SPDX Octopad

Gestart door Jenslathouwers, okt 31, 2018, 19:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

Dag allen,

Het is al een hele poos geleden dat ik hier nog geweest ben.  -O- Sinds kort ben ik weer aan het spelen met een bandje.

Nu is er bij sommige nummers nood aan wat achtergrond percussie/sound-effects/etc. Nu was ik aan het kijken naar een Roland octopad om deze dingen live te kunnen triggeren. Aangezien wij met 2 pianisten zitten die gewoon zijn om alleen te spelen en dus ook gewoon zijn van in het wilde weg te kunnen vertragen ed. tijdens nummers zoek ik een manier om de getriggerde samples het tempo te laten volgen dat we op dat moment aan het spelen zijn.

Ik vermoed dat ik met een octopad wel een trigger op mijn snare zou kunnen zetten zodat de octopad het tempo volgt dat ik aan het spelen ben. Weet er iemand of dit ook effectief kan?

Cheers
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

animal

Je wilt dus eigenlijk een percussie-backingtrack kunnen 'instarten' die qua tempo je snare blijft volgen?? Of begrijp ik je verkeerd?

Jenslathouwers

Dat is inderdaad wat ik bedoel  *)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

animal

Mooi................................ maar helaas, zoiets bestaat volgens mij niet  :N

Jazz

Hahaha. En ik maar denken, dit moet ik eens volgen
There is no music without jazz

kaboemba

Is ook niet te doen want dan moet de pitch ook automatisch bijgesteld worden, immers als je het sneller afspeelt gaat het omhoog en als het langzamer gaat omlaag.
Okee percussie dan zou het mee kunnen vallen kwa pitch maar met samples wordt het anders.
Enige wat kan is de ingebouwde click, je kunt een pad instellen als tap functie waarmee je de click kan versnellen of vertragen.

Omhoog