Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

zildjianboy

Na heel veel testen en drummen met meer en minder bekkens, 5delig of  4delig werkt dit voor mij het beste !!!!!

Technobeat


5-delig met zes bekkens + hihat ..... *O*  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

veecharlie


https://www.instagram.com/p/Bdzxl4IF562/

Gretsch Catalina Mahogany

TRX Cymbals
22" DRK Ride
19" ALT Crash
14" X HiHats
8" BRT Splash

Sabian Cymbals:
20" XSR Ride
18" XSR Crash
14" XSR HiHats (niet in afb.)
20" APX Ride (niet in afb.)


kaboemba

Vast heel mooi, maar er valt weinig te zien op de foto.

drumslet







M'n rode DW Collector's de deur uit gedaan en plaats gemaakt voor deze ebony satin oil finish met zwarte hardware. Tevens de switch gemaakt van Sabian naar Meinl.

Drums:

23" x 18" bassdrum
10" x 8" tom
12" x 9" tom
14" x 12" tom
20" pancake drum (foto garage, links van hihat)
14" x 6" VLT snare

Cymbals Meinl Byzance:

14" Extra dry hihats
22" Dark raw bell ride
18" Extra dry crash
16" Vintage trash crash
20" Extra thin hammered crash
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

animal

Heel mooie kit en set bekkens :Y , gefeliciteerd. Is de keuze in vellen voor een 23" bassdrum niet erg beperkt?

drumslet

Heel mooie kit en set bekkens :Y , gefeliciteerd. Is de keuze in vellen voor een 23" bassdrum niet erg beperkt?
Ja, dat is het zeker. Remo maakt er een aantal, Evans bv. helemaal niet. Nu fabrieksvel op liggen, bevalt erg goed.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Henk0210

Bevalt de verhouding tussen de grote 23" bass en de 14" floor? Vind zelf bij een 22" bass een 14" als enige tom al aan de kleine kant. Bij een 20" is het dan weer perfect.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Mart098

Dat zie ik niet vaak, een grote bassdrum met in verhouding kleinere toms. Gaaf!
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

drumslet

Bevalt mij op zich goed. Kan de 14" vrij laag stemmen. Wel heb ik de 20" pancake erbij gekocht voor een nog lagere sound en gebruik hem dus als floortom. Het is een soort gongdrum alleen dan minder diep, komt uit de design serie van DW. Leuk speeltje, moet hem alleen nog een keer uitversterkt testen!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Nijlpaard

#1585
jun 08, 2018, 15:11 Last Edit: jun 08, 2018, 15:53 by Nijlpaard
De Mapex Saturn weer opgesteld in oefenmodus, want geloof of het of niet. Ik heb in September zoals het er nu uitziet mijn eerste optreden met een nieuwe band  *O*

Ik ga drummen in een 60's revival band. Stones, Cream, Clapton, Cuby, Thin Lizzy etc.


Zin aan !!
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

#1586
jun 08, 2018, 15:19 Last Edit: jun 08, 2018, 15:26 by Hammar
Cool, lekkere oude muziek, I love it!

Zag net ook een leuke advertentie voorbij komen van een bandje in oprichting met leeftijdgenoten die lekkere oude muziek willen maken!
Expliciet stond er bij vermeld dat ze nou eens niet de platgetrapte paden van de meeste coverbandjes wilden bewandelen, met een link naar hun playlist.

Mijn belangstelling was gewekt.......tot ik die lijst zag, o.a.

Deep Purple - smoke on the water
Golden Earring - radar love

écht hè.....

Harre

Kortom: ze betreden de meest plat getrapte paden die er zijn...  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill

#1588
jun 08, 2018, 16:26 Last Edit: jun 08, 2018, 16:35 by drfill
als drummer kun je daar (ook) lekker 'maling' aan hebben, aan die ouwe drumpartijen ..
cool nijlpaard..  maar jij hebt toch een drumkelder in je huis ?  hoezo dan die cymbal mutes ?
ps.   oeps.. dat is minder 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Helaas staat mijn drumkelder vol water
De atmosfeer is daar niet geschikt voor mens of drum. Dus oefen nu in de andere kelder onder de huiskamer

Vandaar de cymbomutes en de silentstrokes
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre

als drummer kun je daar (ook) lekker 'maling' aan hebben, aan die ouwe drumpartijen ..
Dat kan zeker, maar dan moet je als band niet expliciet vermelden dat je nou eens niet de platgetrapte paden van de meeste coverbandjes wilt bewandelen want dat doe je dan juist wel. Als drummer (of welke muzikant dan ook) moet je wat mij betreft gewoon lekker doen wat je leuk vindt, ongeacht genre, tijdperk of wat dan ook.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill

#1591
jun 08, 2018, 17:32 Last Edit: jun 08, 2018, 17:48 by drfill
imo, kun je nog steeds compleet andere versies van 'covers' spelen als je dit wilt als band ..
zodat het eigenlijk geen covers meer zijn..    (kan best dat die band dat bedoeld)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Dat kan, maar ik kom ze nooit tegen.
En bovendien je moet van hele goede huize komen willen mensen dat accepteren.


Paul

Helaas staat mijn drumkelder vol water
De atmosfeer is daar niet geschikt voor mens of drum. Dus oefen nu in de andere kelder onder de huiskamer

Vandaar de cymbomutes en de silentstrokes
Die luxe, zelfgebouwde drumkelder? Dat is op z'n zachtst gezegd klote. Wat is er aan de hand?

Wat betreft de kit, wat is het voordeel van de Cymbomutes t.o.v. die zwarte flappen op de bekkens?

Nijlpaard

Tja, wat is er aan de hand. Dat heb ik al meerdere experts gevraagd :/

Ergens komt het grondwater naar binnen en dat wordt elk jaar erger. Het is er nu vochtig en de schimmel komt overal door. De schimmel bestrijden we nu om het niet te ongezond te laten worden.

Op de lange termijn zal de aanbouw waar de drumkamer is gebouwd moeten worden gesloopt aangezien de algemene consensus tussen de experts is dat er in de basis, bij het oorspronkelijk bouwen van de aanbouw, een fout is gemaakt door de aannemer. Dat houdt dus in dat de complete investering in de drumkamer voor niets is geweest.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Wat betreft de cymbomutes.
Het grote voordeel ten opzichte van de rubber plakken is dat het een cymbal  blijft. De beweging en feel is gelijk aan een normaal cymbal maar het is toch gedempt. De Bell van de ride is ook normaal bespeelbaar en de hihat voelt nog steeds aan als een hihat. Dus voor oefendoeleinden is dit prima.

Dat gezegd hebbende ga ik wel kijken naar wat mute cymbals. Wil dit weekend een paar Ageans gaan beluisteren. Geeft toch nog iets meer beleving dan volledig gedempte cymbals :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Pff, dat is zuur. Zelfs als de schuld bij de aannemer ligt wordt dat een lang traject. :N

Die Cymbomutes klinken wel interessant. Ik wil eigenlijk een set dempers op mijn a-kit leggen voor thuis zodat ik niet altijd met brushes hoef te spelen. Die gewone rubber plakken nemen inderdaad het spelgevoel weg bij subtiel spel en ik voel er weinig voor om een dure set low noise cymbals te kopen. Dat geld geef ik liever uit aan een mooie ride :)

animal

Op de lange termijn zal de aanbouw waar de drumkamer is gebouwd moeten worden gesloopt aangezien de algemene consensus tussen de experts is dat er in de basis, bij het oorspronkelijk bouwen van de aanbouw, een fout is gemaakt door de aannemer. Dat houdt dus in dat de complete investering in de drumkamer voor niets is geweest.

Dat is inderdaad heel zuur, zijn de financiële gevolgen hiervan nog te verhalen op de aannemer? (sorry voor deze non-topic vraag)

Nijlpaard

Laatste off-topic reply ;)

De aannemer die oorspronkelijk de aanbouw heeft gemaakt (al wat jaren geleden) waar wij de kamer in hebben gebouwd is failliet.

Vanwege verschillende oorzaken is verhalen van de kosten helaas niet mogelijk.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

@paul Doe maar een dm. Ik heb nog wat maten liggen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog