Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Mooie kit Harre  :Y. Nog een speciaal doel voor ogen met deze kit? ( bijv. specifiek soort optredens, stijl muziek etc.)

richard

Mooie set hoor, zal wel lekker diep klinken? 24" bassdrum toch?

Harre


Mooie kit Harre  :Y. Nog een speciaal doel voor ogen met deze kit? ( bijv. specifiek soort optredens, stijl muziek etc.)


Thanks. Ja, hij is eigenlijk met meerdere doelen gekocht: dat hij in de rockhoek gebruikt gaat worden lijkt me duidelijk :) en daarnaast wil ik graag aan de slag met het motto 'minder is meer' om op die manier m'n creativiteit eens wat te triggeren en gewoon lekker te rammelen. Bijna 16 jaar zit ik nu min of meer achter dezelfde 6-delige opstelling en dan is dit op één of andere manier een uitdaging en verademing tegelijk. De afgelopen week heb ik er twee keer mee gespeeld en hij bevalt super, alleen ben ik met de combinatie emperor/ambassador nog niet helemaal tevreden. Ondanks de standaard gemonteerde die cast hoops heb ik het idee dat een iets meer gedempt vel de set toch iets meer tot z'n recht laat komen.


Mooie set hoor, zal wel lekker diep klinken? 24" bassdrum toch?


Dat klopt wel inderdaad, alleen heb ik geen ervaring met de EQ4 die er nu op zit dus het kan wellicht nog beter :). Maar ja, een tom velletje kopen om te experimenteren gaat nog wel maar om voor hetzelfde doel 'even' een 24" bassdrum vel aan te schaffen...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Erik

Dat is wel een gave plek om je drumstel neer te zetten: gewoon midden in de woonkamer. Tijdens het tv-kijken, eten of bij het bezoek...no problem haha
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Harre

Regel 1: hoe vervelender het bezoek, hoe harder je moet spelen  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Sander?

inderdaad zeer mooie kit! Matzwart is en blijft een mooie finsh voor een drumset (imho dan).

Leon

Echt mooie kit maar alle mensen wat een hengel aan die boomstand van de ride! Kun je een complete garderobe aan hangen haha! ;)

Boudewijnow

@Harre Zijn dat van die verchroomde Iron Cobra's?

Nijlpaard

#358
okt 16, 2011, 18:23 Last Edit: okt 16, 2011, 18:26 by Nijlpaard
Very nice Harre. Zijn dit al de nieuwe vellen ?

Even verder lezen nijl  :F

Probeer eens een ambassador X. Heb ik ook gemonteerd en bevallen me erg goed. Geven een mooie open toon met net dat beetje meer demping dan een ambassador maar niet zoveel als bijvoorbeeld een pinstripe.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Gefeli Harre met je mooie aankoop , veel speelplezier toegewenst met deze top-set .  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Mooie aankoop Harre!! Veel plezier ermee  *O*

Harre

#361
okt 16, 2011, 19:39 Last Edit: okt 16, 2011, 19:40 by Harre

Echt mooie kit maar alle mensen wat een hengel aan die boomstand van de ride! Kun je een complete garderobe aan hangen haha! ;)


Klopt. Dit is een nog oudere dan dat ik er eigenlijk had staan, want daarvan brak het één en ander af. De stand voor de ride wordt dus nog vervangen  ;)


@Harre Zijn dat van die verchroomde Iron Cobra's?


Yep :) Ooit nieuw mee kunnen krijgen voor de prijs van de gewone, dus tja... dan kun je ze toch niet laten liggen?


Probeer eens een ambassador X. Heb ik ook gemonteerd en bevallen me erg goed. Geven een mooie open toon met net dat beetje meer demping dan een ambassador maar niet zoveel als bijvoorbeeld een pinstripe.


Thanks! De kit kwam binnen met een clear EC2 op de 16" en ik heb daar ook nog een coated versie van liggen. Eens kijken wat die precies doen en misschien kom ik dan wel ergens in het midden uit :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

Gave set Harre. Ik ben benieuwd hoe het spelen met minder je gaat bevallen!

Anserini


creativiteit eens wat te triggeren en gewoon lekker te rammelen.


Als je maar niet die kit gaat triggeren. :P ;)

Panda-Beer

Mooie kit harre! :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Fibesman

Enjoy Harre :)

MattHelders

Super kit harre!

(kun je die enorme rack tom holder eraf halen?)

Dribbel

Het gaat wel ff wennen worden denk hoor Harre...  ;)

Toffe set !! *O*
Yamaha recording & sabian

Harre


Super kit harre!

(kun je die enorme rack tom holder eraf halen?)


Nou, met het 'enorme' valt het naar mijn idee nog wel mee eigenlijk maar hij kan er inderdaad af. Het punt is dan: waar laat ik die racktom, zonder als antwoord 'op een snarestand' te geven?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick


Nou, met het 'enorme' valt het naar mijn idee nog wel mee eigenlijk maar hij kan er inderdaad af. Het punt is dan: waar laat ik die racktom, zonder als antwoord 'op een snarestand' te geven?


Ik zou dat RIMS clone ding er gewoon op laten zitten. In dit geval gaat klank voor looks vind ik! Spelen op een tom die gelijk dood slaat is ook drie keer niks!

animal


(kun je die enorme rack tom holder eraf halen?)


Wat Harre zelf ook zegt, ik zie zelfs helemaal geen enorme tom holder  :?

MattHelders


Wat Harre zelf ook zegt, ik zie zelfs helemaal geen enorme tom holder  :?


Laat ik het dan zo zeggen, die rand die zeg maar om de toms heenzit... Die is idd niet zo heel groot, maar dat wilde ik gewoon even weten.

MattHelders


Nou, met het 'enorme' valt het naar mijn idee nog wel mee eigenlijk maar hij kan er inderdaad af. Het punt is dan: waar laat ik die racktom, zonder als antwoord 'op een snarestand' te geven?


Bij deze klinkt het 'op een snarestand' best goed:
http://www.youtube.com/watch?v=h5H9NU4mtQE&list=FLkR0x96CVC1_o4ly3jQVALg&index=2

Natuurlijk wel een andere prijs/kwaliteits klasse, maar oke.

Paul

#373
okt 18, 2011, 13:12 Last Edit: okt 18, 2011, 13:14 by Paul
Eerlijk vergelijken kan je pas als je blind de twee opties naast elkaar hoort, één ketel, één ruimte, direct na elkaar etc. etc. Twee totaal verschillende kits (acryl versus hout) in totaal verschillende situaties zijn niet te vergelijken.

Bovendien, de toms van de kit in het filmpje hebben nou niet wat je noemt veel sustain, en volgens mij is dat juist de reden voor Harre om de tommount te laten zitten: sustain.

Fibesman

ja en met een pinstripe zelfs, tis een schande pfft.

Omhoog