Isoleren van kamer

Gestart door NathanR, feb 25, 2012, 15:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Headshrinker

Ik ga het allemaal eens goed op een rijtje zetten [...]


AEDrumsA7x noemde al de goedkopere 'klonen' van de Evans pads. Ik heb die van Rockbag (plusminus 40 Euro voor een hele set). Mijn ervaring:

* Dempen heel behoorlijk.
* Stinken doen ze ook.
* Voor toms en bekkens (even afgezien van de viezigheid  :z ) prima geschikt, mits je niet extreem hoge eisen stelt aan een 'natuurlijke' stick rebound.
* Vandaar wellicht minder fijn op de snare (als je subtiele dingetjes doet).
* De bass-demper is de zwakste schakel: de bijgeleverde elastieken ter bevestiging waren in geen tijd kapot, de mat blijft niet echt lekker strak tegen het vel aanzitten en je levert flink wat in qua spelgevoel (je klopper 'landt' eerder, rebound is totaal anders, etc.

(Ik overweeg om m'n hele bassdrumketel vol te stoppen met lakens, dekens e.d. Zou je met andere ketels ook kunnen proberen, misschien.)

drumlarsos

Heren, graag jullie advies...

Ik zit met de volgende situatie: ik drum al 3 jaar in een vrijstaande ''blokhut'', heb nog nooit klachten gehad van buren o.i.d. maar ik weet dat je me wel kunt horen in het huis ( er zit zo'n 15 meter tussen)
Nu begin ik steeds meer uren op een dag te maken en wil ik op korte termijn iets aan de (tijdelijke?)isolatie om deze klachten voor te zijn, ook omdat het mooie weer er weer aankomt, en de mensen natuurlijk in de tuin gaan zitten.
Liever geef ik niet al te veel geld en tijd uit aan de verbouwing, omdat ik hopelijk na de zomer mijn ouderlijk nest verlaat( hopelijk voor een conservatoriumwoning o.i.d.)

De blokhut heeft dubbelglas(wel veel glas, dus ik heb het idee dat daar sowieso heel veel langs gaat) en we hebben destijds voor de dikste houten constructie gekozen. Voor de rest zit er standaard isolatie tussen en daartegen gipsplaten met glasvezelbehang

Hoe zou ik het geluid het best iets kunnen reduceren? Ik ben geen hardhitter en speel op bebop maten.
De ruimt is ongeveer 4 bij 4 meter.

Graag hoor ik van jullie, ik weet namelijk hoe ik dit het best kan oplossen...
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Murgen

#27
mei 03, 2012, 11:38 Last Edit: mei 03, 2012, 11:43 by Murgen
Er zijn 2 soorten overdracht van geluid die je moet isoleren. Geluid dat zich via de lucht voortplant en contactgeluid. Een muur of een vloer geeft contactgeluid door omdat het materiaal door de energie in trilling raakt. Berucht is bijvoorbeeld het getik/geplok van je basdrum pedaal bij een electronische kit. De oplossing is klassiek, bouw een kamer in een kamer en isoleer de binnenkamer zoveel mogelijk van de buitenkamer.

In de praktijk voor amateurs met een kleine beurs bijna onmogelijk. Denk aan kozijnen van deuren, luchtverversing enzovoort. En het verhaal van iemand die een spouwmuur neerzet als 2e muur waarna de luchtkolom in de spouw als klankkast ging fungeren. :)

Er is geen wondermiddel. Electronische kit op een vloerplaat die rust op tennisballen is misschien nog wel de goedkoopste oplossing. Mijn drumcabine op zolder uit 2004 is geen wondermiddel en absoluut niet 100% geluidsdicht maar dempt > ~ 60 dB. Twee echte fouten, we hebben de buitenmuur niet geisoleerd en de zwevende vloer ligt op hard purschuimplaten en dat had rubber of zand moeten zijn. M.a.w. ... Onder me hoort het gezin het geplok van de baspedals. Maar de cabine dempt voldoende om geen echte overlast te veroorzaken (toch speel ik na 22.00 uur maar niet op de acoustische kit).

Vragen wil ik graag beantwoorden, foto's van de bouw kan ik posten of mailen als er belangstelling is. Ik wil het forum niet zonder meer spammen. ;). Oaw, had ik al gedaan in http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,242.0.html

:-)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

drumlarsos

Hallo Murgen,

Ik neem aan dat dit niet als antwoord op mijn vraag bedoeld was ?? 8)7
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

harmen 18

Lijkt mij wel he?!

Murgen


Hallo Murgen,

Ik neem aan dat dit niet als antwoord op mijn vraag bedoeld was ?? 8)7


Toch wel ... ik zou een kamer binnen je hut bouwen ...
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

drumlarsos

mmm, in dat geval bedankt voor je antwoord. Al lijkt jouw oplossing mij niet ''goedkoop en tijdelijk''.
Bijkomend feit is dat mijn moeder 2 en halve dag per week piano les geeft in dezelfde ruimte, en er dus ook ruimte voor de piano, boekenkast en het keukenblokje moet overblijven.

Ik persoonlijk zat te denken aan een soort luiken die je dicht kunt klappen voor de ramen, zijn dit soort alternatieven op de markt??
Want nogmaals, het geluid hoeft niet volledig terug worden gebracht naar circa 40 dB buiten de blokhut.
Was dit wel het geval geweest,en ik geldboom in de tuin had staan, had ik me wel raad geweten, maar het gaat er dus echt om dat het tijdelijk is en ''een klein beetje'' isoleert...

En zolang de ''globalwarming'' nog een beetje zijn werk doet zullen de buren komende periode nog niet heel veel buiten zitten ;) 
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

maxim00113

Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

richardcs65

Beetje apart. Een week geleden stel je deze vraag:

Beste Drummers,

Ik ben van plan een nieuwe akoestische Mapex te kopen, maar jullie voelen hem al aankomen, het probleem is de isolatie! Het is een kamer van ong. 5 bij 2.5 en het heeft een 1 bij 1 m dakraam. Direct aan deze kamer linkt de slaapkamer van onze buren! Ik heb me al wat ingelezen over bijvoorbeeld zwevende vloer. Ik wil die kamer goed isoleren om het aangenaam te maken voor de buren. Ik heb voor isolatie rond de 300 à 400,- te besteden. Heeft iemand een suggestie (buiten de gaasvellen en padjes om) . Hoe je een kamer goed kan isoleren.

Ik hoor graag!


En nu blaas je een topic leven in met "reclame" voor vlokkenschuim?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

maxim00113

Voordat ik mijn drumstel kocht heb ik een 'isolatie-vloer' gemaakt. 6 MDF platen, die leunen op 6 liggende vlokkenschuim balken. En voor de afwerking een stuk vloerbedekking op de MDF platen. Ze merkten duidelijk verschil! Kan het wel wat uitgebreider uitleggen! PM me gerust!  *O*
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

Jip


Voordat ik mijn drumstel kocht heb ik een 'isolatie-vloer' gemaakt. 6 MDF platen, die leunen op 6 liggende vlokkenschuim balken. En voor de afwerking een stuk vloerbedekking op de MDF platen. Ze merkten duidelijk verschil! Kan het wel wat uitgebreider uitleggen! PM me gerust!  *O*


Foto's?

maxim00113

#36
nov 05, 2014, 21:16 Last Edit: nov 05, 2014, 21:17 by maxim00113
Hier zijn de fotos! Het is een zootje wordt nog opgeruimd  8)7   *O*





Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

Technobeat


Netjes Maxim :) , het is het zelfde principe als wat forumlid Hoefnix in september vorig jaar liet zien :


http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2458.msg48153.html#msg48153
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jip

Mooi! En het podium alleen vermindert het geluid? Heb je dan de muur die met de slaapkamer van je buren grenst ook geïsoleerd of is dat niet nodig?

maxim00113

Heb de muur naar de buren niet geïsoleerd, ben ik nog wel van plan. De buren zeiden wel dat na de opbouw van dit 'podium' het geluid flink minderde, en dat is natuurlijk waar het om gaat!
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

paQ

naja... contactgeluid zal afnemen, maar meer doet het (uiteraard) niet.

Paul


naja... contactgeluid zal afnemen, maar meer doet het (uiteraard) niet.

Wellicht dat de bassdrum op deze manier minder doordreunt, volgens mij helpt dat al tegen de ergste overlast.

maxim00113

Achja het is moeilijk om voor dat budget in geluidsdichte ruimte te maken, ben blij met het resultaat, en de geluidsmindering voor dit bedrag.
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

Omhoog