Isoleren van kamer met groot raam.

Gestart door sofie, mei 22, 2013, 22:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sofie

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds deze week een drumstel.
Deze staat op in een kamer (5mx6m). Nu was mijn vraag hoe ik deze het beste isoleer?
In deze kamer staat een houten bureau en 2 houten kasten en boekenplanken. Dus weinig dingen van stof. Ik heb al de tip gekregen om een extra gordijn te hangen en een aantal canvasschilderijen op te hangen. Het grootste probleem in de kamer is het raam, die is even breed en hoog als de kamer zelf. dus ongeveer 5m breed en 2m hoog (wel dubbel gelaagd). Dit laat volgens mij dus het meeste geluid door. (ik heb wel al een dik tapijt onder mijn drum  liggen en dekens in de bas zitten).

Kan ik de muren nog extra isoleren? Het is niet voor de klank in de kamer te verbeteren, maar dus echt om het lawaai zo weinig mogelijk naar buiten te laten gaan.

Heeft er iemand tips?

Een 'kamer in een kamer' is geen oplossing voor mij.

Ik weet dat er al een aantal topics over bestaan, maar vond toch niet echt een antwoord op mijn vraag.

Bedankt!

Paul

Geluid dempen en akoestiek zijn echt twee verschillende dingen.

Gordijnen, tapijten, wandbekleding (schilderijen), zwaar meubilair zoals boekenkasten etc. werken echt alleen maar voor akoestiek.

Om geluidsoverlast te voorkomen ontkom je haast niet aan een "doos-in-doos" constructie.
De demping van een ruimte is zo goed als de welbekende zwakste schakel, in dit geval het raam. De muren isoleren heeft dan geen zin, en een dik gordijn voor het raam doet niets als demping.

Omhoog