2012 namm nieuws

Gestart door Robert-Jan, jan 05, 2012, 15:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

musiqman

Ik kan de youtube links niet zien in Appatalk :( blijft als html tag staan.

Robert-Jan

Nou..dan loop je naar je computer of je opent op je smartphone gewoon www.drum-forum.nl
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Grappig...

Robert-Jan

Eerder praktisch..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Die airlift vind ik wel mooi gevonden hoor. Wellicht een gasveer binnenin? Zal hem iig niet lichter maken.

animal


Het is wel vet , maart probleem is denk ik dat 95% van de edrum gebruikers op zoek is naar hardware wat zo stil mogelijk is..en bij de onheads krijg ik het idee van de reporter dat een meshhead wat fijner speelt..


Mijn eerste gedachte was:"dit hebben ze vorig jaar toch al op de markt gebacht". Nog eens goed luisterend naar de videoclip bleek dit ook zo te zijn. De verandering zit hem het feit dat er nu een drie-laags vel wordt gebruikt i.t.t. vorig jaar een twee-laags. (BTW het drie-laags vel is ook als "gewoon" vel te koop en blijkt nog erg open te klonken ook, interessant).
Wellicht zijn de meeste e-drummers op zoek "drums" die zo stil mogelijk is, persoonlijk vind ik de hybride vorm interessanter. De op echte drums lijkende e-kitjes vind ik erg duur, zelf ben ik al in het bezit van voldoende akoestische drums, er ééntje (tijdelijk) ombouwen lijkt mij voor mij de ideale oplossing.
Het enige waar ik bij dit Inhead-systeem niet enthousiast over ben, is het formaat van de kastjes die aan de buitenkant van de snare/tom hangen.

Robert-Jan

Ik doel met het 'probleem' meer op de verkoopcijfers .. ;)
Ik heb het idee dat deze vellen rete gevoelig zijn, maar toch zou ik het verschil willen weten tussen de vellen en een roland rt trigger bijvoorbeeld..uiteindelijk is dat natuurlijk de meest eenvoudige oplossing als je je kit 'hybride' wilt maken..

Overigens heeft pearl nu op namm ook een systeem gelanceerd...min of meer wat er op de epro zit ,maar dan los verkrijgbaar.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Wellicht zijn de meeste e-drummers op zoek "drums" die zo stil mogelijk is, persoonlijk vind ik de hybride vorm interessanter. De op echte drums lijkende e-kitjes vind ik erg duur, zelf ben ik al in het bezit van voldoende akoestische drums, er ééntje (tijdelijk) ombouwen lijkt mij voor mij de ideale oplossing.
Het enige waar ik bij dit Inhead-systeem niet enthousiast over ben, is het formaat van de kastjes die aan de buitenkant van de snare/tom hangen.

Wat voor toepassing heb je in gedachte voor een hybride? Live de triggers naar de tafel sturen en zelf akoestisch geluid horen?

Nickvm

Mooie kit zeg de Retrosonic van Mapex.

http://youtu.be/T1ra0vg7HME
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Nijlpaard

Absoluut, maar voor de eenvoudige man buiten bereik ben ik bang :P

Slechts 25 gemaakt dus de prijs zal wel navenant exclusief zijn :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

#260
jan 22, 2012, 18:40 Last Edit: jan 22, 2012, 18:51 by animal

Wat voor toepassing heb je in gedachte voor een hybride? Live de triggers naar de tafel sturen en zelf akoestisch geluid horen?


Yep, precies dat. En wellicht met wat demping in de ketel is er ook "een soort van" e-kit van te maken.

animal


Mooie kit zeg de Retrosonic van Mapex.
http://youtu.be/T1ra0vg7HME


Zekers, jammer van die verkopers die niet weten wat ze aanbieden  :')

Zoek de verschillen.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=bi_5C3fmecY&NR=1

Jeroenov

Weet iemand welke zildjian K hi-hat wordt gebruikt?

drum1964

#263
jan 22, 2012, 19:32 Last Edit: jan 22, 2012, 19:33 by drum1964
@ Animal

22 x 16 kick moet 22 x 18 zijn  *)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

vette finish op die odery!

Robert-Jan

Ah nee..   :F

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nickvm

#267
jan 22, 2012, 20:27 Last Edit: jan 22, 2012, 20:29 by Nickvm
Wow die finishes van Mapex zijn gaaf zeg!!!






Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Jochem

Nice pic's! Hoe was dat snare vel met dat gaat erin? O.o


Edit:
Omg ninja'd Vast niet goed dus? xD

ArcticLight


animal


@ Animal

22 x 16 kick moet 22 x 18 zijn  *)


Helaas, niet door voor de koelkast, ik denk toch echt dat het een 22 x 16 is.
Maar er is nog een verschil  *)

Nijlpaard

Keteldikte........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Dit ziet er ook heel bijzonder uit .........


Robert-Jan

#273
jan 22, 2012, 21:48 Last Edit: jan 22, 2012, 21:52 by Robert-Jan
Def Leppard unplugged ..?  :+

Wel leuk ..snare bas bekkentje zie ik..cool
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ja, ik moest denken aan een moderne variant voor "Nikkele Nelis". :Y

Omhoog