Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

beest1979

heyhey
ik heb de kans voor mijn 5-delige tama superstar hyperdrive 2009 10"12"16"22"13"snare om te zetten naar een tama starclassic maple van 2010 schellset 10"12"14"16"22"zonder de snare
Ik zou dan ook nog een 800 € moeten opleggen
zou ik hier moeten opspringen of zou ik hier ni veel verschil van horen en beter bij de superstar blijven
greetz

Fibesman

Verschil zal wel groot zijn. Die maple starclassic heeft gewoon veel betere ketels. Ik zou me als ik jou was wel drukker maken om m'n snaredrum.

beest1979

de snare is eigelijk geen probleem want ik heb nog een pearl master custom maple snare liggen waar ik ook heel gelukkig mee ben  :)

tRow

Ik zou het doen.

groovemaker

Zeker doen!

Ik denk dat je niet snel zo'n kans krijgt. Je moet natuurlijk wel die € 800,- even ophoesten...
If it's too Loud you're too old!

DrumsBA

Iemand bekend met Yamaha Tour Custom? Zag een 4pc shell set staan op internet voor €400,-

beest1979

ik heb mijn superstar ingeruild voor de starclassic
amai wat een verschil,zeker de moeite !!

animal


ik heb mijn superstar ingeruild voor de starclassic
amai wat een verschil,zeker de moeite !!


Gefeliciteerd, plaats snel een paar foto's in "Show je kit" . :Y

Machiel


ik heb mijn superstar ingeruild voor de starclassic
amai wat een verschil,zeker de moeite !!


Gefeliciteerd!
Neem mij vooral niet te serieus.

beest1979

#384
mei 13, 2012, 23:15 Last Edit: mei 13, 2012, 23:15 by beest1979
bedankt
vandaag alles mooi opgeblonken morgen terug opzetten en dan zal ik wat foto's posten  :Y

NathanR

Heej,

Ik wil in de zomervakantie gaan werken voor een nieuw drumstel (nouja nieuw, ik wil voor een 2ehandse gaan om de kosten iets te verzachten.)
Speel nu op een Pearl Forum, en wil eigenlijk een drumstel kopen die geen middenklasser meer is, of het moet een goede midden-klasser zijn :)

Wat raden jullie mij aan?! Denk dat mijn budget tussen de 600 en 1000,- komt te liggen. Het hoeft alleen maar een shelset te zijn met de maten 20'' of 22'' kick, minimaal een 12'' tom (mag dus ook een kit zijn met 10'' en 12'' toms.) en een 16'' floortom.


Machiel

Voor 600-1000 ero kan je veel leuke dingen kopen!
Even samenvatten heur.

22" Kick
10" Tom
12" Tom
(14" Floortom?)
16" Floortom

Als je een beetje goed zoekt zou je voor ommenabij de 1000 euro een Starclassic Performer kunnen opzoeken of iets van een oude Masters van Pearl.

Zelf heb ik een Tama Starclassic Performer (oude serie met 100% berken ketels)
Voor mij is het perfect; veel attack en genoeg body voor metal en genoeg subtiliteit voor de rockerige dingen die ik in de band speel.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over de zeer betaalbare Sonor Force 3007 lijn. (volgens mij heur)
ik dacht dat dat middenklassers waren ook van Berken

Mapex Saturn is ook te gek maar geen idee wat die 2e hands doen.
Ik heb altijd tijdens drumles op een Yamaha Beach Custom gespeeld en ook dat was te gek maar ik miste heel veel attack. Het was voor mij een te rond en te warm geluid. Maar als dat je ding is, ga dervoor.


Conclusie:
Aan mij heb je niks?
Neem mij vooral niet te serieus.

NathanR

Naar een 2e hands Starclassic of Masters heb ik ook gekeken, dat zijn idd wel beetje de drumstellen waar ik naar zoek :)

Een 14'' floortom hoeft niet perce, maar is altijd leuk meegenomen :)

Stokmans

Sonor heeft ook die lekkere attack, een 2e hands S-Class zou ook een mooie optie zijn, en die 3007 durf ik ook nog wel te adviseren (heb zelf een 3001 en die klonk altijd te gek).

Probeer een shellset te vinden die niet meer heeft dan je graag wil hebben, voor alles wat je meer krijgt, moet je ook meer betalen. Zonde als een tom in de hoek komt te staan...

beest1979

is drumcraft geen ideetje
een serie 8 fusion zal iets over de 1000 euro zitten met hardware

NathanR

En al die hardware heb ik niet nodig.. ;) Ben niet zo'n fan van de looks van drumcraft, en ja, ik kijk ook graag naar de looks :P :)

Headshrinker

[...] 2ehandse [...] shellset [...] tussen de 600 en 1000,- [...] met de maten 20'' of 22'' kick, minimaal een 12'' tom (mag dus ook een kit zijn met 10'' en 12'' toms.) en een 16'' floortom.


Dat moet te doen zijn, met 'n beetje geduld. Heb je voorkeuren voor merk/houtsoort(en)/finish?

NathanR

Precies, dat het te doen moest zijn daar ging ik al wel vanuit :)

Ehm, finish... tsja, sparkle vind ik erg tof! Maar een houtfinish vind ik ook vaak wel tof, ik kan het moeilijk uitleggen, veel finish'en vind ik mooi maar wil het dan wel eerst zien :)

Hout, geeeeeen idee van :p Zolang het maar geen waaibomenhout is ;)

Merk, Pearl, Tama of Ludwig.. maar bijvoorbeeld een Mapex Orion zoals Trow die te koop heeft vind ik ook erg tof, hangt ook af van de looks dus eigenlijk :P :)

**lekkeer duidelijk allemaaal**

Headshrinker

Hartstikke duidelijk!  :P Wel handig dat je zoveel opties open houdt.

Moet 't een maagdelijke bass drum zijn? Ga je voor diepe of juist ondiepe ketels?

(Niet dat dit meteen 100 slokken op 'n borrel scheelt, maar we moeten toch iets om de zoektocht wat af te bakenen.)


NathanR

Ehm, tsja, dat weet ik ook niet zo goed eigenlijk :)
Het liefst heb ik een kick, die zo klein mogelijk is maar wel een lekkere dikke oempf heeft :) (daarom dus ook de keuze voor 20''... maar ook 22'' is prima.) En de toms eigenlijk het zelfde, lekker makkelijk en laag te stemmen het liefst :)

BasV

Een Tama Starclassic B/B of een Pearl Masters moet voor dat bedrag zeker te doen zijn, een Mapex Saturn (of eventueel zelfs een Orion) ook. Over de Ludwig Epic (X?) hoor en lees ik ook best aardige verhalen, maar heb hem zelf nog nooit gehoord.

Technobeat


Nathan , ga in de vakantie bij een andere werkgever je geld voor een nieuwe kit verdienen of blijf je bij de Formido werken ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Blijf bij de Formido werken, 3/4 dagen in de week (8 uur per dag.. 3 euro per uur, plus vakantie geld.)

harmen 18

Ik heb geen idee wat je wil, maar volgens mij voldoet dit nog wel aardig aan je eisen:

http://link.marktplaats.nl/519239202

NathanR

Qua alles ongeveer wel :p Alleen vind ik de finish niet zo mooi.. :P
Wel bedankt voor het zoeken :D

Omhoog