhoog