Is deze snare op marktplaats wel echt?

Gestart door Thijs, feb 12, 2014, 23:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Thijs

Hallo,

Ik kwam deze snare tegen op marktplaats en de verkoper beweert dat het een lignum is.

Ik vraag me af of dit wel klopt en als ik de vraagprijs zie...

Custom lignum mahonie hout blocksnare 14x5"
€ 275,00
http://link.marktplaats.nl/770565880

Wat denken jullie? Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een lignum ketel  met 2 houtsoorten gezien.

Thijs

Machiel

Ik vraag het me af... Die stainer is niet die van Hammar.... Misschien gewoon even een mailtje doen naar Lignum?
Neem mij vooral niet te serieus.

Rick

Zo te zien niet. Prijs is te laag en die diecasts zijn ook niet origineel.

Hammar

Lijkt mij ook geen Lignum. De ketel is namelijk veel te dik, dat doet Gert nooit! De verkoper beschrijft het als een block snare terwijl Gert stave-snare's bouwt. Als hij 'm bij Lignum gekocht heeft zou hij dat absoluut weten.
De hardware is van Tama, staat in de ad. Dat zou iemand zelf erop gezet kunnen hebben natuurlijk.

Schandalig zoiets....

Hoefnix

#4
feb 13, 2014, 08:33 Last Edit: feb 13, 2014, 08:34 by Hoefnix
Op lignum drums zit een logo en Gerts handtekening aan de binnenkant.
Vraag gewoon even om een foto daarvan.


Animal baars

Vraag om een detailfoto van de lijmnaad tussen weet staves/block/whatever. Die zijn vrij uniek voor Lignum. Misschien dat het een van de eerste snares van Gert is.. Dan heeft hij in ieder geval hele grote vooruitgang geboekt ;)

Nijlpaard

Gert even getipt via FB. Hij is niet van hem en hij is er al mee bezig.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

#7
feb 13, 2014, 08:52 Last Edit: feb 13, 2014, 09:31 by Hammar
Ik heb Gert al ingelicht. Het is  geen Lignum!!

Meld het even op MP als jullie willen.

edit: advertentie is reeds verwijderd.

NathanR

Had de beste man een mailtje gestuurd dat het geen Lignum was. Ik zie wel vaker advertenties langs komen van hem, die er gewoon betrouwbaar uit zien/zijn dus ik had al het idee dat hij het niet zo bedoelde.

"Dat is me ondertussen duidelijk.. je bent de tweede al.
Ik heb de advertentie verwijdert.
De Shell is mij 1,5 jaar geleden door iemand verkocht als lignum.. Geen idee wat het dan wel is..
Groet, Peter"



Hammar

Uit een uitgebreide e-mail wisseling blijkt dat deze verkoper niets te verwijten valt en ook hij door een ander belazerd is.....

Er kwam wel stoom uit Gert's oren!!

Treklof

Wie heeft dan die ketel gebouwd, Paco?

Robert-Jan

Stave shells zijn gewoon te koop,

http://www.ebay.com/bhp/stave-drum-shell
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Wat naar voor de verkoper om zo te horen!
Van de andere kant, €275 euro voor een stave danwel blockshell met Starclassic hardware is aan de hoge kant, maar ook niet echt belachelijk duur. Dit soort zelfbouw dingen zijn alleen lastiger te verkopen..

harmen 18

Was lignum niet ook een houtsoort?

Thijs

Nee, lignum betekent hout in het Latijn

harmen 18

Dan is er door de eerste verkoper niks gelogen  :F

NathanR


Dan is er door de eerste verkoper niks gelogen  :F


Dat ligt eraan.
Als hij hetzelfde verhaal heeft neergezet als deze verkoper, over dat Lignum van Gert is en het handgemaakt is allemaal et cetera, heeft hij dat wel gedaan.
En anders had de eerste verkoper er wel bij mogen zeggen dat hij niet het bedrijf Lignum er mee bedoelt.

Robert-Jan

Hij noemt het een custom lignum mahonie houten block snare..dan denk ik dat hij het merk lignum bedoeld en niet het latijnse woord voor hout.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog