Klopper baspedaal e-drum vervangen?

Gestart door Eagle, sep 07, 2013, 20:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Eagle

Ik heb een elektronisch drumstel, de Roland TD-4, en zou graag willen weten of ik de klopper van mijn baspedaal kan vervangen voor eentje die wat minder doordreunt naar beneden toe.
Bestaat er zoiets en waar zou ik dat kunnen kopen?

Alvast bedankt!

Stokmans

Die klopper vervangen zou íets kunnen doen aan het geluid, maar ik betwijfel of je dat gaat merken. Je zal moeten dempen onder het pedaal, maar dat contactgeluid is het meest onderschatte probleem in de elektrische-drumwereld...  -O-

djska

als je al een normale filten klopper gebruikt, kun je daar niets winnen. Je kunt beter het zaakje op een 'tennisballenplatform' zetten, dat schijnt zeer goed te werken. Recentelijk is hier nog een threat over geweest, zoek maar eens.

Eagle

Ja het is al een witte ik denk filten klopper...

Ik ben inderdaad aan het kijken naar een verhoging.
Ik denk dat ik ga voor een zwevende vloer met daaronder stroken agglomer (de bovenvloer zwaar genoeg maken zodat het agglomer een paar mm in zal zakken).


Otje

"Tadaa.." Dames & heren: ik stel u voor; De Triggera!  *O*

http://triggera.com/kick-pedal-trigger

Hammar

Innovatief!

djska


"Tadaa.." Dames & heren: ik stel u voor; De Triggera!  *O*

http://triggera.com/kick-pedal-trigger

Ik kan me niet voorstellen dat dit zonder beater realistisch voelt. Ik voel al verschil als de beater een halve centimeter hoger of lager gaat of als ik een iets lichtere of zwaardere beater gebruik.

Hammar


Ik kan me niet voorstellen dat dit zonder beater realistisch voelt. Ik voel al verschil als de beater een halve centimeter hoger of lager gaat of als ik een iets lichtere of zwaardere beater gebruik.

Da's waar, zónder klopper zou vreemd voelen, ook qua timing.

Otje

IDD. Het heeft ook meer een toegevoegde waarde voor de naaste buren v.d. drummer dan voor de drummer zelf.

Technobeat


Da's waar, zónder klopper zou vreemd voelen



Het zelfde als gitaar spelen zonder snaren . :')

Maar idd , als je écht onmogelijke buren hebt is dit de laatste oplossing .
Voor je gevoel moet er wel iets gebeuren als je je bassdrumpedaal bediend en niet het gevoel hebben in het luchtledige te trappen ....... :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Hier een promovideo van Triggera Krigg :





Het werkt allemaal prima , maar toch mis je iets .........

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog