Isolatie voor e-drum in slaapkamer

Gestart door bosuil, feb 23, 2012, 19:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


nee.. ben het toch weer kwijt..



Je goede humeur , je liefde voor het Drummen of .............?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

mn liefde voor drummen raak ik nooit kwijt..  speel al >35 jaar ; )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

baszuidwijk

Vandaag met de tip van Hoefnix (http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2458.msg48153.html#msg48153) een drumpodium gemaakt om contactgeluiden van met name de bassdrum te verhelpen.

Het podium bestaat uit drie platen (122×61) van 18mm MFD. Dit levert een vloer van 183×122; groot genoeg voor mijn e-kit. Bij Zilenz.nl een plaat van 1m x 1m polypress vlokkenschuim besteld van 5 cm dik. Het schuim in tien stroken gesneden en evenredig verdeeld onder de MDF-platen. Tenslotte alles netjes afgewerkt met een couponnetje vloerbedekking en klaar is Kees (of in dit geval: Bas).

Dit is het resultaat en het werkt uitstekend!



Nijlpaard

Strak werk :Y Ziet er goed uit  8)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hoefnix

Top gedaan! nice  :R

animal

Netjes gedaan, kun je zo je beroep van maken. ;)

berreal


Klinkt als een uitstekende en eenvoudige oplossing. Welke dikte heb je gebruikt? Ik zie bij Merford verschillende dikte van dit plaat: 10, 20, 30 en 50 mm.


Beste bas. Ik heb de 30 mm platen onder mdf plaat liggen.  Dit scheelt een hoop.  Voor ongeveer €30,- 
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Hammar

Het podiumpje zou zelfs nog iets kleiner kunnen, je hoeftniet persee met de kruk op het podium toch?
Die zou gewoon op de grond kunnen staan en dan iets hoger (podiumhoogte) dan je normaal gewend bent.

Scheelt weer wat hout en iso-materiaal.

Elfje

Ik heb hetzelfde probleem met de buren. Ik heb het op de volgende manier opgelost.
In het begin de poten van het drumstel op opgevouwen badlakens gezet. Dat zorgde ervoor het het geluid niet naar de beneden buren ging. De badlakens heb ik nu vervangen door kussens van de action. Werkt goed. Verder voor de pedalen de noise eaters van Roland gekocht. Werkt erg goed. Verder voor het omgevingsgeluid de ultratones gekocht van Lidwish solutions. Deze stokken zijn eigenlijk voor een akoestisch drumstel, maar werken ook heel goed op een electronisch drumstel. Soms moet de gevoeligheid van de pads iets aangepast worden. De buren hebben geen last en ik kan voluit spelen.

Robert-Jan

Goed Elfje...nu weten we het wel.
Spam waarderen we hier niet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Ed_bass

Helaas speelt hier het probleem met de buren ook. Ik e-drum sinds een halfjaartje op zolder waar ik al jaren een soort van amateur geluidsstudio heb. Nu begint de buurman te klagen. Het e-drummen levert denk ik vooral overlast door de kick drum.
Mij is geadviseerd om een plaat van 4cm van de zwaarste variant vlokkenschuim te nemen (D240, 240kg/m3) daar deze het meeste dempt.
TD-11KV + GoEdrum HH

drfill

rubber kicks kun je verbeteren bij 'de bron' .. de beater/ impact ..  https://www.drum-tec.de/media/image/03/72/28/1003377_1_600x600.jpg
je kunt deze of kopen (drum-tec)   of zelf met dubbelzijdig tape en foam experimenteren..  je krijgt zelfs een betere feel op het rubber..
(missch moet trigger sensitivity wel wat omhoog..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

Je hebt idd zoveel variaties om het geluid v d basdrum te dempen. Ik zelf heb van alles uit geprobeerd, van foam onder de basdrum tot een  tennisbal platvorm toe. Deze laatste werkt ook prima maar vergt nogal wat werk. Maar de isolatie van een stukje foam op de beater waaraan DrFill refereert werkt het beste  en is héel eenvoudig zelf te maken.  Keb zelfs met dubbelzijdig plakband een piepklein stukje foam op de 'klopper' geplakt met het beste resultaat; de (onder)buren horen me nog maar amper drummen.
 
Of probeer desnoods zoiets * dergelijks
*

djska

Helaas speelt hier het probleem met de buren ook. Ik e-drum sinds een halfjaartje op zolder waar ik al jaren een soort van amateur geluidsstudio heb. Nu begint de buurman te klagen. Het e-drummen levert denk ik vooral overlast door de kick drum.
Mij is geadviseerd om een plaat van 4cm van de zwaarste variant vlokkenschuim te nemen (D240, 240kg/m3) daar deze het meeste dempt.

Koop een Roland KT10 of 9, op een tapijtje maar dat zal je al gebruiken. Als het dan nog niet acceptabel is, koop een grote plaat hout (waar je niet ook je kruk op zet) en leg er halve tennisballen onder, of koop zo'n Roland dempingsplaatje.

Ed_bass

Had voor de duidelijkheid erbij moeten zeggen dat ik een KD-9 kick pad gebruik als onderdeel van mijn TD-11KV kitje), met een hard-plastic beater.
Ik denk dat de tip met foam erop wel een goed bruikbare is dat ga ik zeker proberen, maar vrees dat het dan nog door dreunt, ondanks meerdere lagen tapijt eronder (ga het vanavond meemaken..).

Zo'n KT10 of 9 is dat wat? Hoe is het speel gevoel t.o.v een gewoon pedaal ?
TD-11KV + GoEdrum HH

Technobeat

Speel de op gezette tijden of divers ?
Speel zelf altijd van 18.00 uur tot 19.30 uur , maar heb dan ook geen KD-9 kickpad - woon niet in een appartement - heb een goed geïsoleerd huis en geen zeurende buren ;)  .

Maar ik denk dat als je overdag speelt en een tijd afspraak maakt er wel iets te regelen moet zijn .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ed_bass

Speel de op gezette tijden of divers ?
Speel zelf altijd van 18.00 uur tot 19.30 uur , maar heb dan ook geen KD-9 kickpad - woon niet in een appartement - heb een goed geïsoleerd huis en geen zeurende buren ;)  .

Maar ik denk dat als je overdag speelt en een tijd afspraak maakt er wel iets te regelen moet zijn .
Ik speel op diverse tijden, maar doordeweeks altijd 's avonds (overdag moet ik boterhammen verdienen...) De afgelopen week heb ik het misschien wat te bont gemaakt door te blijven door oefenen na 10u s' avonds. Voordien heeft de buurman nooit er iets over gezegd.
TD-11KV + GoEdrum HH

Technobeat

Tja , misschien voortaan beperken tot 20.00 uur  max,  dan zal het wel goed  zijn wat de  buurman  betreft  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Ik speel op diverse tijden, maar doordeweeks altijd 's avonds (overdag moet ik boterhammen verdienen...) De afgelopen week heb ik het misschien wat te bont gemaakt door te blijven door oefenen na 10u s' avonds. Voordien heeft de buurman nooit er iets over gezegd.
Ha ha ja dat kan ik geloven ja.

baszuidwijk

Had voor de duidelijkheid erbij moeten zeggen dat ik een KD-9 kick pad gebruik als onderdeel van mijn TD-11KV kitje), met een hard-plastic beater.
Ik denk dat de tip met foam erop wel een goed bruikbare is dat ga ik zeker proberen, maar vrees dat het dan nog door dreunt, ondanks meerdere lagen tapijt eronder (ga het vanavond meemaken..).

Zo'n KT10 of 9 is dat wat? Hoe is het speel gevoel t.o.v een gewoon pedaal ?
Ik heb ooit voor mijn KD-9 een tennisbal-beater bij Thomann gekocht. Dat scheelt ook weer iets in het contactgeluid. Het is ook wel een kwestie van 'alle beetjes helpen' en alle beetjes leiden samen tot een behoorlijke reductie van de trillingen en het contactgeluid.

https://www.thomann.de/nl/tdrum_triggerball_beater.htm

Ed_bass

Ik heb ooit voor mijn KD-9 een tennisbal-beater bij Thomann gekocht. Dat scheelt ook weer iets in het contactgeluid. Het is ook wel een kwestie van 'alle beetjes helpen' en alle beetjes leiden samen tot een behoorlijke reductie van de trillingen en het contactgeluid.

https://www.thomann.de/nl/tdrum_triggerball_beater.htm
Punt is.. ik denk niet dat het contact geluid is. In mijn oefenruimte (zolder) zelf hoor je bijna niks behalve een zacht tikje als de klopper het pad raakt.
Een verdieping lager (de slaapkamers) en benedenverdieping (woonkamer) hoor je een dreun, buurman noemt het alsof er iemand aan het timmeren is.

De KD-9 staat in zijn geheel op een matje van schuimrubber, en het geheel nog eens op 3 lagen vloerbedekking tegels, op een standaard "groene" ondervloer.
De drumrack-poten nog eens op een paar stukken dicht schuimrubber, daar dreunt niks van door. Het is alleen het kickdrum pedaal of kick pad wat je beneden hoort.

Vrees dat er weinig anders op zit dan een verhoogde drum vloer te maken zoals elders op dit forum beschreven. Hoop dan wel dat alle moeite wordt beloond.

TD-11KV + GoEdrum HH

Technobeat

Eerlijk is eerlijk , je hebt er al heel veel aan gedaan om de buurman / buren tegemoet te komen.
De kickpad is en blijft het lastigste onderdeel van een E-kit om ' geruisloos ' te krijgen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik heb n paar lagen rubber, vooral eigenlijk voor de schroeven vast te zetten en de rest staat op n stuk ruw tapijt.
Beneden wordt natuurlijk wel wat gehoord maar dat is echt gering. Je speelt tenslotte.
Verder heeft er niemand last van. Beneden worden  eerder de bekkens gehoord dan de bas.
Het verbaast me echt dat dat zo'n overlast kan veroorzaken.
There is no music without jazz

kaboemba

Ik neem aan dat je pedaal ook op die matjes staat ?

Jazz

#49
nov 20, 2017, 11:15 Last Edit: nov 20, 2017, 16:50 by Jazz
Ja, er ligt  n stuk tapijt onder n groot deel van de kit. Voor de schroeven van de bas extra beveiliging door n stuk rubber. Daardoor komt dat deel van de kd9 ietwat hoger te staan. Net iets van de grond af zeg maar. Misschien is dat wel de reden dat ik geen last heb van t geluid.
There is no music without jazz

Omhoog