Vintage Pearl, uit welk jaar (en evt. type?)

Gestart door WHiZZi, nov 18, 2014, 23:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

WHiZZi

 :w

Ik heb, lekker goedkoop, een vintage Pearl gevonden en deze opgehaald om te gebruiken voor de reïncarnatie van een Rock 'n Roll bandje.

Nou kan ik niet helemaal plaatsen uit welk jaar deze Pearl set komt.

De wrap heb ik gevonden in 1969 (op deze site) als 'blue grain pearl'. De badge daarentegen, lijkt vooral gebruikt te zijn in 1977. Verder kan ik dezelfde kleur dus niet meer vinden in of rond 1977 in de guides.

Daarnaast vind ik de tom-ophanging ook nogal vreemd en kan ik deze ook niet heel goed plaatsen.

Dus, welke Pearl kenner kan mij vertellen uit welk jaar dit komt (ongeveer)? Ik mis dus de pootjes van de bassdrum en de rim van dezelfde. Als ik hem wil gebruiken, zijn in ieder geval de pootjes toch best handig :P

Foto's:


Tom ophangsysteem:


Het Pearl logo:


Volgens mij heb ik geen garantie meer :+, telnummer werkt niet meer helaas.. :


Zijkant plaatje:


Dit is overigens zoals ik de set heb opgehaald, ik heb de set alleen in elkaar gezet en deze foto's genomen :P. Relatief weinig roest en met wat nieuwe vellen best nog wat van te maken denk ik zo..
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Wouters

Mooi setje, man!
Vooropgesteld: ik ben geen Pearl-kenner, maar heb wel wat ervaring met vintage Japanse drums.

Ik vermoed dat in dezen de badge je op het verkeerde spoor zet.

De kleur, maar vooral de lugs en tomophanging duiden (meer) op 1969, afgaande op deze catalogus.
http://www.vintagedrumguide.com/pearl_drumsets_1969.htm

In catalogi daarna, zie je dan wel de badge, maar niet de lugs en zeker niet de tomophanging.
http://www.vintagedrumguide.com/pearl_drumsets.htm

Maar wat is de waarheid?
Het kan natuurlijk ook dat de set eerder is geproduceerd en pas later voorzien is van badges.

WHiZZi

Precies hetgeen waar ik dus mee zit :P

Een andere optie is dat het drumstel later opnieuw voorzien is van een wrap, alleen kan ik de tom-houder en lugs dan weer niet plaatsen bij eind jaren 70  8)7
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Hoefnix

Fabrikanten gebruikten in de jaren 60 en 70 nogal eens oude badges of wraps op nieuwe drumstellen om laatste voorraden op te maken. Ik weet of Pearl dat ook deed.

Daarnaast kan met een 45 jaar oud drumstelletje e.e.a. nog wel eens samengesteld zijn uit onderdelen van 2 of 3 drumstellen. Met het dateren kom ik dat nog wel eens tegen. Van Pearl weet ik niet veel.

baszuidwijk

Op mijn Maxwin kit (Taiwanees budget dochtermerk van Pearl) uit 1978 had ik een vergelijkbare zeshoekige tom-ophanging alleen had elke tom daarbij een eigen houder. Dit is iets ouder. Ik denk dat deze kit uit de periode 1968-1970 komt.

animal

#5
nov 19, 2014, 19:18 Last Edit: nov 19, 2014, 19:19 by animal
Lijkt mij toch echt de Pearl uit de catalogus uit 1969.
Als de drumkit eind 1969 of begin 1970 is uitgeleverd door Pearl kan dat gegeven verklaren dat de uitvoering van de badge uit 1970 komt.

Omhoog