Het schoonmaken/onderhouden van je drumstel

Gestart door Nlz, nov 10, 2011, 09:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nlz

Deel hier tips en tricks om je kit netjes schoon te maken en te onderhouden. Ik zal gelijk maar beginnen met mijn eigen vraag  8)

Ik heb een tijdje terug de tommount van mijn bass gehaald en het afdekplaatje wat Pearl hier voor heeft er voor in de plaats gemonteerd, en toen viel het me al op dat er een flink kleurverschil zit tussen het stuk van de wrap wat onder de tommount zat 'verstopt' (mooi wit) en het deel wat daar niet onder zat (toch wel wat gelig). Nou was dat nog wel te overleven omdat er geen verschil te zien was, maar nu ik een nieuw 8" tommetje er bij hem valt het verschil in kleur toch wel wat op.
Kortom, hoe krijg ik mijn Strata White weer daadwerkelijk White in plaats van Strata Off-white?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

vergeling van kunststof maak je niet ongedaan.
UV is a bitch :P

Nlz

 -O-

Misschien die 8" maar een half uurtje in een rokersruimte zetten dan  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hammar

Mijn rode TD-10 staat met een kant naar het licht. De lichtkant wordt dus helemaal wit! Zo heb ik dus een hele aparte fade........

Technobeat


Deel hier tips en tricks om je kit netjes schoon te maken en te onderhouden. Ik zal gelijk maar beginnen met mijn eigen vraag  8)

Ik heb een tijdje terug de tommount van mijn bass gehaald en het afdekplaatje wat Pearl hier voor heeft er voor in de plaats gemonteerd, en toen viel het me al op dat er een flink kleurverschil zit tussen het stuk van de wrap wat onder de tommount zat 'verstopt' (mooi wit) en het deel wat daar niet onder zat (toch wel wat gelig). Nou was dat nog wel te overleven omdat er geen verschil te zien was, maar nu ik een nieuw 8" tommetje er bij hem valt het verschil in kleur toch wel wat op.
Kortom, hoe krijg ik mijn Strata White weer daadwerkelijk White in plaats van Strata Off-white?


Je 8'' tommetje zal na een tijdje vanzelf de juiste ( gelige ) kleur aannemen , als er teminste voldoende daglicht bij kan komen .
Het vergelingsproces is helaas on-omkeerbaar .......  :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ArcticLight

Een tip voor stoffige ruimtes (waar ik zelf ook mee kamp helaas). Een Swiffer Duster is werkelijk heel handig! *O*

Fibesman

Ja Rock n roll mense  8)7

Fred

Nlz, Als je niet vies bent van een partijtje werk kun je overwegen de vergeelde trommels te polijsten...

Grote kans dat ze dan weer wit worden!

Succes!

ArcticLight


Ja Rock n roll mense  8)7

Eeh... bedankt? :?

DrumDrum


Nlz, Als je niet vies bent van een partijtje werk kun je overwegen de vergeelde trommels te polijsten...

Grote kans dat ze dan weer wit worden!

Succes!


kan dat dan , ik dacht dat je alleen metaal kon polijsten ?

Fred


kan dat dan , ik dacht dat je alleen metaal kon polijsten ?


Nee hoor, er zijn heel veel materialen die je kunt polijsten.
Wat dacht je van de autoschadewereld, Heel veel auto's worden na het spuiten gepolijst. om stofjes, foutjes en structuurverschil tot een minimum te brengen.

Ook worden bijvoorbeeld doffe polyesterboten weer fris gepoetst, dit kun je volgens mij ook wel met wrap doen. Wrap is toch meestal door en door één kleur??

Nooit iemand dit geprobeert?
Ook krijg je met polijsten de glans weer terug op je wrap.
 

Nlz

Ik vrees dat ik dat met mijn wrap toch maar niet ga proberen, om -O- of nog erger: ;( te voorkomen.


(Jeetje, voor mij gevoel alweer lang geleden dat ik die foto gemaakt heb!)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

DrumDrum


De wrap ziet er toch best nog wit uit  8) of komt dat door de flits van de camera ?

Fred

Ik zie ook geen verschil in kleur..

Ps. is dat de nieuwe Opdekoptimount van Pearl??  :P

Groet Alfred

Nlz

Dat komt inderdaad door de flits. Ik zag het eerst ook niet, tot ik dus de tomhouder van de bass haalde.

Klopt, een Opzijnkoptimount. Op deze manier bewoog de tom het minste, vandaar dat ik hem toen zo opgehangen heb. Intussen hangt-ie weer 'gewoon' maar staat de stand waar hij aan hangt ook wat anders, en daardoor steviger.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat

#15
nov 14, 2011, 20:41 Last Edit: nov 14, 2011, 20:44 by Technobeat
Ik zag het eerst ook niet, tot ik dus de tomhouder van de bass haalde.


Haal maar eens een schilderijtje van de muur in de woonkamer , krijg je ook een kleurverschil te zien .
De tand des tijds tast de kleur aan , jammer maar helaas . :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#16
okt 27, 2013, 16:57 Last Edit: okt 27, 2013, 16:58 by Technobeat
Even dit topic nieuw leven inblazen , vandaag zoals gewoonlijke de tweewekelijkse stofsessie voor mijn kit gedaan .
Echter kom je als je bij de lugs aanbeland bent met de stofdoek niet goed tussen de tension rods en de shells .
Een wattenstaafje bied de oplossing in deze netelen kwestie . ;) , simpel maar doeltreffend . :Y   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drum1964

Kan je dat hier eens komen voor doen Techno ?
Proficiat met je 100 karmapuntjes  ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Kan je dat hier eens komen voor doen Techno ?



Als je wat dichter in de buurt had gewoond had ik graag een uitgebreide clinic willen geven . :) :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog