Ludwig drums

Gestart door Ringo, nov 16, 2012, 22:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Ringo

nov 16, 2012, 22:32 Last Edit: nov 17, 2012, 09:54 by Ringo
Als liefhebber van Beatles muziek was ik blij dat ik enige tijd geleden een Ludwig set kon kopen via MP.
Pas na de aanschaf verder gaan verdiepen, je hebt Ludwig, Ludwig en Ludwig (USA, Taiwan, Japan...en w.s. nog meer)

Wel zie ik dat de lugs meestal dezelfde vorm hebben, beetje rechthoekig met streepjes/ribbeltjes erop..enfin je kent ze wel.



Maar dan die van mij. Naar eigen zeggen een Accent CS Custom LC31519 made in Taiwan. Maar wel met hele vreemde lugs erop. Verder heb ik geen idee wat voor soort (waaibomen) hout het is. Voor mij voldoet het setje, maar ben dan ook niet veel gewend.

Dus.....vraagje: wat voor soort lugs zijn dit en is het wel een "echte" Ludwig?





I hit you with my Rhythm Stick

tRow

Gewoon een budget serie van ludwig, zoals de forum serie van Pearl oid

Paul

Geen vreemde lugs hoor, dit zijn de standaard lugs van de Accent-series.

Ringo

Na wat meer zoeken heb ik idd net zulke lugs gevonden. Grappig is dat deze set's op fotojes staan in zwart, blauw en rood matte kleur. Die van mij is groen....
Wel een lekker setje hoor! Ik ben er tevreden mee, maar de oogjes willen stiekem nog wel een naar iets anders kijken
I hit you with my Rhythm Stick

Monuments

Ik heb vandaag even op een Ludwig Epic "The Brick" 14x7" 20-ply birch snare gespeeld. Wat een beest zeg! Helaas is hij bijna nergens te krijgen, dus je kunt niet echt prijzen vergelijken. ;(
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

purgie

Hallo iedereen, nog steeds zoekende naar de perfecte snare kwam ik een Ludwig Supersensitive tegen. Weet iemand het verschil tussen een supraphonic en een supersensitive ?

Robert-Jan

#6
jul 03, 2014, 13:02 Last Edit: jul 03, 2014, 13:10 by Robert-Jan


Het verschil is je snarenmechaniek..je hebt een normale strainer zoals op iederen gangbare snare..
Of het zeer uitgebreide en uiterst kwetsbare super sensitive systeem.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Wouters

Indeed, waarbij het "voordeel" van de supersensitive is, dat je snaarmat over de volledige breedte van je ketel loopt en parallel te schakelen is.

Met als "nadeel" inderdaad de gevoeligheid,
maar ook dat er maar 1 type, uberdure snaarmat op past (variatie is er niet bij)
EN dat je snare niet in de meest gangbare hoezen / cases past door de uitsteeksels
EN dat je misschien iets meer wijdbeens zult moeten gaan drummen, om het gehele zakie er tussen te laten passen

Hoefnix

Inderdaad je benen moeten ver uit elkaar.
Om die reden heb ik de snare een kwartslag gedraaid met de strainer midden voor me. ;)

purgie

Pff. Lastig, ziet er wel mooi uit ! Sound is zeker wel te gek ?

Robert-Jan

Nou ja, het blijft een snaredrum.. ;)
Je hebt wat meer instel mogelijkheden maar het is zeker niet zo dat de supersensitive echt beduidend beter klinkt dan een 'normale' snare.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans


.... nog steeds zoekende naar de perfecte snare .....


Als je hem vindt stuur mij dan een PM-etje.

Hoefnix

Voor de sound alleen kan je net zo goed de supraphonic kopen (daar speel ik veel meer op ;) ).

Robert-Jan


Als je hem vindt stuur mij dan een PM-etje.


Off topic..
Volgens mij moet jij gewoon alle twee de sonor prote(h)ans in huis halen..;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

purgie


Als je hem vindt stuur mij dan een PM-etje.


Volgens mij blijft het een eeuwige zoektocht als ik de meeste mag geloven hier...  :Y

Fibesman

Zoektocht, tot je portomonee leeg is :-) Ik ben erg tevreden momenteel.

Hoefnix

#16
jul 04, 2014, 09:49 Last Edit: jul 04, 2014, 10:25 by Hoefnix
De perfecte snare of het perfecte bekken bestaat volgens mij niet.

The story of my life:
Ooit kocht ik een bekken dat gebruikt werd door een beroemde drummer op een opname waarop deze geweldig klonk... dat kan niet mis gaan, want die heb ik gehoord. (Ik kocht hem van de drummer dus het echte bekken).

Ik kreeg er niet het geweldige geluid uit (denk aan opname en skills) én ik raakte er snel aan gewend waardoor er weer andere bekkens mooier klonken.

Fibesman

Ja, waar je zit te spelen klinkt het ook heel anders dan wat je hoort als iemand anders speelt.

Rick

Ik ben momenteel uiterst gelukkig met de set snares die ik heb moet ik zeggen  :X

purgie

#19
jul 16, 2014, 16:02 Last Edit: jul 16, 2014, 16:23 by purgie
Heb vandaag mijn supraphonic binnen gehad. Weinig pitting en serienummer 3306053. Nu lees ik op onderstaande site dat ie uit 66 komt. Volgens mij is 250 euro dan best een koopje. Of heb ik dat mis ?
Ben er in ieder geval blij mee... 

http://www.ludwig-drums.com/features/hoamld/serialnumbers.php

Laat maar, er staat monroe op de Badge, schijnbaar een jaren 90 model. Dus misschien wel teveel betaald...

Wouters

Nice, zo blij dat je geen foto's meer kan nemen  *)
Die willen we zien natuurlijk  ;)

Je datering kan ik niet volgen:
Bouwjaar 66 zou kunnen als je maar 6 getallen in je serienummer (je geeft er 7) EN een keystone badge hebt. Anders (B/O badge en 7 getallen maakt hem van na 79.
Maar in tijd werden er ook goede zaken gebouwd, al zeg ik het zelf  :)

purgie



[/url]

Zit op mijn werk, vandaar dat ik ff niks kan doen qua foto's. Bijna 5 uur dus het kan wel ff. Volgens mij is het vel (zowel boven als onder) nooit vervangen. Ook de snaremat niet...

Wouters

#22
jul 16, 2014, 23:22 Last Edit: jul 17, 2014, 09:54 by Wouters
Nice, toch een "gewone" supraphonic.
Misschien dat dit je meer helpt in de datering:
http://www.vintagedrumguide.com/ludwig_badges.html
Lijkt toch meer op midden 80's.
Maar goed, oud of iets minder oud, plezier ga je er van hebben  :)

purgie

Bedankt voor je reactie. Heb er 250 voor betaald, niet teveel hoop ik ? Wat voor vel zal ik er op zetten. Misschien gewoon een emperor ofzo ? En onder ? Heeft iemand een idee. Kan via de importeur ook nog evans vellen goedkoper krijgen maar vind Remo wel een beetje bij deze snare 'horen'..

Rick

250 is een prima prijs voor een Supra. Normaal gaan ze rond de 300 weg, 350 mits geen pitting, 400 voor een vintage zonder pitting.

Omhoog