Isoleren Zolderkamer

Gestart door maxim00113, feb 26, 2014, 12:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

maxim00113

Beste Drummers,

Ik ben van plan een nieuwe akoestische Mapex te kopen, maar jullie voelen hem al aankomen, het probleem is de isolatie! Het is een kamer van ong. 5 bij 2.5 en het heeft een 1 bij 1 m dakraam. Direct aan deze kamer linkt de slaapkamer van onze buren! Ik heb me al wat ingelezen over bijvoorbeeld zwevende vloer. Ik wil die kamer goed isoleren om het aangenaam te maken voor de buren. Ik heb voor isolatie rond de 300 à 400,- te besteden. Heeft iemand een suggestie (buiten de gaasvellen en padjes om) . Hoe je een kamer goed kan isoleren.

Ik hoor graag!
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

Machiel

hoi Maxim! Welkom!

We hebben hierover ontzettend veel informatie. Gebruik simpelweg even de zoekfunctie en ik weet zeker dat je alles zult vinden wat je nodig hebt.
Neem mij vooral niet te serieus.

Vincent Volmer

Er is inderdaad ongetwijfeld veel informatie te vinden in het forum. Zwevend is het beste en de keuze van materiaal is erg belangrijk. Daarnaast is goede afdichting ook belangrijk. Qua materiaal zou je ook eens kunnen kijken naar cementgebonden houtvezel platen (Inncempro Basis of Cetris bijvoorbeeld). Dit is loodzwaar maar perfect voor geluid isolatie. Ook nog eens brandwerend....

Heb er nu geen raakvlakken meer mee maar heb het jaren geleden verkocht ;)

Omhoog