Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk


Heeft Adams een eigen fabriek in Azie of maken ze gebruik van een fabriek die onder andere voor Adams fabriceert? De hardware (lugs, schroeven, ophanging, brackets, alles) is in elk geval onder diverse andere (merk)namen te verkrijgen.


Het is een familiebedrijf ... The Adams Family  :+

willem4130

Los van de 18" Zildjian K dark light crash geen updates (wel vandaag een 8" K custom erbij gekregen die er nog niet bijhangt) maar toch even wat fotootjes.

Is een Gretsch Renown Purewood Cherry:
22x18
10x7
12x8
14x12
16x4
14x7sn
Binnenkort komen er coated emporers op, en ambassador op de snare. Kick is 2x powerstoke 3.

Tama Speed cobra en Iron cobra HH
Verder alle bekkenstands van Mapex.

14" A custom rezo HH
17" K dark crash
18" K dark light crash
20" K ride
8" K splash

Heb ook nog twee andere kits maar speel eigenlijk voor pop-dingen altijd op deze. Heeft een mooie warme vette pop-sound (zelfs met de pinstripes wat eigenlijk een beetje zonde is...).





Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Technobeat


*D set Willem :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

fransiboy

Als newbie op dit forum
na vele jaren Yamaha en Pearl gespeeld te hebben op deze set : Yamaha Stage Custom Gold Metalic



bestaande uit een
8x8 - 10x8 - 12x11 -14x12 - 20x 16 bd en 14 x 5,5 Tama Maple Piccolo Snare en 14x 6,5 Pearl Export Wood snare.

Was het na mijn studiejaren ('1993- 1998) op het Rotterdams Conservatorium drastisch tijd om "iets" serieus aan te schaffen

na heel veel overwegen en vergelijken tussen Pearl/DW/Yamaha/Tama/N&C/Sonor /etc viel mijn oor op de magnifieke klankkleur en kwaliteit van de toen nog onbekende braziliaanse custom made drums van Odery. Ik kom zelf uit de Rock/Jazz/Latin & Worldmusic georienteerde stijl en dus wilde ik een set wat een persoonlijkheid had , ongekend tot wat ik voorheen gehoord of bespeeld had. Dat was in 2005

Uiteindelijk is het deze set geworden: Odery Custom Drums - Aurucaria : Amazon over Birdseye Fade

8x8, 10x9, 12x 11, 13x 12, 14x14 floor , 16x14 floor en een 20 x 14! bd met 14x5,5 snare incl woodhoops . Op de foto incl. Joey Jordison Signature snare die uitstekend dienst doet als timbale of hi pitched timbale snare en een Mapex premium steel 10x8 als firecracker/mini timbale. Lp Matador Bongo's als xtra.







Deze set gebruik voornamelijk voor recording omdat deze een enorm breed klankspectrum heeft..ik zou bijna haast zeggen multi inzetbaar voor akoustische muziek zoals Jazz, Latin, Blues etc

Een aantal jaren  later (2011) omdat ik ook hardere en meer Rock en Progressive muziek begon te spelen heb ik een soortgelijke set gekocht maar dan met diepe en even/ oneven maten

10x10 , 13x11, 15x14, 18x16 ( ook als externe bd te gebruiken) 22x 18, 14x 5.5 snare ( incl maple hoops)

Odery Custom Drums - Aurucaria  - Boreal Laquer over birdseye - black nickel ( no gloss)



op de foto incl JOJO Mayer gesigneerde Tama Hyperdrive 13x6,5 Superstar snare + Mapex Premium Steel 10x 8 ideaal als D&B hipitcher of mini timbale! Ik zou deze kit de "Gothic "versie willen noemen van de studio Odery's.

Sinds vorig jaar ben ik in mijn lespraktijk overgaan tot de koop van een Odery Eyedentity set.
En voordat je denkt is dat te vergelijken met een custom set ? Ja en nee..qua prijs segment is het ideaal voor lesgeven en qua klankkleur komt ie ongeveer in de buurt maar met een andere body en attack. Mijn absolute vellen keuze is Aquarian ; de Jack deJohnette black skins. Enorm duurzame vellen en zeer klank consistent!



Shellset: 10 x9 , 12 x 11, 14x14, 16x14, bd 22x18 ( echt een kanon mits juiste vellen : in mijn geval Evans Gmad met kickpad ) snare 14x 5,5 met woodhoop (maple) voor accurate "clave" rimclicks

Voor bekkens ga ik alleen de merken opsommen omdat ik werkelijk een wand brons heb hangen op verschillende locaties.

Sabian set: HHX/ AAX, AA, HH ,Vault met als top signatures : JOJO Mayer Fierde Ride en Virgil Donati Saturation Crash.

Meinl Byzance set

Bosphorus jazz Cymbals set

Zildjian A custom, Avedis en een prachtige 1950 21 inch genuine K Zildjian

Istanbul set Alchemy, Traditionals, en Art 20

Ufip set verkocht

Stagg set Lesgeef situatie

Orion Cymbals set Lesgeef situatie

Wuhan Cymbals set chinas van 10 tot 24 inch.

Voor een totaal ander geluid en vooral om commerciële muziek mee te maken had ik een DDrum set uit
de Dominion reeks gekocht . DDrum kenmerkt zich in de "recht in je gezicht" type sound. Vooral voor Punk en Skateboard Rock is dit een ideale set. De kleur is de Duo fade in blauw. Gek genoeg houd deze set zich enorm goed in Bigband & Rock'n Roll muziek!



10x7, 12x7, 14x12, 16x 12 en 20 x20 bd en dat knalt, plus de 13x7 ( Jordison depth) snare.

Deze set is compromisloos knallen !

En de meest gebruikte set van de laatste jaren is mijn Gretsh Catalina Club Jazz set


ideaal om snel een gig te doen of reptitie als working drummer.

10x9 , 12x11, 14x14, 18x 14 BD en keuze uit verschillende snares : favoriete = Ludwig Carl Palmer Signature snare 14 x 5 inch .

Ik gebruik een laan aan snaredrums , maar ik zal die op deze post er niet bij zetten wil ik niet op 4 A4'tjes komen!
there's no business like drumbusiness

Technobeat


Sodeknetter Frans , wat een toffe sets heb je al in je drumcarrière '' versleten '' , en je bent van een macht aan bekkens naar een beperkt aantal gegaan , mooi om te zien allemaal .

En nog hartelijk welkom op het Drum-Forum :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Mooie uitgebreide post Frans en een mooie verzameling drums  :Y , welkom op het forum.

Animal baars

Het is meer "geef een rondleiding door je showroom" :P Mooie sets zeg!

Nijlpaard

Dat is een verzameling om trots op te zijn Frans :Y Welkom op het forum :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Wat een berg trommels.... heb je die sets nog allemaal ?

fransiboy

@ Hans - Uh jah - de Amazon is een studio set dus voor in studios opgeslagen nu in koffers in jawel een studio- de Gothic is  een thuis set, de Eyedentity is een lesruimte set naast de Ddrum. en de Gretsch is mijn standaard meeneem set - ideaal voor cafe/bar/strand/etc. Bekkens zijn altijd handig om te hebben in verschillende klankleuren en stijleigen sounds. Van vintage jazzy muziek tot aan snijdende metal - je weet nooit waar je een keer een gig hebt. Btw ik discrimineer niet echt tussen merken, ik hang net zo goed een Byzance naast en AAX of Stagg China..ook qua diversiteit heb je keuze zat tegenwoordig.
Moet er wel bij vermelden dat ik zo'n type ben die overal op kan spelen, of het nu een budget kartonnen wasbord drumkit is of een dure hi end set. Mijn allereerste set toen ik 6 was , was een oeroude KINGS uit Holland. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd...oud gezegdemaar klopt als een bus!
there's no business like drumbusiness

baszuidwijk

Mooie serie ketels! De Gretsch staat ook op mijn verlanglijstje :Y

Rens


Een aantal jaren  later (2011) omdat ik ook hardere en meer Rock en Progressive muziek begon te spelen heb ik een soortgelijke set gekocht maar dan met diepe en even/ oneven maten


Mooi om dan juist bij de Rock Progressive set brushes te zien liggen..  :)

Mooi sets!! verzameling om trots op te zijn.. :-)
Adams, Sabian, Vic Firth, Roland, Craviotto, Brady

baszuidwijk

Vandaag kwam ik in een doos met 'jeugdsentiment' een fotoalbum tegen van mijn diensttijd. In dienst vormde ik samen met twee maten - Rufly Camonier op gitaar/zang en Wim van der Heide op basgitaar - de 3e Kader Band.
Mijn Maxwin kit bestond uit een 14" snare, 12" en 13" rack toms, 16" floor en een 20" kick. Verder 6", 8" en 10" merkloze rototoms. Een Sonor 13" hi-hat, Tosco ride 20", Paiste 505 crash bekkens in 14" en 16" en een China uit China. Ik heb deze kit van 1977 tot en met 2007 gehad (waarvan hij de laatste paar jaar toch vooral achter de schotten op zolder stond).

Hier zijn twee foto's van een optreden dat we gaven op de Kolonel Palm Kazerne in Bussum in oktober 1989. Het zijn mooie herinneringen. Hoe ik met die legerkistjes aan mijn voeten fatsoenlijk heb kunnen spelen, is me nog altijd een raadsel :?




slagmans

jaaa die gretch!! O+

Cas

Lijkt me lachen om al die herinneringen zo op te duiken, Bas!
Geheel in 70's stijl metzonder resovellen!  :P

Paul

Dat zijn veel trommels, Frans!

@bas
Leuk man, van die oude foto's.

DrumJJD

Gisteren me voorgesteld in het voorstel topic dan is de volgende logische stap natuurlijk om te laten zien waar ik op speel.







Het gaat hier om een Ayotte DrumSmith (Cherry Red) 22" B, 14" S, 10" en 14" Toms met een Pasha Rock serie HiHat 14", Crash 16" en Ride 20" uit de zelfde serie. Daarnaast nog vies klinkende Wuhan China en een 10" Ufip Splash. Dit alles hangt aan een Pearl drumrack. De side snare was een geleende toevoeging voor 1 bepaald nummer. De 16" crash gebruik ik ondertussen niet meer hiervoor in de plaats is een 18" Sabian HHX Evolution gekomen.

Ben nog opzoek naar een 16" bijpassende floortom en de volledige pasha set mag weg voor een leuk prijsje... :)

ArieSchram

Ik ben nieuw hier en laat gelijk maar even mijn kit zien. Ik heb de kit langzaam uitgebreid en ben er ondertussen erg trots op.
(Probeer nog wel een keer betere foto's te maken)



Drumcraft 8 series

Meinl classics custom 16/18 inch crash
Meinl classics custom 20 inch ride
Meinl classics custom 14 inch hihat
Meinl byzance traditional 10 inch splash
Stagg DH 18 inch china

Technobeat


DrumJJD en Arie : Mooie kits hoor 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans



Het gaat hier om een Ayotte DrumSmith (Cherry Red) 22" B, 14" S, 10" en 14" Toms ...


Die ben ik nog nooit tegen gekomen. Dat was een soort middenklasser van Ayotte uit de goede tijd nietwaar ?

Hans

#895
sep 19, 2014, 20:08 Last Edit: sep 19, 2014, 20:09 by Hans
.... Dubbele post ..... Sorry ....

Robert-Jan

Ja..ze hadden wat shellpacks met een beperkt aantal kleuren..massaproduktie ipv custom.
Mooie sets hoor  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

DrumJJD

Klopt Hans en Robert-Jan. De set klinkt naar mijn idee echt top! Hier een stukje tekst over de Drumsmith serie.

Jorisr

#898
sep 24, 2014, 13:52 Last Edit: sep 26, 2014, 12:33 by Jorisr
Hoi mensen, dit is mijn kit. Heeft iemand hier wat meer achtergrondinformatie over? Zoals welk type en jaartal etc?

THX :)


Hans



Mijn club custom setje gisteren avond

Omhoog