Welke mike portnoy snare?!?!

Gestart door SonsOfTheLord, jul 01, 2014, 09:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

SonsOfTheLord

Hey drumvrienden!

Ik wil binnenkort een tama melody maker kopen... Maar ik twijfel tussen de stalen en de bubinga ketel... Maar wat is het verschil? Ze klinken allebei erg lekker, en zou graag jullie ervaringen met deze snares willen horen.

Bedankt alvast

Hammar

Beetje youtuben et voilá http://youtu.be/T7d9M56yupo

SonsOfTheLord

Bedankt :) is inderdaad een interessant filmpje :) heeft er iemand ook persoonlijke ervaring met deze snare drums?  Ik hoor er graag wat over

Hoefnix

#3
jul 01, 2014, 11:33 Last Edit: jul 01, 2014, 11:33 by Hoefnix
Absoluut niet flauw bedoeld:

Als je niet weet of je een metalen snare of een houten snare wil...
Waarom kijk je dan alleen naar een Mike Portnoy snare??

Ik zou eens naar een goede drumshop gaan en op zoek naar een fijne snare..
Je zou wel eens kunnen eindigen met een heel andere snare dan je denkt ;)

Voor 500 euro heb je de wereld aan goede snares.

SonsOfTheLord

Nou, ik vind het systeem van de tama wel erg mooi, dat je meerdere geluiden uit 1 snare kan halen. En het kan ook een beetje meespelen dat ik een beetje fan van portnoy ben ;)

Hoefnix

Dan verraad ik je alvast iets:
Door een snare van Mike Portnoy kan je niet beter drummen!  :P

Ga gewoon eens lekker snares proberen bij een goede drumzaak.  :Y :Y :Y

Machiel

Ik heb de houten 14" een paar jaar geleden geprobeerd bij Hitit in Roden.. Niets speciaals. Vond hem de 1000-ish euro niet waard
Neem mij vooral niet te serieus.

Hoefnix

Trick levert strainers die zelf meer posities aan kunnen, GS007 kan 4 posities aan (off, lose, medium & on). Genoeg snares die een trick strainer hebben ;)

http://www.drumfactorydirect.com/index.php?main_page=product_info&cPath=6_104_40&products_id=8487

Harre

#8
jul 01, 2014, 17:56 Last Edit: jul 01, 2014, 22:46 by Harre
*gaat een beetje bij Hoefnix staan*

Dat je fan bent van Portnoy en daarom persé 'zijn' snare wil hebben kan ik ergens misschien nog wel volgen, maar als je vraagt naar het verschil tussen een metalen en houten drum dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je eens in een winkel gaat luisteren. Qua klank is het een wereld van verschil en is het juist net je persoonlijke voorkeur die de doorslag moet geven en niet de voorkeur van een ander.

Maar goed, mocht uiteindelijk die Trick strainer de doorslag geven dan kun je inderdaad de wereld aan snaredrums kopen met een Trick strainer er standaard op of een drum kopen waar je helemaal gek van bent en daar zelf een Trick strainer op zetten. In dat geval heb je het beste van twee werelden en dat lijkt me dan slimmer dan jezelf om mogelijk de verkeerde reden vast pinnen op een bepaalde drum.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard



Dan verraad ik je alvast iets:
Door een snare van Mike Portnoy kan je niet beter drummen!  :P

Ga gewoon eens lekker snares proberen bij een goede drumzaak.  :Y :Y :Y


Dit dus, ik had zijn stokken en zijn cobra pedalen. Het heeft me niets geholpen. Sterker nog, de pedalen waren een regelrechte ramp.
Lekker gaan proberen en luisteren en dan een snare kopen die je echt goed bevalt :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog