Vraagje snaredrum stemmen: 13x6

Gestart door peachy, jun 05, 2013, 14:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

peachy

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een Mapex Black Panther-snare, de 13x6 Walnut-versie (met de brede snarenmat). De ketel is 8,5 mm dik. Ik heb al verschillende vellen geprobeerd en sommige werken duidelijk beter dan andere, maar hij klinkt toch vaak wat afgeknepen dus denk ik dat het meer ligt aan hoe ik 'm stem. Ik heb het idee dat er ergens een goeie combinatie van vel/stemming is waarop de toon optimaal tot zijn recht komt - wat nu niet het geval is.

Ik vroeg me nu af of iemand misschien ervaring heeft met deze maat snare (vergeken met de standaard 14") en of iemand misschien tips heeft? Dunne vellen, heel strak aandraaien, een vel misschien losser? Anders hou ik me maar aan de standaardtip: blijven proberen ;)

Fibesman

6x13 is juist heel makkelijk te stemmen vond ik altijd. Zijn mooie felle trommels maar je mist wel wat body en rumble voor een echt breed dik geluid als je begrijpt wat ik bedoel. Ze reageren wel lekker rap en de 13 inchers hebben een redelijk volle tik in vergeklijking met 12" maar het blijven een beetje keffertjes  ;(
Ik weet niet wat voor geluid je zoekt maar met een coated ambassador of een coated CS boven een een Ambassador snareside kan het bijna niet fout.

Machiel

Probeer eens een powerstroke 4. Ik heb ook een 13" als main snare en icm met de PS4 klinkt die te gek!
Neem mij vooral niet te serieus.

peachy

Thanks, Fibesman! Ik denk dat de kwestie body inderdaad meespeelt.

Machiel, wat gebruik je daarbij voor ondervel? Is de Powerstroke 4 niet vrij dik (op zich niet erg hoor want ik speel vrij hard).

Robert-Jan

Evans power centre reversed dot ... :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel

Hai Peachy,

Ja de PS4 is vrij dik maar ik sla zelf ook vrij hard en een normale ambassador gaat 1 a twee repetities/ gigs mee. Met de PS4 kan ik rustig twee maanden drummen.

Ik heb er gewoon een dun ondervel opliggen. Volgens mij een hazy versie van de resonator ofzo. Geen idee echt.
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

Ik sla nooit deuken of wat dan ook in een ambassador, op mijn sensitone zit al jaren hetzelfde vel, hoe krijg je dat voor elkaar?

Headshrinker


Machiel

Tja... ik sla gewoon goed hard...
Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

#9
jun 05, 2013, 16:18 Last Edit: jun 05, 2013, 16:19 by Joris
Als je goed slaat stuitert je stok terug en zit er geen deuk in je vel toch?

Maar oke, ik speel altijd met nylon tips die gaan nooit stuk, met kapotte houten tips heb je dat wel sneller lijkt me.

Dries

Ik heb in 13 jaar 1 snaredrumvel daadwerkelijk kapot geslagen. Hoewel ik niet consequent met geweld in mijn snaredrum ram, sla ik ook niet heel zacht. Ik geloof dat het een Pearl Protone coated vel was. Geen ramp dus.

Zitten er toevallig die-cast hoops op die Mapex snaredrum?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Treklof

#11
jun 05, 2013, 16:59 Last Edit: jun 05, 2013, 18:31 by Treklof
@peachy Probeer eens je resovel wat minder strak te doen, voor mijn gevoel geeft dit een snare wat meer body (diepere klank). Zorg dat het resovel dus niet is "dood gestemd", zodat er nog toon uit het vel komt als je er met je vingers op tikt.

Machiel

Ik weet het niet. Misschien kan ik die dingen gewoon niet stemmen. 
Moet ik zeggen dat ik de laatste jaren met een redelijk lage spanning speel
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Lalala..evens power center reversed dot.. Lalalala..


:z
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Remo coated cs... ;)

Robert-Jan

Nee Evans heeft meer body op deze ketel..

Heb je die brede zwarte mat er nog onder Peachy? Een ander matje kan ook wonderen doen.. Ik had de 14" versie en die lap mat kneep ook een hoop af..ik zou deze eens proberen, goed matje waar je je ook niet meteen een buil aan valt.
http://www.thomann.de/nl/tama_ms20sc13s_snareteppich.htm
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stick tight

Ik zou eens puresound blasters proberen, die zijn niet zo breed en laten de trommel goed articuleren.

Een powercentre reverse dot zal het prima doen, als die teveel boventonen heeft kan je een evans genera dry proberen (let op: geen HD dry, die is te dik)

peachy


@peachy Probeer eens je resovel wat minder strak te doen, voor mijn gevoel geeft dit een snare wat meer body (diepere klank). Zorg dat het resovel dus niet is "dood gestemd", zodat er nog toon uit het vel komt als je er met je vingers op tikt.


Bedankt voor de tip!

Ik heb nu een Evans Power Center erop (helaas geen reverse dot, Robert-Jan) omdat ik die nog had liggen.

peachy


Nee Evans heeft meer body op deze ketel..

Heb je die brede zwarte mat er nog onder Peachy? Een ander matje kan ook wonderen doen.. Ik had de 14" versie en die lap mat kneep ook een hoop af..ik zou deze eens proberen, goed matje waar je je ook niet meteen een buil aan valt.
http://www.thomann.de/nl/tama_ms20sc13s_snareteppich.htm


Ja, ik heb die brede snarenmat er weer onder... Ik heb wel een Puresound Blaster-matje, misschien kan ik die nu weer eens proberen nu ik een ander slagvel gebruik.

Robert-Jan

Ja doen..hoewel ik die blasters ook niet je van dat vindt, het zal de zaak minder dichtknijpen allemaal.
Gewoon proberen ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat





Hoe kom je aan mijn pasfoto Headshrinker ? :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nathan

Mijn ervaring met Remo zijn heel slecht ik vind het
persoonlijk echt rot vellen sla er altijd doorheen
(zelfs bij bass vellen van hun!)

Ik heb zelf altijd Evans echt top vellen vind ik.
Ik heb zelf een tama set met een 13'' x 6''
snaredrum (Als main snaredrum) Maar genoeg
power zeker met een 22'' x 20'' bassdrum erbij
Ik gebruik op mijn snare een 13'' hd head van Evans

zo'n een

http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Evans-Genera-HD-B13HD-13-Snare-Batter/art-DRU0004968-000

Succes met stemmen!

Nlz

Ik hoor al bijna 30 jaar dat ik mijn eigen kracht niet ken en deze ook maar zelden weet te doseren, en over het algemeen is het ook zeker niet zo dat ik mijn vellen 'aai', maar ergens doorheen slaan is me nog nooit overkomen. Dus wat ik me nu vooral af vraag is: Hoe dan?!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick


Ik gebruik op mijn snare een 13'' hd head van Evans

zo'n een

http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Evans-Genera-HD-B13HD-13-Snare-Batter/art-DRU0004968-000

Succes met stemmen!


Op een superstar hyperdrive snaredrum, okee... Maar om zo'n vel op een walnoten black panther te zetten is wel een beetje zonde, vind je niet?

Ik heb zelf de 14x6.5 variant gehad, en ik was zeer te spreken over de vintage coated ambassador.

Hans

Ligt ook aan de spanning van het vel. Als ik mijn worldmax losjes stem (klinkt hij lekker dik) sla ik met een slecht monitormix ook de deuken in mijn coated mabassador.

Omhoog