Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Kun je nagaan wat voor een uitstraling de kit op de mensheid heeft 8)  .

Maar de pads zijn toch wel van een TD-20 ?
Als de financiën het toelaten kun je hem t.z.t. ineens upgraden naar een TD-30 , modules zijn nu tweedehands best betaalbaar geworden .....   

Nou, Technobeat, na veel ruilen, kopen, verkopen had ik op een gegeven moment een TD30 module staan met een akoestische kit omgebouwd naar elektronisch. Maar die bass drum kreeg ik niet lekker en op een gegeven moment was ik dat geprul met die triggers zat en heb ik die TD30 module geruild (op marktplaats bij onze Drums verkoper met een zeer kleine bijbetaling) voor 2 x 10 inch pads en 3 x 12 inch pads en de kd140 bass drum.  De Roland bekkens en hi hat van de TD30 kit gehouden. Daarna de td11 module gekocht maar toen miste ik iets waardoor ik die weer doorverkocht hebt en van een forumlid hier de TD 12 module heb gekocht.  Eerlijk gezegd is het enige wat ik mis aan die TD 12 is dat je er een USB stick er in kan steken. En eerlijk gezegd zit ik niet meer op de TD30 module te wachten. Eigenlijk meer wanneer de Yamaha weer eens hun DTX900 gaan vervangen.

Technobeat


Als je echt het neusje van de zalm wilt hebben is er binnenkort de Pearl Mimic Pro , kost wel wat ( +/- 2450,= euro ) maar dan heb je wel iets .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

(      )
En eerlijk gezegd zit ik niet meer op de TD30 module te wachten. Eigenlijk meer wanneer de Yamaha weer eens hun DTX900 gaan vervangen.
Begrijp ik het goed: Is het de opvolger van de DTX900 die je wilt hebben D,-man? Zo ja, ( of nee), ben ik benieuwd waarom.

67Deadman

Begrijp ik het goed: Is het de opvolger van de DTX900 die je wilt hebben D,-man? Zo ja, ( of nee), ben ik benieuwd waarom.
Mmmmm Otje, dat is een gevoelige vraag. De sounds van de Roland vind ik prima, niets mis mee. Of ik nu veel verschil hoor met de TD12 nu en de TD30 toen ? Nee, niet echt. De TD30 is uiteraard wel iets uitgebreider

Maar ik heb denk 3 kwart jaar drumles gehad op een DTX900 en vond het een prima module. Voices prima, goeie styles en de pads vond ik lekker spelen. Ik denk nog steeds dat ze minder lawaai maken dan de mesh heads van Roland. Alleen de bekkens en de hi-hat van de Yamaha vind ik niet zo mooi als de muisgrijze zachte bekkens en hi-hat die ik overgehouden heb van de Roland TD 30.
Die spelen gewoon lekker en die laten geen strepen of aanslag na zoals op die van de Yamaha. Maar die van Yamaha die zijn allemaal wel weer 3 zone bespeelbaar.

Ik heb een nieuw Yamaha Keyboard gekocht. Ik kon niet echt kiezen tussen de Yamaha en de Roland maar op beide heb op diverse dagen veel op gespeeld en kon toen oa daardoor een keuze maken. Voor mij kwam de Yamaha toch bovendrijven qua sounds van de voices, styles en de hanteerbaarheid van de keyboard.
(Waar ik wel helemaal moe van werd is dat als je filmpjes van nieuwe Roland keyboards bekijkt dat ze de hele tijd lopen te mekkeren over de Supernatural sounds hier en de Supernatural sounds daar en dat gaat maar door. Doodziek word je daar van. Ik wilde de promo's op het laatst niet meer bekijken)

Dus dat ga ik ook maar eens doen mocht Yamaha ooit is met een compleet nieuwe DTX high end weet ik veel hoe ze het allemaal noemen Module uitkomen.

Ik vind de voices op de Yamaha DTX Multi 12 ook top klinken. Af en toe sluit ik mijn toms aan op de Yamaha, kan je een leuk kitje van samen stellen.


Technobeat

#1479
aug 03, 2017, 18:20 Last Edit: aug 03, 2017, 18:26 by Technobeat
Ik vind de voices op de Yamaha DTX Multi 12 ook top klinken. Af en toe sluit ik mijn toms aan op de Yamaha, kan je een leuk kitje van samen stellen.
Jawel , maar dan mis je wel de Supernatural sounds van Roland :+  .

Nou ja , de één vindt Roland helemaal het einde en de ander Yamaha , een ieder moet zijn hart volgen en gaan voor het merk waar hij of zij zich helemaal in kan vinden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Ik kan er een eind mee 'in' komen DeadMn. K'eb een aantal keer de Roland's TD30 zgn. supernatural drumkits én diverse Yamaha's uit kunnen testen. Dat doe ik dan een muziekzaak waar beide merken vertegenwoordigt zijn. Dan hou ik een vergelijkend warenonderzoek als 't ware. En ik moet eerlijkheidshalve bekennen, de sound van de Yamie's vond ik absoluut niet onder doen voor die van de 'Roly's, integendeel, ik vond sommige -vooraf ingestelde drumkits v.d. Yamaha- beter klinken als welke TD drumkit dan ook.
 En dan nog wat;  heb ik thuis een oude TD-4 & 6 module, nou dat 'supernatural' gedoe - kan 't woord nog amper uit m'n strot krijgen- vind ik ook maar een farce. Is gewoon een verkooppraatje van die 'lui' uit ..uhh Japan -is 't niet :? Okée de  duurdere en nieuwere versie uit de TD serie kan je veel meer in/afstellen. Maar mijn oude trouwe drumkit klinkt goed genoeg; misschien niet voor een live optreden,  maar thuis met de koptelefoon.
 Dus geldt voor mij, niet zomaar effuh 2000 euro neerleggen voor een iets betere sound. En met de stroom nieuwe type drummodules, ook die van ander merken, of liever gezegd juist een andere dan een Roland, Effuh verder kijken dan mijn 'Rolandneus' lang is.. .

67Deadman

Dus geldt voor mij, niet zomaar effuh 2000 euro neerleggen voor een iets betere sound.
Eigenlijk wel mooi verwoord Otje. Zo zit het eigenlijk wel als je er straight naar kijkt. Maar kan ik ook niet hoor

Maar de jacht er naar toe is wel zo leuk. Ik probeer altijd eigenlijk zo min mogelijk te betalen dus wat ik thuis niet meer gebruik gaat zo het marktplaats op. De huidige module ook verkopen. (Wel als laatste) Daar zit wat geld in. Evt wat pads verkopen om geld te creeeren onder het motto less is more. Dan koop je die later maar weer eens op een of andere manier terug.
En ga zo maar door. Daar kan je dan best wel een jaar mee bezig zijn maar als het dan lukt is dat best wel een goed gevoel.

En daarna ga je weer ergens anders op jagen. Je ziet het hier op het forum steeds voorbij komen. Mensen die een kitje kopen en gelijk willen updaten. En ik doe er ook vrolijk aan mee.


Otje

Eigenlijk wel mooi verwoord Otje. Zo zit het eigenlijk wel als je er straight naar kijkt. Maar kan ik ook niet hoor
 En daarna ga je weer ergens anders op jagen. Je ziet het hier op het forum steeds voorbij komen. Mensen die een kitje kopen en gelijk willen updaten. En ik doe er ook vrolijk aan mee.
ThanX DdMan,
 Dat in & verkopen om uiteindelijk een betere drumset voor jezelf te creëren, daar doe ik ook aan mee; begonnen met een TD-4tje en kijk wat er nu staat:

 
 Hier heb ik ook jaren over gedaan mijn drumstel helemaal aan mijn wens aan te passen, dus doe ik hem ook niet zomaar weg.
 Afijn er moet altijd wat te wensen zijn dus die hebbik zeker nog steeds. En de keuze wordt er niet makkelijker op gezien de ontwikkelingen op (E-)drum gebied.

67Deadman

ThanX DdMan,
 Dat in & verkopen om uiteindelijk een betere drumset voor jezelf te creëren, daar doe ik ook aan mee; begonnen met een TD-4tje en kijk wat er nu staat:

 
 Hier heb ik ook jaren over gedaan mijn drumstel helemaal aan mijn wens aan te passen, dus doe ik hem ook niet zomaar weg.
 Afijn er moet altijd wat te wensen zijn dus die hebbik zeker nog steeds. En de keuze wordt er niet makkelijker op gezien de ontwikkelingen op (E-)drum gebied.
Foto s niet te zien Otje. Probeer imgur.com eens wat Technobeat al aanhaalde.  Deze werkt wel goed. Die photobucket gaat niet meer werken.

Otje

#1484
aug 04, 2017, 09:16 Last Edit: aug 04, 2017, 09:31 by Otje
Foto s niet te zien Otje. Probeer imgur.com eens wat Technobeat al aanhaalde.  Deze werkt wel goed. Die photobucket gaat niet meer werken.
Oké : Done!

"Test 3 2 1..                    "Yesss"!

67Deadman

Oké : Done!

"Test 3 2 1..                    "Yesss"!

Kijk ziet er goed uit zo.

Technobeat

Otje , een tijdje geleden had je wat moeite om de hihat met de voet voor een langere tijd achter elkaar te bedienen .
Hoe staat het daar mee , heb je een andere techniek gevonden of een lichter werkende hihat-stand  ..... ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Helaas.., Zoals ik weleens eerder heb laten weten, ben ik m'n linkeronderbeen 'verloren' bij een verkeersongeval. Maar met een beenprothese leef ik m'n leven en drum  ik't drummen zo goed als maar mogelijk.'t Blijft behelpen daar verandert ook een andere hihat of techniek nauwelijks iets aan.. .

Niettemin;  Plezier aan het leven én drummen is er niet minder om.

drfill

misschien is een cobra clutch wel iets ..   kun je prima afstellen op een bepaalde 'druk' op hi-hat..
en snel erop en eraf ..    alleen geen snelle hi-hat 'open en dicht' accenten, als ie 'dicht' is ..
https://www.marktplaats.nl/z.html?query=cobra+clutch&categoryId=728&postcode=3206NK&distance=0
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Bij sommige nummers wordt er praktisch continu met closed  hihat gespeeld dus dan hoef je niet de hele tijd het pedaal ingedrukt te houden .
Het eerste bod staat nu op 50,= euro , ik zou zelf altijd een bod rechtstreeks aan de aanbieder doen , komt serieuzer over . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Interessant! Ik zal h'm voor aanschaf wel eerst moeten uitproberen of het van toegevoegde waarde voor me is. Probleem is -sta je niet bij stil als je nix mankeer- ik kan mijn voet niet bewegen tav mijn onderbeen, die staat nl vast in een hoek van 90 graden.
+  Bij de bediening van een pedaal aan de linkerkant  moet ik het gehele been heffen met 'dood' (prothese)gewicht van 2 kilo.

Paul

Interessant! Ik zal h'm voor aanschaf wel eerst moeten uitproberen of het van toegevoegde waarde voor me is. Probleem is -sta je niet bij stil als je nix mankeer- ik kan mijn voet niet bewegen tav mijn onderbeen, die staat nl vast in een hoek van 90 graden.
+  Bij de bediening van een pedaal aan de linkerkant  moet ik het gehele been heffen met 'dood' (prothese)gewicht van 2 kilo.
Kan je wel gemakkelijk je hak optillen en draaien, terwijl je voorvoet blijft staan? Ik heb er een tijd een gehad en de Cobra Clutch is echt bedoeld om met de hak te bedienen terwijl de voorvoet op het hihatpedaal blijft.
Je zou 'm in de betere drumzaak eens kunnen proberen. Anders is deze voor 50-60€ ook weer zonder verlies door te verkopen.

Anders een ouderwetse dropclutch om met je stokken te bedienen? Die gaat alleen niet helemaal dicht helaas.
En een ander idee: je zegt 2 kg aan dood gewicht van de prothese. Kan je dat gewicht niet slim gebruiken om de hihat lange tijd dicht te houden?  *)

drfill

#1492
aug 04, 2017, 16:34 Last Edit: aug 04, 2017, 17:10 by drfill
natuurlijk is ie wel bedoeld om met je linkervoet op een dubbel basspedaal te bezen, paul ?
terwijl je hi-hat dan op een bepaalde spanning dicht blijft..   ik heb er nu nog steeds een,
(op e kit)  en het gaat ook prima met je tenen erop en eraf..   klik-klak ..
is het toegevoegde waarde ?  als je geen x-hat hebt, of bv. lang een bepaalde druk uit
moeten oefenen 'zat word'..     ik weet het ook niet, het is maar een idee .. 
ps.  misschien is bijv. steeds optillen van been meer een 'probleem',   dan laten rusten ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

#1493
aug 04, 2017, 19:59 Last Edit: aug 04, 2017, 20:15 by Otje
Dat laatste is hélemaal waar DR.F. Het been heffen is de enige optie om het pedaal te bedienen. Het is zwaar en problematisch, zelfs pijnlijk bij zware (drum) inspanning.
Omdat dit geen medisch forum is wil er eigenlijk ook geen issue van maken: Iig goed dat jullie meedenken. Dus een korte uitleg ben ik jullie wel schuldig.
 Paul (en anderen) mijn onderbeen prothese kan je zien als een Letter L waarvan de onderste korte ligger m'n voet en de verticale lijn het onderbeen; langs deze verticale lijn kan ik m'n onderbeen allen maar bewegen , dus omhoog of omlaag  ( door m'n bovenbeen te heffen), afhankelijk hoe de stand van het onderbeen zich verhoudt tav de rest van m'n lichaam recht op & neer, beetje diagonaal, voor de rest zit er geen draai of knik beweging in. Dus een vaste voet die met een onderbeen prothese als  soort koker over m'n werkelijke  onderbeen- wat daar nog van rest(+/- 15cm tot onder de knie.)wordt geplaatst. Gelukkig heb ik nog wel m'n knie , vandaar dat de voet wel op het pedaal kan plaatsen zonder strekking v. h been  Tot zover míjn uitleg. Ik hoop dat het enigzins duidelijk is
 En Paul , inderdaad ik gebruik dat dode gewicht van de prothese als xtra middel om de hihat dicht te houden.

Back on Topic..
 Van m'n overtollig materiaal een Td3MIx gemaakt; maar meer voor de handel cq verkoop bestemt

Otje

misschien is een ( .. ) clutch wel iets ..   kun je prima afstellen op een bepaalde 'druk' op hi-hat..
en snel erop en eraf ..    alleen geen snelle hi-hat 'open en dicht' accenten, als ie 'dicht' is
( ..)
Hmmm..,


 *Electronic Drummers!
Introducing the JLH-DC001 Drop Clutch - Custom made for Roland VH-Series Hi-Hats. It stops the Hi-Hat cymbal from spinning and locks the striking edge of the cymbal in a consistent place.


 * bron=FB

drfill

https://www.youtube.com/watch?v=52VZg0J--qw&t=1m45s    
ok..   cobra clutch voor wènig..  iemand ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Heb je wel genoeg ruimte om zo`n JLH-DC001 clutch te plaatsen Otje ?
Want als ik het goed heb heb je destijds die lange pin boven de hihat-cymbal afgezaagd ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Star

#1497
aug 24, 2017, 11:17 Last Edit: aug 24, 2017, 18:36 by Star
na een lange afwezigheid weer terug  :P

Sinds kort speel ik op een Dixon Blaze set, 10" en 12" toms, 14" floor en een 20" bassdrum.
Mijn snares zijn een Blaze 14" x 5.5" , een Equator steel/oak 14" x 5.5" en een Classic 10" x 6"











Mijn hardware is ook van Dixon, de 9290 serie en mijn bassdrumpedaal is de Precision Coil.

Dixon drums & hardware.

Otje

na een lange afwezigheid weer terug  :P
Mijn hardware is ook van Dixon, de 9290 serie en mijn bassdrumpedaal is de Precision Coil.
"Welcome back Star". Tof setje; Alles van Dixon , op de cymbal na dan... .  Drumpedaal; bijzonder mooi ; genomen omdat het óok een Dixon is of...vindt je h'm werkelijk beter spelen of  wellicht andere redenen?

Star

"Welcome back Star". Tof setje; Alles van Dixon , op de cymbal na dan... .  Drumpedaal; bijzonder mooi ; genomen omdat het óok een Dixon is of...vindt je h'm werkelijk beter spelen of  wellicht andere redenen?
Ik ben op de Precision Coil gaan spelen omdat het pedaal erg fijn speelt, heel even wennen in het begin omdat de veerspanning op torsie werkt waardoor de klopper sneller terugkomt maar speelt echt waanzinnig lekker!
Dixon drums & hardware.

Omhoog