Hudson Drums

Gestart door Jappe, dec 22, 2011, 04:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jappe

Heeft er hier iemand enige ervaring met, of informatie over het merk Hudson drums?
Ik kan er bitter weinig over vinden, alleen dat het iets te maken zou hebben met het Belgische Sonorus.




Groeten,


Jasper

Jochem

Is het een merk? Ik heb er wel verschillende dvd's van liggen..

FoREVer

Ook ik zie er alleen maar DvD's van, zou je is een foto kunnen posten?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nlz

#3
dec 22, 2011, 07:53 Last Edit: dec 22, 2011, 07:54 by Nlz
De DVD's, dat is Hudson Music, naar ik aanneem iets anders dan wat Jappe bedoelt.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jappe

Het zijn inderdaad niet de DVD's, en de overvloed van informatie over de DVD's begraaft de schaarse info over het drummerk.
Ik denk dat het gaat om een merk voor concertpercussie, want ik heb ook pauken van het merk gevonden







De foto's zijn niet zo heel duidelijk, maar ik kon er geen andere vinden.

paQ

ziet eruit alsof het is gebouwd om heel lang mee te gaan

Jappe

Was dat sarcastisch? :)


Want ik vind dat ze d'r nog wel redelijk degelijk uitzien. Al heb ik niet zo veel vertrouwen in die inwendige strainer.

paQ


rtniels

Hudson is inderdaad Belgisch, het was een nevenmerk/lijn van Sonorus.
Ik heb ooit een Sonorus in mijn bezit gehad en die klonk niet verkeerd en was degelijk afgewerkt. Veel beter dan de gemiddelde japanse setjes uit die tijd.
Het bedrijf bestaat nog maar heeft niet veel meer te maken met de drums uit die tijd. De focus ligt nu meer op marching drums.


Asbadrums

Heeel lang geleden heb ik hier wat info over gestuurd naar Music Maker, omdat de importeur destijds hier vlakbij zat.
Over houtsoort werd in de folder niet gerept, men classifiseerde de drums als "de Rolls Royce onder de drumstellen".
Wat ik me ervan kan herinneren is dat de bassdrum 12 spanners had (ook de 22") , dat de tomhouder veel leek op de oude (jaren '60) Rogers ophanging en dat er standaard een bassdrum-anker voor in de bassdrum zat ingebouwd.
Ik heb de folder nog ergens, als ik 'm tegenkom zal ik er wat meer over posten.

mr.soulman

ik heb ook een hudson drumstel staan! vond ook maar informatie erover! is dit drumstel nog iets waard?

Technobeat


Mr. Soulman , allereerst hartelijk welkom op het forum .
Misschien is het voor de geïnteresseerde interessant om wat foto`s te plaatsen van deze zeldzame set .:Y 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

koeniegan

Misschien wat overbodig en / of véél te laat dat ik reageer..


Maar Hudson is inderdaad belgische Makelij en verwant met Sonorus (niet te verwarren met het duitse SONOR, dat is toch van een ander kaliber).

De fabriek was destijds (ik denk nu ook nog) in Brussel in de Bodegemstraat en was eigendom van Dhr. Biesemans, nadien overgenomen door z'n meesterknecht (maar de naam ontsnapt me).

Ze bouwden degelijke dingen, doch misschien wat minder verfijnd, wel vrij sterk. Ze hadden destijds een aantal drumstellen die ze bouwden en je kon er ook je eigen naar wens gemaakte drumkit laten bouwen. Waren heel bekend en vrij populair in de HAFABRA wereld gezien een correcte prijs/kwaliteit verhouding.


Omhoog