Isoleren van slaapkamer/oefenruimte

Gestart door Jasper, dec 14, 2011, 22:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jasper

dec 14, 2011, 22:18 Last Edit: dec 14, 2011, 22:42 by Jasper
hoi,
Ik drum nu sinds anderhalve maand en heb hier ook veel plezier in, alleen komt het er op neer dat ik maar 15min per dag kan oefenen vanwege geluid hinder naar de rest van mijn familie (ik woon nog thuis).
Dus ik heb twee vragen.
Hoe kan ik de geluid hinder zo min mogelijk maken voor een kleine prijs(ik ben een beginnende drummer 8)7). Ik denk dat zwakste schakel mijn deur is, de deur heeft aan de onderkant een spleet van ruim 2 cm en het lijkt me dat tocht strips niet voldoende zijn. Een nieuwe deur is geen optie.
En heeft het verder zin om het raampje en de deur zelf te plakken met dit spul  http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/isomat-ts-p.html ?

Mijn 2e vraag is hoe kan ik de akoestiek op een goedkope manier beter maken, ik heb een oude maar lekker klinkende pearl export maar wanneer hij in mijn kamer staat galmen en klinken mn toms verschrikkelijk. :N
alvast bedankt. :)

Jochem

Isoleren en goedkoop is nou niet echt bepaald iets wat samen gaat =[ Al zou je je deur afplakken, daar heb je niks aan. Als je gaat isoleren moet je alles isoleren.
Om de akoestiek te verbeteren kun je noppen schuim kopen.
http://www.noppenschuim.nl/

Erik

Ik weet niet of je dit een acceptabele oplossing vind, maar je zou je vellen kunnen vervangen door gaasvellen. Je drumstel klinkt niet meer zoals het hoort, maar je kunt in ieder geval langer dan een kwartier spelen.

Een andere optie is afspraken maken met je familie (en je buren). Ik had toen ik thuis woonde vaste tijden waarop ik mocht spelen. Als iedereen ermee akkoord gaat en jij houdt je aan die tijd valt het probleem ook weg.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

ArcticLight

En 15 minuten? Jezus, dat vind ik ook niet echt aardig van je familie...

Maar inderdaad; isolatie en goedkoop is een no-go. Isoleren gebeurd vooral door massa (correct me if I'm wrong). Dus zul je dikke isolatie platen moeten aanbrengen om het geluid de absorberen (denk aan Rockwool), echter, zoals al vaker gezegd, dit is gewoonweg niet goedkoop op te lossen. In plaats daarvan  kun je denk ik het beste voor gaasvellen gaan zoals Erik al zei. Je kunt daarbij ook van die rubber pads kopen die je over een bekken heen hangt, zodat die ook geen herrie meer maken.

Kijk bijvoorbeeld eens naar zulke setjes. ;)

Marty-B

Als je wel wil gaan isoleren(lees: iets minder overlast), is denk een goedkope oplossing om een zwevende vloer te maken, dit heb ik zelf ook, dit maakt het dreunen bij ons door het huis iets wat aangenamer. Dit isoleert het geluid dus NIET, maar maakt het voor de bewoners iets aangenamer, in mijn geval heeft het wat geholpen.

Marty b

Jochem


Als je wel wil gaan isoleren(lees: iets minder overlast), is denk een goedkope oplossing om een zwevende vloer te maken, dit heb ik zelf ook, dit maakt het dreunen bij ons door het huis iets wat aangenamer. Dit isoleert het geluid dus NIET, maar maakt het voor de bewoners iets aangenamer, in mijn geval heeft het wat geholpen.

Marty b

Ben jij degene met die tennisballen? ;)

Een zwevende vloer zal niet veel oplossen als je op een akoestische  kit speelt. Dat is alleen maar nuttig als je Elektrisch speelt en bijvoorbeeld in een appartement.
Gaasvellen lijkt me de beste oplossing.

Marty-B

hahah, nee helaas niet vond het echt een geweldig idee van die gast ;) ik heb gewoon een paarlagen noppen schuim, wat hout en een aantal lagen tapijt. Het helpt niet veel inderdaad voor mijn akoestische kit. Als me e-drum er opstaat is het beneden, ik drum op de eerste verdieping thuis, niet te horen.

Ik heb trouwens rubberen matjes voor op al mijn trommels, en handdoeken op mijn bekkens dit werkt ook prima. Dit zou een alternatief kunnen zijn voor gaasvellen, voordeel van die rubberen matjes is dat je ze der gemakkelijk af kan halen.

Marty b

FoREVer

Ooit gedacht aan dit
Klik

natuurlijke feel, diepte van de toms hoorbaar en ideaal voor thuis, en spreek uit ervaring omdat ik ze ook heb!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jochem


Ooit gedacht aan dit
Klik

natuurlijke feel, diepte van de toms hoorbaar en ideaal voor thuis, en spreek uit ervaring omdat ik ze ook heb!

Naar zoiets ben ik ook op zoek!
Word het echt goed gedempt? Want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het klinkt als je die dingen op je bekkens hebt liggen, kan me voorstellen dat  je het wel hoort? of kun je dan alleen op die dingen slaan?

Bert koncept


Ooit gedacht aan dit
Klik

natuurlijke feel, diepte van de toms hoorbaar en ideaal voor thuis, en spreek uit ervaring omdat ik ze ook heb!


Die heb ik ook gehad en dat vond ik een ramp, heb me toen een edrum erbij gekocht en zelfs die  pads speelden beter dan die rubberen ondingen.

Maar hey dat is mijn mening :D

Jasper

#10
dec 15, 2011, 19:07 Last Edit: dec 15, 2011, 19:08 by Jasper

Ik weet niet of je dit een acceptabele oplossing vind, maar je zou je vellen kunnen vervangen door gaasvellen.

Gaas vellen zijn niet echt een optie omdat ik ook regelmatig jam.
Bij aankoop van mijn kit zaten er een setje demp matjes bij, die gebruik ik voor techniek oefeningen maar om lekker te drummen vind ik het niks ik mis dan het gevoel. :/
Ik zal dus gewoon drummen in de paar dagen dat ik t eerste thuis ben en hopen dat mn ma t wat rustiger krijgt met haar studie :) ze doen namelijk anders niet moeilijk vooral als ik met rods speel niet. :P


Om de akoestiek te verbeteren kun je noppen schuim kopen.
http://www.noppenschuim.nl/
Ik heb gelezen dat die vooral goed werken bij de hoge tonen is dit zo? en kan ik dan niet beter bas traps of tubes gebruiken http://www.soundscapes.nu/ng_tubes.htm ?

bedank voor alle reacties :) wat een geweldig forum is dit  :)

ArcticLight


Ooit gedacht aan dit
Klik

natuurlijke feel, diepte van de toms hoorbaar en ideaal voor thuis, en spreek uit ervaring omdat ik ze ook heb!

Die had ik al gepost. :P

FoREVer


Naar zoiets ben ik ook op zoek!
Word het echt goed gedempt? Want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het klinkt als je die dingen op je bekkens hebt liggen, kan me voorstellen dat  je het wel hoort? of kun je dan alleen op die dingen slaan?


Het word echt gedempt. alleen de crash is wat minder maar werkt fenomenaal, is wel prijzig dacht dat ik er €125,00 voor heb betaalt
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jochem


Het word echt gedempt. alleen de crash is wat minder maar werkt fenomenaal, is wel prijzig dacht dat ik er €125,00 voor heb betaalt

Als ik ze zou kopen betaal ik €122,- met extra 16'' floor €135,70

paQ


Technobeat


of dit http://lidwishsoulutions.com/ultra_tones.asp


Deze optie ziet er niet verkeerd uit , reduceerd het geluid met 40% je kunt gewoon je A-set zonder verdere demping van kamer en/of kit gebruiken .
Lijkt mij toch een realistischer speelgevoel geven dan het setje met de ruberen '' lapjes '' .

En ja.... slechts 15 min. per dag kunnen oefenen is niet echt veel natuurlijk .
Dus zouden deze speciale drumstokken een goede speeltijd winst kunnen opleveren , en wie weet mag je dan wel een uur drummen voortaan Jasper .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer

Mijn buurvrouw is recent bevallen van een baby, nou hebben ze gezegd dat ik gewoon mag drummen om de baby te laten wennen  8)7

alleen voor hun om wat terug te doen zou ik toch nog een beetje het geluid willen dempen, Ik weet dat geluidsisolatie en goedkoop NIET samengaan maar wat raden jullie aan te doen.
Ik ben bang dat ze zich bedenken en tog vragen minder te drummen, aangezien ik dit niet weet omdat ik momenteel in Engeland mijn vakantie uitzit...

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hammar


Mijn buurvrouw is recent bevallen van een baby, nou hebben ze gezegd dat ik gewoon mag drummen om de baby te laten wennen  8)7

alleen voor hun om wat terug te doen zou ik toch nog een beetje het geluid willen dempen, Ik weet dat geluidsisolatie en goedkoop NIET samengaan maar wat raden jullie aan te doen.
Ik ben bang dat ze zich bedenken en tog vragen minder te drummen, aangezien ik dit niet weet omdat ik momenteel in Engeland mijn vakantie uitzit...
daar komt hij weer: oefenruimte zoeken!

FoREVer


daar komt hij weer: oefenruimte zoeken!


Ik snap ook wel dat het niet qua geluid geluidsstil kan zijn maar zou van dat schuim die je bij de gamma/praxis o.i.d. koopt al helpen om het geluid te dempen (hierbij doel ik niet op Pyramideschuim wat alleen bestemd is voor akoestiek )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

Isofix dempt gelui vrij goed als je de wand ook afwerkt. Contactgeluid via je vloer zal blijven.

FoREVer


Isofix dempt gelui vrij goed als je de wand ook afwerkt. Contactgeluid via je vloer zal blijven.


Nu even een domme vraag, wat bedoel je met afwerken? is dat de wand met isofix en dan een houten plaat ertegenaan? of echt met luchtruimte's ertussen?

maare PaQ verder alvast Bedankt :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Dribbel

dan zou ik geen hout nemen maar fermacel. Dat is een brand, en geluid werende plaat.
Het probleem van hout of welke plaat dan ook is weer dat je ze op latten moet schroefen, dus die moet je ook weer isoleren van contact met de muur en vloer
Yamaha recording & sabian

paQ

Fermacel dempt beter.  Wel rot verwerken.
Isofix heeft ook geïsoleerde latten waaraan je gipsplaten kunt monteren.

FoREVer


Fermacel dempt beter.  Wel rot verwerken.
Isofix heeft ook geïsoleerde latten waaraan je gipsplaten kunt monteren.


Waarmee ben je het goedkoopste uit fermacel is geloof ik zo'n 8,99 per M²
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

fermacel is opzeker duurder dan gips.
Bij fermacel ook minimaal 10 mm dik pakken, anders breekt het zo.
fermacel moet dan voor het isofix he ;)

Anders moet je isofix + gips nemen.

isoleren is altijd een geval van massa + weerstand.
Je moet dus en en , je kunt niet of of (dan werkt het amper tot max de helft)
massa is in dit geval de isofix, weerstand de gipsplaat. Omdat fermacel veel zwaarder is dan gipsplaat (massa dus) zal het daarom beter werken, maar is ook duurder.

Nu is Fermacel wellicht zelfs te zwaar om aan geisoleerde regels van isofix te hangen,
zie foto

dus kom je weer uit bij gips plaat.

In geval van fermacel kun je volgens het fermarock principe een behoorlijke isolatie bereiken!
http://www.fermarock.nl/

Omhoog