Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

marnixkwd

#375
okt 18, 2011, 16:30 Last Edit: okt 18, 2011, 16:51 by marnixkwd
Ik heb hem op het vorige forum al eens gepost. Speciaal voor het nieuwe forum nogmaals.

Pearl Masters Premium Maple

22''x18'' bassdrum
10''x8'' tom
12''x9" tom
16''x16'' floortom
14''x6,5'' Limited vintage edition sensitone snare.

15'' Paiste Black label 2002 hi-hat
18'' Zildjian K custom crash
20'' Zildjian K ride
10'' splash..

Roland Spd-s 











Machiel

klein plaatje
Neem mij vooral niet te serieus.

zildjianboy




Niet echt heel duidelijk maar het is wel een foto :Y!



nu wel een duidelijke foto!








De snare  ;)

Stokmans

Kleurt wel goed bij je muren en vloer ;) (mooi kleurtje hoor!)

zildjianboy


Kleurt wel goed bij je muren en vloer ;) (mooi kleurtje hoor!)


Ik ga ook verfen hahha ;) :D

Harre


Eerlijk vergelijken kan je pas als je blind de twee opties naast elkaar hoort, één ketel, één ruimte, direct na elkaar etc. etc. Twee totaal verschillende kits (acryl versus hout) in totaal verschillende situaties zijn niet te vergelijken.

Bovendien, de toms van de kit in het filmpje hebben nou niet wat je noemt veel sustain, en volgens mij is dat juist de reden voor Harre om de tommount te laten zitten: sustain.


Ik ken iemand die er een karma puntje bij krijgt... :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dries

#381
okt 18, 2011, 17:50 Last Edit: okt 18, 2011, 17:50 by Freggle

Ik ken iemand die er een karma puntje bij krijgt... :)

Thanks man!

Mooie set, Marnix! Ben er zuinig op.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat


Echt een mooie kit Zildjianboy , deze finish kom je niet elke dag tegen en dat maakt hem speciaal . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Inderdaad een hele mooie kit, die gretsch!


Ik zou alleen die tacky "kickport" sticker van je kickport afhalen. Verder erg mooi!

animal


Ik heb hem op het vorige forum al eens gepost. Speciaal voor het nieuwe forum nogmaals.

Pearl Masters Premium Maple



Mooie kit, welke vellen heb je er op liggen??
Als je het geld er voor hebt, adviseer ik je superhoops op de 10"en 12" te leggen, krijg je echt veel meer toon/sustain voor terug. (Of de nieuwe Pearl Fat Tone Hoops, ben zelf ook wel benieuwd naar hoe groot het verschil in sound is met Superhoops)

Dries


Mooie kit, welke vellen heb je er op liggen??
Als je het geld er voor hebt, adviseer ik je superhoops op de 10"en 12" te leggen, krijg je echt veel meer toon/sustain voor terug. (Of de nieuwe Pearl Fat Tone Hoops, ben zelf ook wel benieuwd naar hoe groot het verschil in sound is met Superhoops)
\

Heb je dit ook ooit op de Birthday Cake Masterworks geprobeerd?
Ketelsamenstelling is hetzelfde, op de draagranden na.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

marnixkwd


Mooie kit, welke vellen heb je er op liggen??
Als je het geld er voor hebt, adviseer ik je superhoops op de 10"en 12" te leggen, krijg je echt veel meer toon/sustain voor terug. (Of de nieuwe Pearl Fat Tone Hoops, ben zelf ook wel benieuwd naar hoe groot het verschil in sound is met Superhoops)


Ik geloof dat we het hier wel eens over gehad hadden op het vorige forum. Geen idee waar dat op uitgelopen is.. :/. Ik heb Ambassadors als ondervellen en Emperors als slagvellen. Ik zou die fat tone hoops wel eens willen proberen zodat ik wat meer sustain krijg. Eens kijken of ik iets kan lospeuteren bij pearl.

animal


Ketelsamenstelling is hetzelfde, op de draagranden na.


Oh, heeft deze uitvoering dan een dikke ketel??

marnixkwd


Volgens mij wel ja..

Dries


Oh, heeft deze uitvoering dan een dikke ketel??

Heb jij zelf de MRP of de MMP?
Ik dacht dat de oude set van Norman een MRP is, maar wellicht vergis ik me.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Loper Boh

Foei! Wat een fraaie kits allemaal; d'r zitten echt hééééle gave bij. Wordt er stinkend jaloers van..
maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben. Ik mep wat ik kan op wat ik heb en er komt geluid uit (die begrepen golfbeweging die we overigens niet alleen begrijpen, maar ook nog kunnen sturen!).
Mjin komplimenten aan alle exhibitanten...
Bronze is beautiful...

willem4130

#391
okt 19, 2011, 17:16 Last Edit: okt 19, 2011, 17:28 by willem4130
Hier de mijne. Speel eigenlijk altijd in deze opstelling. Had eerder Zildjian A custom en K custom bekkens maar die zijn bij een inbraak helaas gestolen. Speel nu alweer een half jaartje op een set die me is geschonken (verschillende personen hebben bekkens gedoneerd [waarvoor dank  O+]) en de bekkens zijn de volgende:

-paiste 2002 20" ride
-paste 2002 16" crash
-zildjian 17" K zildjian dark thin crash
-14" paiste 2002 hats
-8" alchemy splash (aangename verassing)
-14" istanbul hats (niet op de foto's maar gebruik hem soms als remote hihat).

Hoewel ik erg aan mijn eigen bekkens gehecht was, bevalt dit setje me prima. Je kan het lang en breed over cymbals hebben en baal er erg van dat ik ze niet meer heb, maar uiteindelijk is het een kwestie van drummen en niet van de spulletjes.

Kit is een Noble and Cooley:
-22x20 bass
-8x7, 10x8, 12x9 (niet op foto's) en 14x12
-13" DW collectors maple snaredrum
-10" Black Panter side snare (te gek!)

Verder
-Pearl Eliminator twin pedaal (alhoewel ik vrijwel altijd single speel)
-Iron cobra hihat stand
-Verder m.n. Pearl en Tama hardware

Op snare en toms gebruik ik altijd ambassadors (respectievelijk coated en clear), als resonantie altijd clear ambassadors. Bass PS3 als slag- en resonantievel.

Verder nog mics:
-aantal 604s voor toms en side snare
-2x sm57 voor snare
-akg d112 voor bass
-2x at2020 als overheads.
Mics op de foto zijn overigens van het geluidsbedrijf en niet de mijne (alhoewel er toevallig 604's en sm57 opstaan).

Foto's:



Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

#392
okt 19, 2011, 17:22 Last Edit: okt 19, 2011, 17:23 by Nijlpaard
Imageshack picks doen het niet.

Als je ze kopieert wel

Wel een mooie set

Hoe bevallen die AT2020's ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

Ik zag het. Moest me even inschrijven om de direct links te kunnen gebruiken en zo te zien is het inmiddels voor mekaar.

De at2020 gebruik ik eigenlijk nooit live omdat er dan vrijwel altijd een pa-bedrijf aanwezig is met eigen mics. De ervaring die ik met de 2020s live heb, is dat het redelijk lastig werken is i.v.m. rondzingen. Ze pikken nou eenmaal veel geluiden op. Live geef ik dus de voorkeur aan pijpjes.

Wat opnames betreft vind ik ze helemaal te gek, zeker gezien de prijs. Niets dan lof wat dat betreft!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Robert-Jan

Mooie kit man..staat er een op ebay.com in dezelfde kleur volgens mij...met die dollar prijzen nu... *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries

Mooie set!
Vooral die DW met woodhoops kan me wel bekoren.
Blijft een rotverhaal, dat van die bekkens uit je studentenhuis, maar ontzettend leuk dat mededrummers je hebben geholpen. Heb je er ooit nog iets van gehoord?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Panda-Beer

Mijn nieuwe kit:


Een Ddrum Dominion Ash Purple.

100% ash shells.

8-ply Bassdrum   24x20"
8-ply Snaredrum 14x7"
6-ply Tom Tom    13x8"
6-ply Floortom    14x14"
6-ply Floortom    16x14"

Bekkens:
van links naar rechts:

14" Sabian Hand Hammered fusion hats
16" Zildjian K Dark Medium thin Crash
18" Zildjian K Dark Thin Crash
20" Zildjian A Deep Ride
17" Meinl Generation X China Crash










Fantastische sound, vind hem persoonlijk mooier klinken dan mijn andere kit (Pearl vision VLX) :D

Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

animal

#397
okt 20, 2011, 14:11 Last Edit: okt 21, 2011, 12:25 by animal

Heb jij zelf de MRP of de MMP?
Ik dacht dat de oude set van Norman een MRP is, maar wellicht vergis ik me.


Ik heb de MMP.
Ik heb de volgende ervaringen met ketels i.c.m. hoops. Dunne ketels klinken, in mijn oren, het beste als deze zijn uitgerust met (lichte) Triple Flanged Hoops, dikke ketels daarentegen vind ik met Die-cast hoops het best tot hun recht komen.

Ruud


Dunne ketels klinken, in mijn oren, het beste als deze zijn uitgerust met (lichte) Triple Flanged Hoops, op dikke ketels vind ik deze met Die-cast hoops het best tot z'n recht komen.


uh.. :?
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

CollinLeijenaar


Mijn nieuwe kit: Een Ddrum Dominion Ash Purple.


Kijk! Mooie kit uit dezelfde fabriek als DJ Drums: Wang Percussion ;) Ziet er mooi uit!

Omhoog