verschil ebony en clear vellen

Gestart door Rexelic, sep 22, 2014, 19:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rexelic

weet iemand of er verschil zit in geluid tussen de Remo pinstripes clear en ebony?
speel nu op de clear vellen die ik goed vind klinken maar wil voor de "looks" eigenlijk liever zwarte vellen op mijn drumstel.

Gr's Kenny
Poor Budget Drummer

Joris

Als ik jou was zou ik ebony emperors proberen, de pinstripes zijn wat te droog en donker qua sound.

Hoefnix

Ik zou nooit-never-jamais-nie vellen voor de "looks" kiezen.
Tijdens een optreden kan namelijk helemaal niemand je vellen zien (behalve jij) en het geluid hoort iedereen..

Kies gewoon die vellen die het beste klinken voor jou.

Machiel

Hey! Misschien een handige tip om het proberen iets goedkoper te maken.

Ik weet niet precies wat voor maten je precies hebt, maar wat ik eens heb gedaan toen ik (net zoals jou) wilde weten wat verschillende vellen nou precies doen en hoe ze klinken heb ik eenmalig een keer bij de drumwinkel een aantal verschillende type vellen gekocht voor één tom. Ik heb destijds de kleinste (en goedkoopste) tom genomen. Ik denk dat ik nu mijn middelste maat zou pakken. (en dat is mijn geval een 12")

Ik weet niet meer precies welke vellen ik had, maar ik had tenminste dit:

- enkel laags vel clear (de normale Remo ambassador die je overal ziet liggen)
- dubbel laags vel clear (ik had een Remo Pinstripe, je kan ook een Evans G2 pakken)
- coated vel (ik had een Remo Ambassador coated)
ik had ook nog een paar van Evans, maar ik weet niet meer welke.. met kleine gaatjes aan de zijkant in ieder geval.

TL;DR:
Goedkope tip? Koop een paar verschillende vellen voor je kleinste trommel.
Neem mij vooral niet te serieus.

Rens



- dubbel laags vel clear (ik had een Remo Pinstripe, je kan ook een Evans G2 pakken)


Ik denk dat het binnen de merken wel belangrijk is dat je appels met appels vergelijkt.
een pinstripe en een G2 zijn twee totaal verschillende vellen.

qua opbouw bijvoorbeeld
Remo Ambassador - Evans g1
Remo Emperor - Evans G2
Remo Pinstripe - Evans EC2

Ik denk dat voordat je een pallet vellen aanschaft je uit moet gaan van het vel dat je er op hebt liggen en je afvragen wat je wil met de sound. en van daaruit het vel met de juiste eigenschappen gaan zoeken. want om nou te zeggen dat je voorstel een goedkopere oplossing is.. daar ben ik het niet helemaal mee eens..
Adams, Sabian, Vic Firth, Roland, Craviotto, Brady

baszuidwijk

#5
sep 23, 2014, 09:54 Last Edit: sep 23, 2014, 09:55 by baszuidwijk
Toch wel erg jammer dat er bij de klank van vellen zoveel meer afhankelijkheden zijn (drum diameter, hoogte, houtsoort, edge, rim etc.) die de klank van een vel op een specifieke drum bepalen. Bekkenfabrikanten hebben het wat dat betreft een stuk makkelijker met hun sound-samples.

Aan de andere kant ... het biedt werkelijk een ongekend aantal mogelijkheden om te onderzoeken wat ook wel weer een feest op zich is! *O*

Rexelic

Denk dat mijn vraag een beetje verkeerd begrepen is. Maar geven de remo pinstripe ebony's een andere sound dan dezelfde pinstripes clear? Als hier geen verschil in zit dan wil ik graag zwarte vellen. Beetje duur om alles om te gooien als ik dan ineens een andere sound heb
Poor Budget Drummer

Marty-B

Dus je wilt de vellen alleen vanwegen de looks, en de zelfde sound houden?

Ik heb gelezen dat er wel een klein verschil in sound zit tussen de twee vellen.

Ik zou gewoon wachten tot je vellen aan vervanging toe zijn. Dan 1 zo'n ebony vel proberen, en kijken of de sound je bevalt. Als het dan bevalt kan je al je vellen vervangen met ebony's. Als het niet bevalt, dan kost het je alleen "prijs 1 ebony vel" meer.

Paul

Volgens mij zijn de Ebony's iets droger dan clear Pinstripes, maar is het verschil tussen clear en Ebony kleiner dan tussen clear en coated. Als ik me niet vergis is dat zwarte namelijk niet echt een coating zoals bij coated vellen.
Ofwel, klein verschil in klank. Als je de looks belangrijk vindt, lekker doen. In jou beleving klinkt het dan waarschijnlijk ook beter.

Hoefnix

#9
sep 24, 2014, 14:20 Last Edit: sep 24, 2014, 14:21 by Hoefnix
De remo site zegt het volgende:



Dark tone ipv mid tone. Beide hebben een mid sustain.
Tussen de coated en clear zit volgens remo geen verschil in tone en sustain  :?

Marty-B

#10
sep 24, 2014, 16:08 Last Edit: sep 24, 2014, 16:10 by Marty-B

Tussen de coated en clear zit volgens remo geen verschil in tone en sustain  :?


Ik denk dat ze daar bedoelen dat de "tone" en "sustain" van de clear en coated in dezelfde categorie vallen. Ze zijn vergelijkbaar maar dus niet perse gelijk ;).

Rexelic

Tuurlijk de Remo website  8)7
klinken dus iets donkerder.

thanks voor de screen Hoefnix!
Poor Budget Drummer

Omhoog