PA voor oefenruimte

Gestart door Rascul, sep 24, 2016, 17:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rascul

Ik ben momenteel met een paar vrienden een eigen oefenruimte aan het inrichten, en aangezien we er ook met bandjes willen repeteren moet er een PA-setje komen te staan. Gezien de grootte (20 m2) hoeft dat geen absurd livesysteem te worden, maar het moet ook qua kosten binnen de perken blijven. Wat zijn jullie ervaringen en aanraders?

ddrsonor

Ik ben momenteel met een paar vrienden een eigen oefenruimte aan het inrichten, en aangezien we er ook met bandjes willen repeteren moet er een PA-setje komen te staan. Gezien de grootte (20 m2) hoeft dat geen absurd livesysteem te worden, maar het moet ook qua kosten binnen de perken blijven. Wat zijn jullie ervaringen en aanraders?
Wat is binnen de perken...... m.a.w. welk budget? Wij hebben in een redelijk vergelijkbare ruimte lijkt het (24 m2) een dbTechnologies setje (2 full range speakers), OperaD605 geloof ik uit m'n hoofd...... Prima geluid, genoeg "over" voor als het een keer hard gaat.... Bij ons gaan er keys en zang (3) doorheen.

djska

Ik neem aan dat je in een oefenruimte geen drums wilt versterken, maar alleen zang en keyboards, dan noem ik het geen PA meer, maar kom je uit op het niveau zanginstallatie toch?

dunDaan

Bij mijn voormalige band was onze repetitieruimte ongeveer even groot, en hadden we zoals djska zegt meer dan voldoende aan een zanginstallatie. Een kleine powermixer met speakers, alles bij elkaar (nieuw) nog geen 600 euro. Ik denk dat als je op MP gaat kijken je voor 400 euri een heel eind moet komen.
BTW, ons setje was van Behringer, nu niet echt het meest gerenommeerde merk, maar die voldeed prima.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nijlpaard

Lucas Nano. :Y

http://hkaudio.com/products.php?sid=32

Klein, perfect geluid en veelzijdig
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rascul

Thanks voor de tips. Wat DunDaan omschrijft is inderdaad waar we op mikken, alleen vocals en toetsen. Zal eens naar die Nano's op zoek gaan. Momenteel ben ik een beetje aan het kijken naar wat Electro Voice te bieden heeft, dat schijnen ook wel aardige sets te zijn voor vocals.

Animal baars

In mijn oefenruimte heb ik een setje HK Powerworks monitoren aan de muur gehangen, LEM Procon 400 versterker een een mackie mengpaneeltje erbij. Dat kost bij elkaar geen drol (was €400 kwijt voor alles (excl. kabels) en klinkt best netjes. Die monitoren klinken was nasaal dus heb uiteindelijk nog een Behringer EQ tussen de mengtafel en de versterker gedaan om het geluid wat lekkerder te laten klinken.

Electro Voice werd mij afgeraden als je niet houdt van Amerikaans geluid: hard en schel.

Omhoog