specificiteit van series/modellijnen bij toms

Gestart door acapolypse, mei 31, 2014, 15:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

acapolypse

Hey mensen,

ik heb al heel erg lang het idee ooit wat extra toms aan te schaffen voor bij mn huidige pearl export set. Heel lang terug had ik 't ooit met iemand van 'n drumzaak d'r over; die zei dat zij dat wel konden aanvragen bij pearl (of het dan echt gemaakt wordt of uit 'n ver magazijn gevist wordt weet ik niet).

Ik me nou eigenlijk af hoe dit in de wereld van drums gaat. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n serie als export na een tijdje ook vernieuwd worden, en dat  dus 'n oude wat  lastiger te vinden is. Of zou je bijvoorbeeld nog ergenst aan kunnen komen met "ik zoek een pearl export uit jaar X"?


tl;dr: wat voor mogelijkheden zou ik nog hebben als ik een extra floor (of meer) wil voor een pearl export setje uit 2006.

Robert-Jan

Ik kan me niet voorstellen dat je een export serie op bestelling kan laten maken en als het wel zo is dan gaat dat veel geld kosten.
Zo ff snel op ebay.de zie ik al een stuk of 7 losse floors, die zijn echt nog wel te vinden alleen ja dan moet je de goede kleuer treffen.
Piet Klaassen drumservice heeft bergen losse toms, check daar eens.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz

Mijn 8" tommeke is op bestelling bijgemaakt. Was uiteindelijk minder kwijt dan hij via ebay gekost zou hebben inclusief transportkosten, al durf ik een bedrag zo niet meer te noemen. Het kan dus wel degelijk.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Ok, I stand corrected..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

Bij sommige merken duurt een losse tom bestellen, van een lopende serie
3 a 4 maanden..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nlz

Klopt, zo uit mijn hoofd heb ik er ergens tussen de 4 en 6 maanden op mogen wachten.
Maar ja, dan is er dus wél ergens een of andere Aziaat die weer wat werk heeft gehad om dat tommetje voor mij in elkaar te lijmen. Vind ik ook wel weer wat waard  :X
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

acapolypse

Ja de desbetreffende kerel die mij vertelde dat ik 't nog kon bestellen had 't ook al over een half jaartje of zo. En de kosten waren ook niet miss (vraag me alleen niet hoeveel precies, genoeg om het toendertijd niet te kunnen betalen).

Maar zouden export's van vandaag de dag en export's van 2006 niet dermate verschillend zijn?

Hoefnix

Marktplaats en als de kleur niet goed is eventueel laten rewrappen.
(voor de oefenruimte lekker zo laten ook al is het een andere kleur)

Paul

#8
jun 02, 2014, 19:10 Last Edit: jun 02, 2014, 19:10 by Paul
2006 is in de laatste jaren van de Export. Die zullen nog wel bij te bestellen zijn. De vraag is of het het waard is om relatief veel geld te besteden aan een tom. Het zal niet goedkoop zijn, noch via Pearl noch via eBay, en dat zie je niet terug bij een eventuele verkoop.
Als je kit een eenvoudige kleur heeft kan je het idee van Hoefnix overwegen. Koop een tom met ongeveer dezelfde ketelsamenstelling en hardware die enigszins lijkt en doe daar een nieuwe laag plakplastic overheen. Niet identiek, maar vanaf de zaal zal niemand dat zien. Al betwijfel ik of deze optie veel goedkoper zal zijn..

acapolypse

Tja, lastig. Lijkt het misschien handiger om te wachten tot het tijd is voor een compleet nieuw kit, maar dat zie ik ook niet zo heel snel gebeuren.

Als je zegt relatief veel geld, how much we talking? ±500, 1000 euro?

Geischa

Prijzen zijn niet overdreven hoor,
Ik heb begin dit jaar nog een EX 16x16 floor (wrap) geleverd voor 160,-

Paul

Dat is een stuk goedkoper dan ik had verwacht. Ik had rond de 250 gegokt.

Hoefnix

Da's niet duur...

acapolypse


Prijzen zijn niet overdreven hoor,
Ik heb begin dit jaar nog een EX 16x16 floor (wrap) geleverd voor 160,-


da's inderdaad goed te doen :) Waar had je die vandaan?

Geischa

Spiksplinternieuw besteld bij Pearl....

acapolypse


Spiksplinternieuw besteld bij Pearl....


Direct bij Pearl zelf? Alsin niet via 'n dealer?

dunDaan

Geisha = Gijs van Rotterdam Drum Department = dealer
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

acapolypse

Ah, verklaard al wat.

Kan al een end opweg komen zo :)

Maar toch knaagt 'n beetje 't idee dat ik dan 'n 2014 nieuwe tom heb, bij 'n kit van 2008. Zijn Exports nog relatief hetzelfde gebleven of kan je dan nog wel 's verschillen merken?

Bluebe


Maar toch knaagt 'n beetje 't idee dat ik dan 'n 2014 nieuwe tom heb, bij 'n kit van 2008. Zijn Exports nog relatief hetzelfde gebleven of kan je dan nog wel 's verschillen merken?


Ik weet niet hoe het precies bij Pearl is geregeld maar ik heb nooit problemen gehad om bijvoorbeeld een tom bij te bestellen van een drumstel waar al lang een nieuwe versie van is uitgekomen. Als het goed is kan jij gewoon een tom bestellen voor een Pearl Forum Series uit de 2008 serie.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Geischa

Je ziet geen verschil, alles klopt, lugs, wrap, hout enz.
Alleen de gelakte nabestellingen kunnen kwa kleur wat afwijken van de oudere ketels, gezien deze door UV blootstelling al wat zijn "verkleurd".

Omhoog