Nieuwe snare aanschaffen

Gestart door marc keijsers, jul 31, 2018, 11:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marc keijsers

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe snare. Ik denk dat ik de voorkeur voor een metalen uitvoering heb omdat ik wil dat de snare mooi meezingt. Het mooiste vind ik een snare die hoog gestemd is.

Ik twijfel tussen een 14 of 13 inche. Ik neem aan dat een 13 iets hoger klinkt en iets meer rebound heeft ?

Zit er klanktechnisch echt veel verschil tussen messing aluminium of staal ? Ik neem aan dat de vellen veeeel meer invloed hebben ?

Ik zit te denken aan een Worldmax of een Drum Gear, met tube lugs. Wie heeft er ervaring mee en zit er kwaliteitsverschil tussen beide ? Het lijkt erop of de strainer van Drum Gear iets degelijker is ?

Wie heeft er ervaring mee ?

Groeten, Marc

drfill

klanktechnisch..    dezelfde dikte en diepte ketel van ander metaal heeft een bepaald 'frequentie gebied'
wat misschien helpt is deze chart (link 2)  metaal staat onderaan..
een site die veel snares 'hetzelfde' opneemt is memphisdrumshop (om sounds beetje te vergelijken)
(link 1)  
https://www.youtube.com/user/memphisdrumshop/search?query=snare
https://www.thomann.de/gb/onlineexpert_page_snare_drums_shell_materials.html
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Ook is het raadzaam om gewoon naar een echte drumwinkel te gaan en de producten zelf vast te houden - te  onderzoeken en zelf te bespelen :Y  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Het is zoals je zegt, Drumgear heeft betere hardware. Ik heb zelf de 12",  topsnaretje.
Er zijn her en der leuke aanbiedingen.
Aluminium is droger dan staal, maar iets meer body. Messing is juist wat scherper.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Door de beugel zal een 13" minder body hebben dan een 14", en waarschijnlijk beter hoog te stemmen zijn.

De metaalsoort heeft wel degelijk invloed. Messing heeft warmere boventonen dan staal, met name bij rimshots, dat vind ik erg prettig. Staal vind ik doorgaans te kil/hard (zeg ik terwijl ik al een paar jaar tevreden een Sonor D454 stalen snare gebruik..).

Ik heb een Worldmax Black Dog 14x6.5" messing snare gehad, dat was echt een top snare. Die zou ik graag weer hebben, maar dan in 14x5.

Je geeft aan een snare te zoeken "die mooi meezingt" en "hooggestemd", kan je dat specifieker uitleggen? Eventueel een voorbeeld? Ik hoop dat je niet zo'n Metallica St. Anger rammelbak bedoelt?  :P

@R-J
Komen die Drumgear en Worldmax snares niet gewoon uit dezelfde fabriek?

Robert-Jan

Zover ik weet niet, maar ik denk dat de ketel wel hetzelfde is.
De strainers zijn beduidend beter.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

marc keijsers

Ik zoek een beetje het geluid zoals het intro van Two Princess van de Spindocters !   MOOOOOOOI  !

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

marc keijsers

I know, en Brady is in 2015 opgehouden te bestaan....

Robert-Jan

En dan krijg je helaas dit soort idiote prijskaartjes..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Ik zoek een beetje het geluid zoals het intro van Two Princess van de Spindocters !   MOOOOOOOI  !
Kwestie van het vel flink opdraaien, en waarschijnlijk een Remo CS erop. ;)

Hammar


drfill

#12
aug 01, 2018, 12:26 Last Edit: aug 01, 2018, 13:14 by drfill
Hammar en Robert-jan hebben gelijk,  'two princess' was idd een 14 x 4.5 inch Brady piccolo snare..
(geen metaal dus,  maar een 'brady' houtsoort)  ik zeg niet dat je dat geluid niet ook uit een andere
soort snare kunt krijgen,  maar ik denk niet dieper als 5"  (is slechts mijn mening..)
drumladen.de heeft nog wat dixon/brady (artisan)  maar niet de piccolo maten..
Rebo heeft nog wel piccolo's,  of een odery eyedentity 14 x 4.5 proberen  (geen idee van de klank..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

marc keijsers

Ok. Thanks voor de info. We zoeken verder !

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

https://youtu.be/1vYLgkBdLOo
wat je niet kunt horen is het volume van rose gum  (deze zijn best hard,  de rimshots..)
wat je bij 'two princess' hoort zijn de duidelijkere ghostnotes (in verhouding met de body 'klap' van snare)
dit effect heb je dus meer bij niet al te diepe snares..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dribbel

klanktechnisch..    dezelfde dikte en diepte ketel van ander metaal heeft een bepaald 'frequentie gebied'
wat misschien helpt is deze chart (link 2)  metaal staat onderaan..
een site die veel snares 'hetzelfde' opneemt is memphisdrumshop (om sounds beetje te vergelijken)
(link 1)   
https://www.youtube.com/user/memphisdrumshop/search?query=snare
https://www.thomann.de/gb/onlineexpert_page_snare_drums_shell_materials.html
Die filmpjes van Memphis DS zijn echt wel ok om even te vergelijken hoe het klinkt... in ieder geval even goede koptelefoon opzetten.
Yamaha recording & sabian

drfill

Odery eyedentity 14 x 4.5 heeft helaas een 'verkeerd' snare bed, waardoor de snaren niet optimaal te
krijgen zijn (zelfs niet met een 13" tapijt, of andere merken..)  dan klinkt 'geen' snare-bed nog beter..
hij klinkt 'ok'  ..maar niet zoals het kan, dus..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog