Majestic Drums .

Gestart door Technobeat, jun 01, 2013, 17:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Dit merk ontbreekt nog in dit topic , is natuurlijk bekend van marching en tal van percussie instrumenten .
Maar er is een tijd geweest ( +/- 1970 tot en met eind jaren 80 ) dat deze Nederlandse organisatie ook mooie Drumstellen produceerde .
Die zag je destijds veel bij Top-Pop , Nederland Muziekland , Op volle Toeren etc.
Op de één of andere manier is de productie gestaakt , erg jammer , al was het maar om chauvinistische redenen .
Wie heeft er wel eens op gespeeld of een Majestic set in zijn bezit gehad en kan er meer over vertellen ?


Voorbeeld :

 



DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Het bestaat nog .. Maar feitelijk is het nu mapex .
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Oké , dus Majestic heeft de drumstellendivisie onder gebracht bij Mapex ?
Of is het een samenwerkingsverband waar Mapex de hoofdrol in heeft gekregen / genomen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wouters

@Technobeat: "Maar er is een tijd geweest ( +/- 1970 tot en met eind jaren 80 ) dat deze Nederlandse organisatie ook mooie Drumstellen produceerde ." Heb je hier bewijs voor? Toen moest ik er nog uit komen... Het zal ongetwijfeld zo zijn, maar....

Bij mijn weten heeft de vintage Majestic niets van doen met het huidige Majestic / Mapex consortium.
De vintage Majestic (de Luxe Made in Japan, voluit) was een van de vele zgn Made in Japan (MIJ) stencil kits. Maw goedkopere kopietjes van Ludwig/Slingerlands uit die tijd. Zie ook hier voor meer info:  http://www.star-drums.de/html/other_brands___badges.html De set die jij hier toont, is zonder twijfel ook zo'n kopie.

De voorloper van het huidige Majestic in volgens mij VDG/ Vanderglas trommenfabriek. Meer bekend van concert- en marsinstrumenten. Ik denk dat de naam in deze wat verwarring schept.

Verder geen ervaringen met Majestic drumstellen, wel met de recentere concert-/marsinstrumenten.



Technobeat


Bedankt voor de info Wouters , ik ken de oude Majestic Drumstellen alleen van zien , van de historie , land van herkomst , ging ik er van uit dat het de maker van de huidige marching en percussie instrumenten betrof .
Maar nu blijkt dus dat het één niets met het ander te maken heeft , alleen de naam is het zelfde en dat schept idd enige verwarring .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .


Technobeat


Duidelijk :Y , THX .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

tico

 :DZo sinds vandaag ook maar eens forumlid geworden. Ik lees dat er belangstelling bestaat voor Majestic drumstellen.
Alhoewel je vraag alweer van enige tijd geleden is wil ik er toch op reageren. Ik heb 8 jaar geleden een komplete rode Majestic drumkit (incl. kruk, bekkens en hardware) gekocht via Marktplaats. De kit vindt ik van goede kwaliteit en het is leuk om op een Hollands drumstel te spelen. Wel heb ik in de afgelopen jaren er e.e.a aan veranderd. andere hardware, Sabian bekkens, Pearl basepedaal, Remo vellen en wat accesoires. Ik heb indertijd ook contact gezocht met de fabriek in Oude Haske (Fr) om te vragen of er trommels te koop waren. Ik wilde er een kleindere floortom bij hebben. Nee, er was niets meer.
Ik speel in een band en ben tevreden met mijn huidige kit. Uiteraard kijk ik wel naar andere sets en denk dat een volgende kit van DW gaat worden.

Groetjes, Tico :+

Technobeat

#8
feb 04, 2014, 21:20 Last Edit: feb 04, 2014, 21:22 by Technobeat
Hoi Tico , welkom op het forum  :)  en lof dat je op een originele Majestic kit speelt .
Houd hem in ere , ook als je t.z.t. richting DW gaat ........ 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog