Welke Tama is dit?

Gestart door Jelledrumt, mei 28, 2014, 17:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jelledrumt

Hallo,

Voor de Tama kenners!

Een set met de volgende kenmerken:
In een lichte woodfinish, incl houten snare. Geen doorlopende spanblokken. Diepe tommaten en ook de snare is diep. De base heeft slechts 6 klemmen per spanrand. Er zit een moderne tomhouder op, niet met de flitsende jaren 90 afwerking maar de versie waar t mechaniek van de tomhouder goed te zien is zeg maar.

Ik ben benieuwd. De oude Tama folders zijn niet eensluidend.

Grt Jelle

Paul

#1
mei 28, 2014, 17:45 Last Edit: mei 28, 2014, 17:47 by Paul
Foto's? :?
De kenmerken die je beschrijft zijn niet uniek genoeg. Geen doorlopende spanblokken kan bij Tama alsnog van alles zijn. Bij diepe tommaten gok ik jaren '80, begin '90. De omschrijving van de tomhouder klinkt nogal tegenstrijdig; modern doch niet flitsend afgewerkt.

Robert-Jan

#2
mei 28, 2014, 17:52 Last Edit: mei 28, 2014, 17:55 by Robert-Jan
Dat is dan een 18 basdrum neem ik aan? Qua 6 lugs..en als het dan geen oud beestje is zou ik zeggen een imperial star.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Zou kunnen, R-J. Maar de Imperialstar is relatief nieuw en de 18" set heeft normale tommaten (bij diepe toms denk ik aan 'vierkante' maten). De snare hoeft niet per se bij de set te horen.
Zonder foto's blijft het gokken. Met foto's van de set en een close-up van de badge zou het niet zo moeilijk moeten zijn.

drum1964

Een swingstar misschien ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

taco

#5
mei 29, 2014, 01:24 Last Edit: mei 29, 2014, 01:27 by taco
paul, de imperial star was er ook al in de jaren 70/80, in verschillende dieptes, square,traditional, concerttoms etc.

Paul

Voor zover ik kan vinden in de Tama catalogi is de Imperialstar maar tot halverwege jaren '70 gemaakt, toen men nog geen vierkante tommaten gebruikte, en had de Imperialstar alleen maar 20", 22" en 24" bassdrums.
De Swingstars van begin jaren '80 hadden ook 6 lugs op bassdrum, maar ook die kwam alleen in 22" en 24" kick voor zover ik kan vinden. De jaren '90 Swingstars hebben weer "normale" tommaten, dus lijkt ook af te vallen.

Robert-Jan

10x9 en 12x10 valt voor mij onder de noemer ' diepe toms'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

taco

dat de bass een 18"was, was overiens een aanname van RJ. maa rja een foto zegt meer......jelle

Robert-Jan

Dat is zeker een aanname, ik kom 6 lugs op de bas alleen bij 18 basdrummetjes tegen, maar ik ken natuurlijk niet alle bassdrummen :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Wie zegt dat de aanname dat het een Tama betreft wel klopt ? Wellicht een logo op de bassdrum reso ? Er staan geregeld remo pinstripe kits op marktplaats...

Zonder foto heeft discussiĆ«ren alleen zin om de algemene nood om te discussiĆ«ren te bevredigen m.i. 

Fibesman

Fotow!

Paul


dat de bass een 18"was, was overiens een aanname van RJ. maa rja een foto zegt meer......jelle

Ah, inderdaad. Niet goed opgelet. De Swingstars hadden 6 lugs op de bassdrum volgens de Tama catalogi, ook op bassdrums groter dan 18".
Enfin, zonder foto's schieten we weinig op.

Robert-Jan

Bij welk jaar swingstar kijk je dan?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jelledrumt

Ik heb geen foto met badge. Ik weet alleen dat t tama is met de andere info. Tis een shellset en ik mag hem ophalen voor weinig.

Robert-Jan

Hoeft ook niet met badges, maar gewoon een foto van de set
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#16
mei 29, 2014, 21:00 Last Edit: mei 29, 2014, 21:01 by Paul

Bij welk jaar swingstar kijk je dan?

Jaren '80. (Catalogus 1982)
De 1978 Swingstar heeft wel 8 lugs op de bassdrum op de foto's.

Edit: Nevermind, zijn er toch echt 8.. :F

Omhoog