Premier Resonator

Gestart door Mattias, jun 12, 2014, 10:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mattias

jun 12, 2014, 10:40 Last Edit: jun 12, 2014, 10:41 by Mattias
Beste allen

Ik heb een erg mooie Premier Resonator uit 1974 op het oog voor -in mijn ogen- een schappelijke prijs. Ik vind er online echter niet zo heel erg veel info over... Dit is wat ik voorlopig heb:

- destijds een van Premiers high-range drums, geproduceerd van begin 70's tot begin 90's
- een extra inner shell voor de resonantie
- die-cast hoops
- echt vintage?
- deze is bovendien een 22-13-16 set (met aluminium snare) met enkele tomophanging, dus ook iets specialer
- en bovenal een vettige rock-sound

Kloppen deze bevindingen? Iemand met meer ervaring/info?

Alvast bedankt!

(ik kon niet zo snel een Premier-topic vinden? Als ik erover gekeken heb, corrigeer mij maar, mods :) )

Mattias

Niemand?  -O-

Wouters

een legitieme vraag, maar misschien aan de "verkeerde" doelgroep.

Vast dat je op vintagedrumforum.com / dutchvintagedrummeeting op fb / engelse drumsites meer mensen vindt die wel natte dromen hebben over (vintage) premiers.

Premiers uit die tijd zijn verre van slecht, alleen minder gewild in EU / VS.
Ik zou zeggen: uitproberen die hap! Dan weet je zeker of het is wat je wilt.

En voor wat betreft die alu snare: indien 2000 serie (met flo beam mechanisme) een leuke bonus (sound / waarde).

Misschien dat dit je al verder helpt; http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?198760-Premier-resonator-any-info

koene

Zelf heb ik nooit een resonator gehad, maar wel een elite: zelfde kwaliteit, maar zonder de 'extra inner shell'. De elite klinkt enorm diep, blijkbaar klinkt de resonator nog een stuk dieper. Ze waren toendertijd inderdaad de topseries van premier, vergelijkbaar met de andere topmerken van toen.

Zeer goede drums, al is de huidige marktwaarde van oude premiers niet bijster hoog... Al betekent dit wel dat je voor niet teveel geld een zeer goed klinkende kit kan vinden!

Wat wouters zegt klopt bovendien: als de aluminium snare een premier 2000 is (hoogstwaarschijnlijk wel), dan is dit een zeer goede snare! Zelf heb ik er ook zo één, en ben er behoorlijk onder de indruk van!

Mattias

Cool! Bedankt! Ik heb hem gereserveerd. Nu nog even examens, maar ik ga hem binnen een week (misschien twee) halen. Zal tegen dan ook es wa fotokes maken.

koene

Fijn, je zal er zeker tevreden mee zijn! Hier trouwens een filmpje van youtube van een jazz-stuk met de premier 2000 snare :)
https://www.youtube.com/watch?v=blqlLcmuXUY

Technobeat


Toevallig gisteravond op drumles nog even aan de Jazz kunnen snuffelen , maar het is echt drummen op gevoel en totaal iets anders dan als je normaliter met popmuziek bezig bent .
Desalniettemin een mooie muziekstroming :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk


Fijn, je zal er zeker tevreden mee zijn! Hier trouwens een filmpje van youtube van een jazz-stuk met de premier 2000 snare :)
https://www.youtube.com/watch?v=blqlLcmuXUY


Wat een lekker stukje swing. Echt genieten :)

Mattias

Ben hem vandaag gaan halen, maar er is nog wat werk aan (beetje pitting, wrap wat oppoetsen, dempers herstellen). Leuk werkje voor tijdens de vakantie, dus binnenkort komen er voor/na foto's aan!

@Wouter en @Koene: Er zit inderdaad een 2000 brushed aluminium snare bij. Prachtig ding! Daarvoor geldt hetzelfde... Ik hou jullie op de hoogte!

Mattias

We zijn weer even verder, en u kan de babe bewonderen in het Show Je Kit-topic  *D

Omhoog