Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Wouter

Wat een prachtige kit, staat er ook een op marktplaats...
T is dat ik niet toevallig nog 2000 over heb  ;(

Rick

Ik heb mijn bekkens ook allemaal vrij laag om ze goed te kunnen raken, en voor sound redenen. Met je bekkens laag kun je als het moet met 3 mics je hele kit uitversterken (bass, oh, oh), komt nog verbazend goed geluid uit ook. Benny Greb werkt met het zelfde princiepe.

Nijlpaard



Wat een prachtige kit, staat er ook een op marktplaats...
T is dat ik niet toevallig nog 2000 over heb  ;(


Die nieuwe adams van jou is ook niet verkeerd :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Wouter

 Ik  mag ook zeker niet zeuren,  maar als het gaat over drumkit's ben ik erg materialistisch en áltijd opzoek naar nóg iets mooiers.  slechte eigenschap.  -O-  maar  de Adams gaat het wel even volhouden.  :Y

dunDaan


Ik heb mijn bekkens ook allemaal vrij laag om ze goed te kunnen raken, en voor sound redenen. Met je bekkens laag kun je als het moet met 3 mics je hele kit uitversterken (bass, oh, oh), komt nog verbazend goed geluid uit ook. Benny Greb werkt met het zelfde princiepe.

Ik snap de +/- karma puntjes bij deze post niet helemaal, maar goed.
Kun je op deze manier de bekkens wel lekker raken vraag ik me af. Om ze een lekker klap te verkopen moet je er toch met een min of meer rechte hoek tegenaan slaan. Als ze zo laag hangen sla je er veel meer op; dat klinkt volgens mij niet fijn. Hoe kijk je daar tegenaan??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat



+1 Ik wil alles kunnen raken met zo min mogelijk beweging :Y




Blijft trouwens een super toffe kit Nijlpaard , hoe vaak ik hem ook zie .*D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kasper

Pearl Export kit met deze cymbals:

Zildjian 8" Avedis Splash
Zildjian 9" Oriental Trash Splash
Zildjian 14" ZBT Hi-hat
Zildjian 18" ZBT China
Zildjian 20" ZBT Ride

Meinl Byzance 16" Medium Thin Crash
Meinl Byzance 18" Medium Traditional Crash

Stagg 14" DH China



Heb deze kit vorig jaar kunnen overkopen van een kennis voor een super goede prijs. :D

Technobeat


Mooie kit Kasper , met een lekker uitgebreide bekkenset . :)


En nog hartelijk welkom op het Drum-Forum . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

#458
dec 21, 2013, 19:46 Last Edit: dec 21, 2013, 19:47 by Hammar
Mooie kit! Jaaaaren plezier gehad van mijn export!

Hans

Prima kit Kasper. Ik denk dat de meerderheid van drummers uit mijn generatie het op een export geleerd heeft ;) gewoon goed.

Black Page

..... En die exportjes waren echt stukken minder dan de huidige.. Leuk setje. Ik ben benieuwd naar de maten.
Als je ook nog even voorstelt en zo... (Dat is leuk als je van plan bent langer rond te hangen.) Dan wordt de valse start (-1) gauw weggepoetst vermoed ik zo  ;)

Technobeat

Als je ook nog even voorstelt en zo... (Dat is leuk als je van plan bent langer rond te hangen.) Dan wordt de valse start (-1) gauw weggepoetst vermoed ik zo  ;)



Dat is inmiddels al gebeurt zo te zien , en van mij krijgt hij er een +1 bij als aanmoediging .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kasper

Haha, bedankt! Ik ga er vanuit hier nog wel wat langer rond te hangen. Zal ik me hier voorstellen of is daar een apart topic voor?

Technobeat

Zal ik me hier voorstellen of is daar een apart topic voor?



Daar hebben wij een echt Voorstel topic voor : http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,54.0.html
Maar laat me raden , je voornaam is Kasper ? :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .


Rick


Ik snap de +/- karma puntjes bij deze post niet helemaal, maar goed.
Kun je op deze manier de bekkens wel lekker raken vraag ik me af. Om ze een lekker klap te verkopen moet je er toch met een min of meer rechte hoek tegenaan slaan. Als ze zo laag hangen sla je er veel meer op; dat klinkt volgens mij niet fijn. Hoe kijk je daar tegenaan??


Mijn bekkens hangen horizontaal, en ik raak ze prima. Ik heb heel makkelijk de opties om mijn crashes met de hals van de stok of met de tip te bespelen waardoor je al gelijk eigenlijk veel breder geluiden kunt produceren. Plus ik speel op hele dunne crashes die je vrij makkelijk open slaat (med thin jazz crashes en thin jazz rides als crashes). En ik sla meer met een soort zwiep beweging. Zwiep is een heel groot extreem woord natuurlijk, je moet het meer zien als dat ik mijn stok enigzins van mijn crash afbeweeg op het moment dat ik hem raak, waardoor je eigenlijk geen ruimte voor je beweging onder je crashes nodig hebt. En omdat je crashes zo laag hangen is je beweging ook kleiner (korter en sneller).

Oh en die karma punten snap ik ook niet zo bij mijn post. Iemand zal t wel niet met me eens zijn geweest en "te lui" (misschien weer een groot woord) geweest om een discussie op een forum aan te gaan (we zitten op een forum notabene  8)7 ) en iemand anders is zo vriendelijk geweest om het weer recht te trekken.


En Kasper, leuk kitje! Mooie crashes heb je erbij hangen. Ben je tevreden met de rest van je bekkenset zo of ben je nog van plan het een en ander te gaan vervangen?

Kasper

Bedankt Rick! Ik ben inderdaad wel van plan een hoop te vervangen, maar ja, dat kost een hoop dus dat spreid ik uit over een langere periode. Ik vind de bekkens van de Meinl Byzance serie fantastisch, daar zijn die ZBT's die ik nu heb echt niks bij. Heb ze een jaar geleden gekocht om mee te beginnen en daar zijn ze prima voor geweest, maar zeker de hihat en de ride zijn nu wel aan vervanging toe omdat ze vergeleken met deze crashes gewoon buiten de boot vallen. Wat ik op het oog heb:






Nijlpaard

#467
dec 25, 2013, 14:49 Last Edit: dec 25, 2013, 14:50 by Nijlpaard
Al een hele tijd op zoek geweest naar een kit met een 18 bass.
Roland SPD-SX, Ozone crash en Mapex kit verkocht en toen was er genoeg geld om er 1 te kopen.

En daar is ze dan  *O* *O*








De sparkles zijn lastig vast te leggen op de foto maar het is een prachtige, toch enigszins chique finish :Y


Net even in plaats van de emperor en ambassador op de toms 2 maal een attack 1 ply medium er op gezet dus nu klinkt ze nog meer zoals ze er uit ziet.  :Y


18x16 bass, 14x11 tom, 10x9 tom.
De snare is een Sonor s-classix 12x5 die ik nog had liggen.


1 klein probleempje nog maar dat is gemeld bij de winkel waar de kit is gekocht dus ik neem aan dat wel wordt opgelost. Deze hoop onder op de 14 inch tom lijkt me namelijk niet helemaal rond.
Het is geen schade door vallen van de hele tom, want die is verder prima.





Ik vermoed een fabricagefoutje of iets tijdens transport.


Ik ben  :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Zéker een toffe kit om :) van te worden .
Mooie aankoop .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Idd een mooie kit  :Y . De hoop lijkt idd niet rond, triple flanged hoops zijn echter niet al te duur, dat mag voor de verkopende winkel een niet al te groot probleem opleveren.

Dries

Mooie set hoor!
Heb niet genoeg ruimte, had anders al lang een tweede set gekocht met 18'' kick. Mooie Genista stond hier laatst te koop.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard

Dank allen :)


Idd een mooie kit  :Y . De hoop lijkt idd niet rond, triple flanged hoops zijn echter niet al te duur, dat mag voor de verkopende winkel een niet al te groot probleem opleveren.


Heb al een mail terug. Ze gaan het z.s.m oplossen.  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

groovemaker

#472
jan 07, 2014, 16:05 Last Edit: jan 07, 2014, 16:06 by groovemaker
Vlak voor TV opnames rond kerst....




If it's too Loud you're too old!

Paul

Ziet er goed uit!
Speciale reden waarom die linker crash zo ver naar buiten staat? (gokje: zodat je de dirigent goed kan zien?)

Technobeat


Mooie set Groovemaker , in sommige situaties moet je idd een beetje schipperen inzake de opstelling .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog