Mapex Black Panther

Gestart door Rooney, jul 31, 2014, 22:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rooney

Dag mede forumgenoten

wat kunnen jullie me zeggen over de Mapex Black Panther snaredrums? Zelf drum ik op een Yamaha Beech Custom en ik had deze graag gecombineerd met een Black Panther snare.

-wat is de kwaliteit van deze snaredrum?
-er is prijsverschil binnen de verschillende varianten van Black Panther, is er dan ook kwaliteitsverschil?
-...

Alvast bedankt!

Rooney

Hoefnix

#1
jul 31, 2014, 23:01 Last Edit: jul 31, 2014, 23:05 by Hoefnix
Er zijn over een aantal jaren vele types gemaakt. Heb je een idee welke black panther het gaat?
Een 'echte' Mapex?
Of een speciale versie voor Thomann of Musicstore (of anderen)?

Welke type, metaal/hout?

http://mapexdrums.com/us/products/snares/

Rooney

het gaat om een steelsnare in de  tribal tattoo limited edition


Technobeat


Mooie en heerlijke snare zo te lezen bij de review van de-Slagvaders , al vind ikzelf de tattoo op het slagvel een beetje teveel van het goede ( maar goed , smaken :') verschillen natuurlijk ) .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#5
aug 01, 2014, 11:02 Last Edit: aug 01, 2014, 11:06 by Robert-Jan
Ik heb betere reviews gelezen denk ik dan ;)

Deze was inderdaad even een limitied edition,maar op de finish na is het niet anders dan een 'gewone' black panther.
Goeie snares, niks mis mee zeker voor de nieuwprijs niet. Alleen mapex heeft de tik om heel vaak special editions te maken, waardoor het allemaal niet zo bijzonder wordt.
In de review hebben ze het over een forse 1 mm shell, dat is niet dik dat is vrij normaal. Ze hebben ooit echt wel eens een snare met eens  hele dikke stalen ketel gehad en dat is dan ook een snare waarvan ik nog spijt heb dat ik m ooit heb weg gedaan  :F
Die 300,- is naar mijn mening te veel voor een gebruikte versie...dat moet je alleen betalen als je die finish wil. Op dit moment heeft mapex een thomann editie van staal..ik denk dezelfde ketel, maar dan wel met die cast hoops
http://www.thomann.de/nl/mapex_14x55_black_panther_aztec.htm

Zo te zien hetzelfde snare mechaniek en lugs en dus nieuw..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Betere reviews vond ik zo snel niet :)

Ik zou voor hetzelfde geld een Ludwig Supraphonic zoeken dat is altijd goed of RJ's suggestie.
Die tribal look kan je er zelf wel aan geven.

Rooney

Bedankt voor de snelle reacties!

Ja ik heb al snaredrums gehad, gaande van een Ludwig Classic Maple tot een Adams 8000. Ik wil nu eens kijken wat ik kan met een stalen snare.

Wat is dan het verschil tussen de Tattoo snare en de Aztec snare van Mapex? Tweedehands kost de tattoo 300 euro, terwijl je bij Thomann voor een gloednieuwe Aztec snare amper 200 euro betaalt? Zal dan toch wel kwaliteitsverschil inzitten dan?


Hoefnix

Ik denk dat het dezelfde drum is met een ander uiterlijk en een diecast hoop.
Mapex maakt o.a. voor Thomann versies die goedkoper zijn dan de andere black panthers.
Ze zijn niet slechter.

Robert-Jan

#9
aug 01, 2014, 14:23 Last Edit: aug 01, 2014, 14:30 by Robert-Jan
Wat Hoefnix zegt..de lugs zijn t zelfde, de strainer is hetzelfde..1mm stalen ketel..en die aztec heeft die casts.
Oorspronkelijk werd de tattoo met een hele mooie koffer geleverd, dat wel.
Met die thomann versies is het altijd even kijken, ze hadden ook wel eens een goedkopere strainer of kleinere lugs waardoor het feitelijk hetzelfde was als de toenmalige mapex pro m serie. Maar vaak ook dus gewoon een snare met alles wat de 'normale' black panther heeft.
Ik heb een 13x6 cherry die toen 99,- kostte ..waanzinnig ding.

De thomann aztek lijkt een reissue van de mayan.
http://en.euroguitar.com/view_images_127367
Een brass snare met brass kleurige hardware, ooit ook een limited edition ( maar dan niet alleen voor thomann) ..die stempels hebben ze dus nog en dan is het makkelijk om er nog een serie van te maken..gewoon in staal finish is goedkoper en voila een nieuwe special edition is born ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Betere reviews vond ik zo snel niet :)



Nee snap ik, alleen er staan een paar rare dingen in.
De bearing edge noemen ze de spanrand en de hoop ook. Ze doen alsof 1mm dik is voor een stalen ketel terwijl dat dun is en ze zeggen dat de edges mooi afgreesd zijn, terwijl het een dunne stalen ketel is met traditionele gebogen edges.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

ALF

Black panther snares zijn echt lekker. Ze zijn in verschillende prijsranges te vinden.

Heb zelf lang een aluminium snare gehad zwart gecoated. Echt een mooi ding. En klonk als een klok.

Omhoog