Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Mooie Pearl Cas , en nog welkom op het forum . :)


Big and beautiful , toffe kit Animal Baars . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drummermaarheeze


Moongel hoeft echt niet op die toms! ik heb het zelfde setje gehad en dat is echt een kwestie van stemming.

Welke vellen had jij er op liggen?

Nijlpaard


Gisteren weer eens een groots optreden gehad, dus groots uitgestald:





Gave set/setup :Y


Hoe bevalt dat drummen achter zo'n scherm ?

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Dat scherm ben ik inmiddels wel aan gewend.. Heeft wel een paar optredens geduurd.. Nu is het vooral voor mijn bandleden wennen. Alle communicatie gaat via de microfoons, met m'n in-ears in hoor ik geen fluit van wat wie dan ook probeert te vertellen.

Het grote voordeel is gewoon dat je relaxter kan spelen zonder gezeik over volume en degelijke van de zangeressen. Meer focus op spel en minder op het volume laag houden.

djska


Dat scherm ben ik inmiddels wel aan gewend.. Heeft wel een paar optredens geduurd.. Nu is het vooral voor mijn bandleden wennen. Alle communicatie gaat via de microfoons, met m'n in-ears in hoor ik geen fluit van wat wie dan ook probeert te vertellen.

Het grote voordeel is gewoon dat je relaxter kan spelen zonder gezeik over volume en degelijke van de zangeressen. Meer focus op spel en minder op het volume laag houden.

Ik zou me zo buitengesloten voelen!

Valt er in jouw situatie niet iets te bereiken met misschien nog iets kleinere drums en kleinere, dunnere bekkens? Ik noem maar wat 13 inch snare, 18 inch en lager klinkende ride?

Gebruiken de zangeressen ook in-ear?

NathanR

Het geluid zal dan alleen wat anders worden.. hoger.. niet per se zachter.

Machiel

Ach gewoon zachter drummen.
/troll
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

Lijkt me juist ideaal zo'n scherm, als je toch al met in ears speelt helemaal.

Animal baars


Ik zou me zo buitengesloten voelen!

Valt er in jouw situatie niet iets te bereiken met misschien nog iets kleinere drums en kleinere, dunnere bekkens? Ik noem maar wat 13 inch snare, 18 inch en lager klinkende ride?

Gebruiken de zangeressen ook in-ear?


Ik denk niet dat er veel bekkens zijn die dunner zijn dan wat ik nu gebruik ;) Daarbij heb ik volume altijd ondergeschikt staan aan klank. Een 13" snare klinkt eerder harder en feller dan een 14", dan is een 14x6,5 zinvoller. En bij NOG kleinere drums moet ik teveel gaan mikken.

Dat opgesloten zitten valt gewoon reuze mee, het is even wennen. Maar wat ik eerder al zei: het feit dat je de focus kan leggen op WAT je speelt, en niet hoe hard iets gaat geeft mij een heleboel speelplezier terug.

De zangeressen gebruiken geen in-ear.

@Nathan: het volume op het podium is weldegelijk lager. En natuurlijk is het ook feller, je speelt bijna direct tegen een redelijk hard vlak aan. Maar dat hoor ik alleen.

Blijft grappig dat zo'n schermpje altijd weer reacties uitlokt :P

Nijlpaard

#334
sep 17, 2013, 08:34 Last Edit: sep 17, 2013, 08:37 by Nijlpaard
Hoe zit het met de muur erachter ? Een van de redenen dat we bij ons in de kerk naar een digitale kit kijken en niet een scherm met microfoons is het feit dat er achter het drumstel een massief stenen muur zit.
En ons is verteld dat je dan deze eigenlijk akoestisch moet behandelen om ongewenste reflecties te voorkomen.

Ik snap overigens je overwegingen heel goed, ik kan ook niet wachten tot we ofwel dit toepassen, ofwel een digi-kit neerzetten. Dan kan ik me eindelijk focussen op datgene waarvoor ik op die plek zit. Het zacht drummen gaat me best goed af maar toch speel je altijd alsof je tegengehouden wordt.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Animal Baars, ik doelde ook niet op het scherm maar op de suggestie of je niet met kleinere bekkens/toms kan spelen.

Bij mij in de kerk hebben we ook zo'n ding, het helpt bij ons niet erg voor mijn idee. Opzich heb ik totaal geen moeite met achter een schermpje zitten.

Animal baars

De muur erachter moet inderdaad zacht zijn. Maar in de Sint Jan in Gouda (waar deze foto is genomen) zat er gewoon een grote ruimte achter, dus het was vooral het geluid weghouden van het podium.

Wat ik altijd bij me heb bij optredens waar we met scherm spelen is twee lichtstatieven (die kunnen 3,5m hoog), een aluminium buis en een theaterdoek van 6x3m. Dan kun je achter de drums een zacht vlak maken wat bovendien veel vervormd is. Dus veel reflecties opneemt. Gewoon theaterdoek is dan al prima is mijn ervaring.

Maar wellicht dat een modje dit even moet afsplitsen naar een "Drumscherm Bash&Info topic"

@ Nathan, sorry dan. Verkeerd gelezen. Dan denken we toch hetzelfde  :Y

Machiel

#337
sep 21, 2013, 02:24 Last Edit: sep 21, 2013, 02:37 by Machiel



Voor de eerste keer met 2 china's gespeeld. Allerlei leuk speelgoed de laatste tijd.
Een nieuwe China, een nieuwe boomstand voor de nieuwe china. Een leuk snaredrummetje voor projectjes. Een mooie grote hardwarecase gekocht van een forumgenootje. Sindskort een shitload aan stokken op reserve.

Echt heel echt tevreden over de opstelling, aantal stands en vervoerbaarheid. Wat ook belangrijk is:..

Hij is heerlijk om in te spelen.   :)

Wat het is:
3 sets in één eigenlijk

Tama starclassic
12" racktom (Evans G1/G2)
14" racktom (Evans G1/G2)
22" Bassdrum (Evans EMAD/EMAD matte))

Tama superstar 13x6" snaredrum (Evans HD/dinges)
Mapex Meridian 16" floortom (Evans G1/G2)

20" Masterworks Meritamon Ride
13" A Custom Hihat

SABIAN:
16" AAX Dark Crash
18" AAX Dark Crash
20" AA Chinese
20" HH Chinese

Tama Speedcobra twin
Met allemaal boomstands van de Titan en Roadpro serie
Neem mij vooral niet te serieus.

Technobeat


Idd mooie spullen Machiel , kun je zéker trots op zijn . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Afgelopen donderdag in de Sugar Factory gespeeld met Paa Kofi op een compactere setup, passend bij de easy going soul-stijl.


15 november de Melkweg in met Meitje, waar ik ''iets'' meer kan uitpakken:


In eerste instantie wilde ik 80% electronisch gaan omdat de hele productie daar op gestoeld is, maar met twee toetsenisten en live dj/producer met protools kom ik ver genoeg met additionele electronica.

De 60's Acrolite is een beest, wat een fijne en veelzijdige snare. Een aanrader.

Technobeat


Persoonlijk vind ik de '' iets '' grotere opstelling super tof , lekker uitgebreid . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#341
sep 29, 2013, 11:15 Last Edit: sep 29, 2013, 11:15 by animal
Ziet er goed uit MusiQman. Zie ik op de onderste foto ook nog een originele concert tom staan en heb je er daar maar 1 van??

musiqman

Mini gong drummetje.  12x12 (helft van de Daxdad basdrum) was ooit een kleuren/hardware demo tom.

Clear vel iets losser, mallets in de hand en boem. Heb er helaas maar één van.

dutchdrummer

Ziet er erg compact uit.

En dan krijg ik de opmerking dat ik veel bekkens heb hangen?  :D

Technobeat

#344
sep 29, 2013, 21:21 Last Edit: sep 29, 2013, 23:44 by Technobeat
En dan krijg ik de opmerking dat ik veel bekkens heb hangen?  :D



Dat was , zo als je zult begrijpen , natuurlijk op een positieve manier bedoeld DutchDrummer . :)


Dan zal ik nu ook weer eens wat van mijn kit tentoonstellen , sinds ongeveer een maand heb ik de set geüpgraded met een sidesnare .
Niet dat je die bij elk nummer de gehele tijd gebruikt , maar af en toe een paar maten met een ander snare geluid of anderszins kan mooi zijn .
Want ik kan natuurlijk van alles op de sidesnare zetten , allerhande type Snare's en diverse percussie sounds , gaaf om als bv. fill er tussen door te gooien .








DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dries

Toffe set, Wessel!
Gebruik je het tweede pedaal bij je kick voor een daxdad ja?
Heb er één keer op gespeeld, erg leuke aanvulling. Zou er graag eentje hebben maar het is helaas geen porum i.c.m. de kleurstelling van mijn Masterworks.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

NathanR

Mooie kit Techno, heb je vast veel plezier mee!

De huidige opstelling:

Monuments

Ik heb weer eens zitten klooien met mijn opstelling:



Tama Superstar Hyperdrive (grey pewter):

22x20" bass
12x7" tom
16x14" floortom

Ludwig Centennial 14x6,5" 8-ply full American Maple Snare

Cymbals (v.l.n.r.):

Zildjian 13" K/Z hats
Sabian 18" AAX Xplosion Fast crash
Sabian 22" Paragon ride
Sabian 18" HHX Xplosion crash
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Treklof

Hoe bevalt die Centennial snare? Welke finish heb je?
Ik heb er ook een!

Monuments

Ik vind die snare helemaal te gek, vooral voor wat je er voor betaalt. Ik heb die houten finish. Weet niet precies wat de exacte naam is.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Omhoog