Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Tja, wat is er aan de hand. Dat heb ik al meerdere experts gevraagd :/

Ergens komt het grondwater naar binnen en dat wordt elk jaar erger. Het is er nu vochtig en de schimmel komt overal door. De schimmel bestrijden we nu om het niet te ongezond te laten worden.

Op de lange termijn zal de aanbouw waar de drumkamer is gebouwd moeten worden gesloopt aangezien de algemene consensus tussen de experts is dat er in de basis, bij het oorspronkelijk bouwen van de aanbouw, een fout is gemaakt door de aannemer. Dat houdt dus in dat de complete investering in de drumkamer voor niets is geweest.

Ik heb dit ook eens meegemaakt in een stralingsbunker. Je moet de grond rondom laten injecteren, er is een speciaal spul voor. Dat is dun als water en na een tijdje sealt het de naden. Zal niet goedkoop zijn vrees ik!

Fred

#1601
jun 14, 2018, 21:40 Last Edit: jun 14, 2018, 21:42 by Fred
Wat betreft de cymbomutes.
Het grote voordeel ten opzichte van de rubber plakken is dat het een cymbal  blijft. De beweging en feel is gelijk aan een normaal cymbal maar het is toch gedempt. De Bell van de ride is ook normaal bespeelbaar en de hihat voelt nog steeds aan als een hihat. Dus voor oefendoeleinden is dit prima.

Dat gezegd hebbende ga ik wel kijken naar wat mute cymbals. Wil dit weekend een paar Ageans gaan beluisteren. Geeft toch nog iets meer beleving dan volledig gedempte cymbals :)
Ik had el even gezocht naar een draadje voor stil drummen zonder module, toen kwam ik hier terecht..
Hoe bevallen de silentstrokes?
Ik heb een 14 inch gekocht om te proberen voor op de snaredrum. Met een lage velspanning vind ik het wel redelijk oké spelen.
Ik had nog een 12 en een 22 inch Pearl muffle heads en deze heb ik op een tom en bassdrum. Ik ben nu aan het vergelijken..
Heeft er iemand ervaring met beide mesh heads?
Ik vind de 22 inch op de bassdrum wel een echte trampoline, heb de tension rods enkel handvast gedraaid en dan gaat het wel..
Hoe voelt een silentstroke op de bassdrum?
Voor de cymbalen overweeg ik Arborea mute cymbals via Maatwerk in drums. €195 voor hi-hat, ride, 16 en 18 inch crash.

Tips en ervaringen zijn dan ook welkom!

Is hier al een topic over M-drums? (Mute-drums)

(Ps. balen van die drumkelder.. Je zou bouwchemie Elders in Hoogeveen eens kunnen contacten... deze man is een echte chemiemaniak.)

Groet, Fred

kaboemba

Ik heb dit ook eens meegemaakt in een stralingsbunker. Je moet de grond rondom laten injecteren, er is een speciaal spul voor. Dat is dun als water en na een tijdje sealt het de naden. Zal niet goedkoop zijn vrees ik!
Volgens mij heb ik dat zelfde spul al eens gebruikt.
Daarbij moest je om de zoveel cm een gat in de muur boren en die vloeistof er in doen waarna de stenen het water niet meer zouden opnemen.
Of het geholpen heeft weet ik niet want ik ben niet zo heel veel later verhuist.

Hammar

Help zeker en vast!

Dribbel

Na een poos "weg" geweest te zijn toch maar weer ff neusen hier...
Niet hele strakke foto's maar toch een leuk idee ervan.
Klein beetje aangepast voor een jaar of twee geleden: kleinere maten en de toms, de 16"verruild en staat op zolder. de serie loop nu vanaf 8" naar 14". Toms van de bass af gehaald. En dus past de ride er mooi laag tussen. Crashes ook naar beneden.



Yamaha recording & sabian

Technobeat

Mooie set Dribbel , merk je nu ook dat de bass beter resoneert zonder toms en houders , of is dat zuiver suggestie ?

Welkom terug trouwens :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dribbel

Ja dat denk ik wel.... deze klinkt wel meer open dan mijn andere RC in de oefenruimte
Yamaha recording & sabian

Jazz

Mooie set !
There is no music without jazz

veecharlie




Update van mijn gig-kit nu...

Drums:

Gretsch Catalina Club Mahogany (binnenkort vervangen door de kit die ik ben aan het bouwen)
12" 14" 16" 22" (22" deze opnieuw gebouwd door mij)

Bekkens:

TRX 10" Blends Splash
TRX 8" BRT Splash
TRX 16" DRK bottom 1350g + X top 1100g HiHat
TRX 20" X 1550g Crash
TRX 22" NDK 2200g Crash
TRX 24" MDM 2900g Ride


Hammar

Leuk, die bekkens ken ik nog niet? Hoe staat het met de bouw?

Technobeat


Shiny bekkens *D  , zijn ( hand ) hammered , toch ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Vanmiddag de kit opgezet in de oefenruimte voor de repetitie van morgenavond.



9 september eerste optreden :D

En als er iemand nog een 16 walnut roots delite floor te koop weet.....let me know :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Mooie kit zeg
There is no music without jazz

animal

#1613
aug 28, 2018, 17:38 Last Edit: aug 28, 2018, 17:46 by animal
Zeker een mooie een kit en ook een mooie repetitieruimte volgens mij, met een heus drumpodium??

En nee, helaas, alléén een Walnut Roots S-Classix 16" floor . Deze is ongelakt een ook nog eens niet te koop, sorry. :')

Technobeat


Chique kit Nijlpaard , uit ' eigen huis ' ?

Succes vast voor de komende optredens :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dreamdrummer

Mooie kit Nijlpaard !
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

FreeFloater

#1616
nov 25, 2018, 21:13 Last Edit: nov 25, 2018, 21:28 by FreeFloater
Dit weekend in de studio geweest en een paar foto's geschoten. Hierbij mijn kit / opstelling die ik momenteel gebruik.






Drums, Pearl Masters BRX:
22 x 18 bass drum, 12 x 9 tom en 14 x 14 en 16 x 16 floor toms

Snare: Pearl Free Floating 14 x 5 brass

Bekkens, Paiste:
14" Signature heavy hi-hats, 10" Innovations splash, 20" Signature Precision heavy crash, 18" Signature Precision crash, 20" Signature heavy dry ride, 21" 2002 Big Beat (crash-ride) en 18" 2002 novo china

Pearl ECB-6 Elite cow bell

Stokken van Pro Mark en vellen van Evans
Hardware van Pearl
Roc n Soc zadel drumkruk
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

HHBBXX

Mooi spul freefloater!  :Y
Ik vraag me alleen wel af: mij lijkt het bekken half boven de hihat niet erg makkelijk te bespelen zo. Of valt dat mee? Raak je dan niet snel de hats met dat bekken zelf?
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

FreeFloater

Mooi spul freefloater!  :Y
Ik vraag me alleen wel af: mij lijkt het bekken half boven de hihat niet erg makkelijk te bespelen zo. Of valt dat mee? Raak je dan niet snel de hats met dat bekken zelf?

Thanks.
Je bedoelt de splash? Dat is een vertekend beeld door de hoek waarin de foto is gemaakt. De splash hangt ruim boven de hi-hats. Op de tweede foto kun je dat wat beter zien als je 'over' de crash naar achteren kijkt.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Paul

Mooie set. Erg fijn, 1-up-2-down met een mooie variatie aan cymbals.

Technobeat


Erg netjes FreeFloater :Y  .

Veel speelplezier er mee gewenst :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .


Technobeat


Nice kit Stijn :)  .

Lekkere frisse groene wrap :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Thanks.
Je bedoelt de splash? Dat is een vertekend beeld door de hoek waarin de foto is gemaakt. De splash hangt ruim boven de hi-hats. Op de tweede foto kun je dat wat beter zien als je 'over' de crash naar achteren kijkt.
Yep, nu zie ik het.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

HHBBXX

Mooie kit Stijn, lekker veel toms en een prachtige kleur ook.
Zal bij een Masterworks toch wel lak zijn?
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Omhoog