Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Karim Bizid

Nee, ik heb eerst heel knullig een boormachine (gewoon zo'n ding met een accu) op een ontspannen, oud vel gezet om te testen.
Dat lukt verassend goed.
Op een gespannen vel lukt het nog beter.
Truc bij mij was:
Niet te veel toeren maken en de boor heel goed stil houden.
Op een zeker moment "prik" je door het vel heen en als je de boor dan te veel beweegt maak je een lelijk gat.
Nadeel is wel dat je bramen krijgt rondom de gaatjes en ik vraag mij nog even af of dit niet snel kan gaan scheuren.
Iemand daar ervaring mee?
Deze 6 gaatjes maakte het spelen wel a direct veel fijner. Het lijkt eigenlijk al genoeg voor wat ik ermee wil bereiken.
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Geischa

Told you so ;)

Om de gaatjes te maken zonder braampjes, vel tussen 2 houten blokjes klemmen, zo kan je er een mooi rond gaatje in maken!

Hammar

Voor kleine gaatjes gebruik een holpijpje

musiqman

Ja op mn komende Remo Graphix en  mn huidige vel wil ik dit ook doen. Wel iets meer gaatjes en iets kleiner.

musiqman



Dit dus ;)

Robert-Jan

En we hebben weer een rage.. 8)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Russ miller (waarvan bovenstaand vel is) doet het al jaren. Qua micing werkt een ingebouwde mic dan wel het beste.

Ik speel al een paar jaar met dichte vellen maar wist nooit precies hoe en waar je de gaatjes moest plaatsen. 

Het is ook meer om het stuiterballen effect te voorkomen zonder een groot gat te maken.

Ik kocht zn vel als een soort blauwdruk (al is het niet bepaald symetrisch gegdaan haha)

Robert-Jan

#807
jul 17, 2014, 19:37 Last Edit: jul 17, 2014, 20:28 by Robert-Jan
Het klinkt lulliger dan dat ik bedoel maar het verbaast me dan een beetje dat je in die jaren niet heb kunnen bedenken hoe je een paar gaatjes in je vel maakt. ;)
Het lijkt me niet zo dat er een precieze plaatsing van de gaatjes nodig is voor het effect, als de lucht maar wegkan.
Ik heb het vaker gezegd maar in al die jaren dat ik met een dicht voorvel speel heb ik me echt nog nooit geirriteert aan stuiterbal effect..maar goed, op een 22 kan ik me wel voorstellen dat je verschil merkt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Vanavond weer eens gedrumd, was alweer een aantal weken geleden!


djska

Maken die kleine gaatjes echt wat uit qua speelgevoel, ik kan het me niet voorstellen? Dan zou het ook al veel schelen als je bv. alleen de tomhouder wel/niet plaatst?

musiqman



Het klinkt lulliger dan dat ik bedoel maar het verbaast me dan een beetje dat je in die jaren niet heb kunnen bedenken hoe je een paar gaatjes in je vel maakt. ;)
Het lijkt me niet zo dat er een precieze plaatsing van de gaatjes nodig is voor het effect, als de lucht maar wegkan.
Ik heb het vaker gezegd maar in al die jaren dat ik met een dicht voorvel speel heb ik me echt nog nooit geirriteert aan stuiterbal effect..maar goed, op een 22 kan ik me wel voorstellen dat je verschil merkt.


No pun taken ;)

Noem het een angst voor het onbekende.

Nu heb ik een vel waar ik zelf niets aan hoefte te doen en het kennelijk werkt voor mij.

Het stuiterbal effect qua spelgevoel had ik alleen bij de 22(x17) en in mindere mate bij de 18(x15)

Bij de 20(x14) had ik dat alleen wbt micing.

Ik denk dat m.I. een tomhouder niet te verglijken is met meerdere gaten/gaatjes in het voorvel.


Animal baars

Eigenlijk maken jullie dus een DIY Evans EQ1... Geniaal vel en speelt lekker direct maar qua sound dichter naar een gesloten kick. Vond een mic-hole toch net wat veelzijdiger omdat ik niet intern mic, dus later toch maar voor die optie gegaan... Heb nu een Evans EQ1 met een 4" O-ring... Beetje dubbelop

Technobeat

#812
jul 18, 2014, 13:45 Last Edit: jul 18, 2014, 13:46 by Technobeat

Vanavond weer eens gedrumd, was alweer een aantal weken geleden!




Blijft mooi he zo`n 5-delige set 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mattias

#813
jul 29, 2014, 23:38 Last Edit: jul 30, 2014, 00:01 by Mattias
Den nieuwe! Premier Resonator uit 1974, met een Premier 2000 (aluminium brushed) snare bij. De onderste edge van de snare is wel niet perfect rond, maar ik ga toms+bas binnenkort eens binnendoen bij Lignum-Gert om helemaal te laten re-edgen en hij heeft beloofd om ook eens naar de snare te kijken. In het Set Opknap-topic staan meer foto's... Zal een van de volgende dagen ook mijn oud ijzer eens online zwieren  :+

Snare Coated Ambassador, Toms Coated Vintage Emperors, Bas Powerstroke Pro
Op al de resonant-sides Clear Ambassadors





Hoefnix

Mooi!

Otje

Zohée Mattias, Wat een drumstel, doet z'n  naam eer aan: 'Premier Resonator: weerklank uit de jaren '70 (?) In ieder geval topjaren voor muziek wat mij betreft.

Technobeat


Super mooie set Mattias , ziet er zo op het eerste oog als nieuw uit *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

dunDaan

Lekker compact kitje :)
Wat heb je nou op je floor liggen??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat


Dempingsring denk ik ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paintpro

Dream Crop Circle / Re-FX

Technobeat


Oké , deze dus 8) :


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer



Mijn kit:

Ludwig Epic Funk (met extra 14" Floor) Transparent Black

Afgelopen week eindelijk de eerste bekkens opgehaald. *O* *O*
Masterwork Troy:
18" Crash
18" Rock Crash
16" Rock Crash
14" Rock Hihats
20" Rock Ride

10" Stack: Zildjian Avedis Hihats op een Stagg China
10" Stack: Zildjian Avedis Hihats op een Stagg splash (6")

Nu verder sparen voor: (Masterwork Troy)
8" Splash
10" Splash
18" China
16" Crash

Ben ontzettend tevreden over deze kit en bekkens.
Relatief goedkoop, maar klinkt echt fantastisch!! 8) *O* 8)7
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Wouter

Netjes hoor, mooie opstelling ook!

Hammar

Nice! hoe meer trommels hoe beter!

Omhoog