Spelling en grammatica.

Gestart door Machiel, jan 20, 2012, 10:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch


Wat dacht je van 'hun' en 'zij' door elkaar halen?

Bv: Hun hebben gisteren lekker gegeten. :F


of hen en hun ! (daar kan ik zelf dus niet aan uit  :N -->(lees: ik ben het gewoon al lang vergeten en het interesseert me ook niet zo veel))

Nijlpaard


Ik vind van niet, want dit is een logisch gevolg als je mensen gaat aanspreken op taalfouten.
Vandaag zeg ik dat jij iets verkeerd hebt geschreven, dikke kans dat dat een keer als boomerang terug komt.
Zo werkt dat namelijk op alle fora.

Het is prima om iemand aan te spreken als  er helemaal geen touw meer aan vast te knopen is door bijvoorbeeld straattaal gebruik. Het is namelijk ook in het belang van de poster dat zijn post duidelijk is voor iedereen.
Maar hameren op d's en t's gaat me te ver, zeker als een reactie in een discussie.
Dit topic is prima, je vraagt simpelweg iedereen te letten op zijn/haar taal gebruik.
Reageren met als enig doel het verbeteren van een post, door bijvoorbeeld dezelfde tekst met de juiste spelling bold geschreven om aan te tonen dat er veel fouten instaan vind ik ook geen gewenste richting..
Uiteindelijk is dit een drumforum en moet het over drummen gaan. Dat je je irriteert aan me/mijn, dat snap ik wel, maar als je dan de neiging hebt om dat te verbeteren zie ik liever dat je dan een pm stuurt of het iets subtieler aanpakt. Dit omdat je ook de poster te kakken zet en de stemming makkelijk kan laten omslaan.



:Y   *O* 



Ik zou bijna zeggen, amen :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

vandeflosch

Citaat
Ik vind van niet, want dit is een logisch gevolg als je mensen gaat aanspreken op taalfouten.
Vandaag zeg ik dat jij iets verkeerd hebt geschreven, dikke kans dat dat een keer als boomerang terug komt.
Zo werkt dat namelijk op alle fora.

Het is prima om iemand aan te spreken als  er helemaal geen touw meer aan vast te knopen is door bijvoorbeeld straattaal gebruik. Het is namelijk ook in het belang van de poster dat zijn post duidelijk is voor iedereen.
Maar hameren op d's en t's gaat me te ver, zeker als een reactie in een discussie.
Dit topic is prima, je vraagt simpelweg iedereen te letten op zijn/haar taal gebruik.
Reageren met als enig doel het verbeteren van een post, door bijvoorbeeld dezelfde tekst met de juiste spelling bold geschreven om aan te tonen dat er veel fouten instaan vind ik ook geen gewenste richting..
Uiteindelijk is dit een drumforum en moet het over drummen gaan. Dat je je irriteert aan me/mijn, dat snap ik wel, maar als je dan de neiging hebt om dat te verbeteren zie ik liever dat je dan een pm stuurt of het iets subtieler aanpakt. Dit omdat je ook de poster te kakken zet en de stemming makkelijk kan laten omslaan.



:Y   *O* 



Ik zou bijna zeggen, amen :)


Ik zeg het gewoon  :) :

Amen !

Jochem

#28
jan 20, 2012, 15:50 Last Edit: jan 20, 2012, 17:31 by Jochem
/

dunDaan

Als ik zo vrij mag zijn denk ik dat in de openingspost alles al gezegd is: probeer er op te letten, maar ga niet zitten zeiken als iemand per ongeluk een t-tje typt op de plek waar eigenlijk een d-tje hoort te staan.
Dus ...... waarom deze hele discussie??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Machiel

Waarschijnlijk omdat iedereen er iets over wil zeggen... We zijn tenslotte allemaal drummer.
Neem mij vooral niet te serieus.

Henkeman

 :Y

....en azeinpissers...

animal


De laatste tijd zie ik heeeeeeel erg vaak rare spelvouten/grammaticavouten die me echt een beetje
storen waaronder de aller aller ergste: me drumstel != mijn drumstel. -O-

Mijn vraag aan iedereen om er gewoon even op te letten. Ik houd er normaal niet van om de grammarnazi te zijn, en vooral niet in een topic (vandaar dit topic) maar het lijkt wel alsof niemand het wat uit maakt.

Alsjublievt?
*O*


Daar sluit ik me graag bij aan en als iemand behoefte voelt een tekst te verbeteren, dan mag hij of zij van mij z'n gang gaan.  :Y

Erik

Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

rammerdebam


De laatste tijd zie ik heeeeeeel erg vaak rare spelvouten/grammaticavouten die me echt een beetje
storen waaronder de aller aller ergste: me drumstel != mijn drumstel. -O-

Mijn vraag aan iedereen om er gewoon even op te letten. Ik houd er normaal niet van om de grammarnazi te zijn, en vooral niet in een topic (vandaar dit topic) maar het lijkt wel alsof niemand het wat uit maakt.

Alsjublievt?
*O*


Sorry, moet r op regareren  :)
Woon al jaren in Zwitserland, en geloof mij, maak in NL taal erg vel schrijffouten  :Y
Als iedereen gaat lopen klagen op splfouten ed. hou ik het voor gezien.
Zoek ik wel een ander forum bw. het om de inhoud gaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wou ik even kwijt !
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Hoefnix


rammerdebam

#36
jan 20, 2012, 17:24 Last Edit: jan 21, 2012, 13:56 by Paul

/


Heb hier trouwes erg veel moeite mee.
Ligt het aan mij ?????????????
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

rammerdebam


Haha ha hap...  Lol

Ach over happen ....... gaat gewoon nergens over !!!!!
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Hoefnix


Heb hier trouwes erg veel moeite mee.
Ligt het aan mij ?????????????


Eens.

rammerdebam


Eens.


wat gan we er aan doen dan ???
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Jochem

Okey, sorry weggehaald.
Haal het dan ook maar uit je quote ;]

rammerdebam


Okey, sorry weggehaald.
Haal het dan ook maar uit je quote ;]


hoe doe ik dat precies ??? :?
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Jochem


hoe doe ik dat precies ??? :?

Boven je bericht op 'verander' klikken

Hans

En nu allemaal terug in jullie hoek en voor straf de hele avond rudiments oefenen... Met je blote voeten.

animal


Zoek ik wel een ander forum bw. het om de inhoud gaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wou ik even kwijt !


Dat is dan beloofd. :w

Robert-Jan

Zie je wel... Begin over spelling op een forum en de stemming slaat om.


  :N

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Een forum is een forum, een discussie is een discussie. Als je snel geraakt bent, kun je altijd nog leechen. :Y

Rick

Gewoon normaal blijven doen!  *O*


Je weet wel, normaal: het gemiddelde van alle gekken bij elkaar ;)

Hammar

topics over spelling, geloof, drugs, roken en politiek lopen altijd uit de hand.

animal

De instituten 1ste en 2de kamer, kerk en ABN, bestaan anders nog steeds.
Kom, kom jongens, niet zo depressief.
Er mag van iedereen verwacht worden dat hij/zij gewoon een beetje z'n best doet op wat hij/zij hier verkondigt, dat heeft alles te maken met beetje respect tonen voor elkaar.

Omhoog