Pearl Drums

Gestart door Karel1975, sep 18, 2011, 12:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Die heeft een (veel) dikkere ketel dan de Pearl Masters Reverse.

Leon

Bedankt voor de tips! Ik kan weer even verder snuffelen! Wil liever niet (weer) iets nieuw uit de doos kopen, dan zie je altijd zo'n enorme waardedaling, dus zoektips zijn zeker welkom!  ;)

Hammar

Bedankt voor de tips! Ik kan weer even verder snuffelen! Wil liever niet (weer) iets nieuw uit de doos kopen, dan zie je altijd zo'n enorme waardedaling, dus zoektips zijn zeker welkom!  ;)
Maar jij hebt toch Gretch en SJC drums of? Waarom dan ineens Pearl?

Leon

Klopt, die SJC snare zal ik ook niet weg doen, klinkt in mijn oren heel fijn en zal niks opleveren bij eventuele verkoop. De Gretsch is een Renown Maple die ik 3 jaar geleden kocht, hele mooie kit voor de prijsklasse maar toch vind ik het leuk om af en toe rond te kijken en te rouleren. Daarnaast heb ik nu een 4-piece en ligt de 10" stof te happen, wordt toch nooit gebruikt.

Pearl is de eerste echte kit die ik ooit had en ik vind de masters series altijd al mooi dus vandaar dat ik weer eens aan het browsen ben geslagen

MatiZ

Daarnaast heb ik nu een 4-piece en ligt de 10" stof te happen, wordt toch nooit gebruikt.

Ik heb je een PM gestuurd Leon!
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Leon

Pearl Masterworks emerald fade met 22x20 kick
http://link.marktplaats.nl/m1139250401

Als in het goed heb is dit de absolute topserie van Pearl toch? Heeft iemand hier ervaringen en een idee van of deze prijs netjes is?

Hammar

Zeker een topserie, of dat het waard is weet Animal wel.

drfill

22x20 kick..  weleens gehoord ?   klinkt als carbid schieten ..  
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

NathanR

22x20 kick..  weleens gehoord ?   klinkt als carbid schieten ..   
Leon is opgegroeid in Kampen dus dat zal hem als muziek in de oren klinken.

drfill

.. ik weet bijna zeker dat die 'andere configuratie' van adverteerder nu een andere bassdrum is..
ik zou alleen luisteren of het wel is wat je zoekt ..  dat is alles..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Leon

Snap ik. Zou dan inderdaad een kwestie van testen zijn, eventueel inkorten wordt lastig met re-rings natuurlijk.

Benieuwd naar de reactie van Animal:)

animal

Is tie ;)

€ 1300,- is minder dan 50% van de nieuwwaarde en daarmee in mijn ogen een nette prijs.

Ik heb zelf een 22x20 bassdrum (4 ply met reinforcementring) en vanwege de dunne ketel zou ik het vergelijk met 'carbid' toch niet willen maken, m.a.w. ondanks de afmetingen is de BD goed in toom te houden.

drumslet

Pearl Masterworks emerald fade met 22x20 kick
http://link.marktplaats.nl/m1139250401

Als in het goed heb is dit de absolute topserie van Pearl toch? Heeft iemand hier ervaringen en een idee van of deze prijs netjes is?
Speel elke maand op een Masterworks. Het hangt heel erg af van de ketelconstructie. Dus testen idd... Sommige zijn naar mijn idee gewoon qua ketel een MMX, alleen met andere afwerking...
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Leon

Ik ga hem waarschijnlijk morgenavond even beluisteren en wellicht kopen. Ik houd jullie op de hoogte ;-)

Leon

Update;
De verkoper heeft de advertentie verwijderd omdat hij toch van de verkoop af ziet. Jammer voor mij, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De kit stond hem niet in de weg en hij kon het zich veroorloven hem te houden, dan zou ik hem ook nooit weg doen.

De zoektoch gaat (langzaam aan) door :)

Shenkie1973

Beste forumleden,

Ik heb een pearl vari-pitch drumkit zonder vari-pitch snare.
Heb inmiddels wel wat info over deze set, maar kan tot nu toe geen waarde toekennen aan de set.
Bestaat uit base, twee toms en een floortom. Vintage, want ze worden gemaakt vanaf 1978.
Pearl kan dit ook niet. Is er onlangs 1 verkocht op e-bay voor ongeveer 1000 dollar.
Iemand een idee wat de waarde zou kunnen zijn, of kent iemand een manier om hier achter te komen?

Hij is te koop!!

Met vriendelijke groet,
Henk

prutdrummer

Goedemorgen allen,

Ik heb een algemene vraag over Pearl. Ik wil een nieuwe drumset kopen en heb altijd op Pearl gespeeld. Nu heb ik afgelopen donderdag een paar verkopers gesproken waardoor ik de indruk begon te krijgen dat (volgens hen) de kwaliteit van de ketels van Pearl achteruit is gegaan tov voorheen. Dit was uitgesproken door mensen van wie hun voorkeur bij een ander merk ligt.

Als zoiets niet door andere bronnen te staven is geloof ik het niet. Toch meen ik op een ander forum ook een bericht met die strekking gelezen te hebben.
Zijn er hier mensen die iets dergelijks gehoord hebben of, nog beter, dit ook hebben geconstateerd? Of juist het tegendeel?

Ik wil een drumset kopen die in de prijsklasse van een Pearl Masters ligt maar als de kwaliteit bij Pearl inderdaad achteruit is gegaan kan ik beter een drumset van dezelfde prijs van een ander merk kopen. Voordat ik dat doe wil ik toch even checken hoe het bij Pearl zit.

Alvast bedankt voor je reactie!

Technobeat


Alles wordt minder in kwaliteit , kijk maar eens naar het plaatwerk van de nieuwste generatie auto`s .
Als je licht op het dak drukt hoor je het al ' ploppen ' .
En vergelijk dat eens met een auto uit bv. 1985 .
Het zelfde geldt voor het lakwerk , het kan nergens meer tegen ( watergedragen lak ) bij het minste of geringste zit er een kras in het lakwerk , ergo : Daar zitten de spotrepair bedrijven dan weer goed mee ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Ik zou gewoon wat winkels afgaan en kijken of je een kit kan vinden die je goed vind klinken, dan misschien voor de zekerheid de bearing edges checken. Als je ergens het vel op de bearing edge kan drukken terwijl het wel goed op spanning staat is dat misschien niet de beste keuze.

Maar om nu te zeggen dat structureel alles in kwaliteit achteruit gaat is ook wel een beetje kort door de bocht. Ik denk dat veel middenklassers juist een stuk beter geworden zijn in de afgelopen paar jaar.

Technobeat

#94
jun 05, 2017, 16:41 Last Edit: jun 05, 2017, 16:48 by Technobeat
Beter als in meer technische snufjes betreffende veiligheid , mee eens .
Maar om maar iets te noemen een Mercedes van één jaar oud die begint te roesten .... dat is toch niet meer van deze tijd en zou niet moeten kunnen , maar ja zij hebben een goede naam dus dat wordt dan wel tijdens de garantieperiode gratis vervangen , maar ik zou er zelf toch geen goed gevoel bij hebben .

Maar goed we dwalen wat af , om weer on-topic te komen is het voor prutdrummer misschien iets om naar een gebruikte Masters set van een aantal jaar geleden te kijken , Scheelt in aanschafprijs en op zeker nog de oude vertrouwde kwaliteit .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Het gaat over drums, niet over auto's  ;)

Technobeat

Idd , vandaar mijn terugkeer naar de vraag van de nieuwe Pearl Masters kwaliteit :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

prutdrummer

Bedankt voor jullie feedback.

Ik ben inderdaad al bij wat winkels geweest en heb wat gespeeld op en geluisterd naar verschillende sets. Er zit heel veel goeds bij (eigenlijk niks slechts, zou beroerd zijn als het wel zo was!), Ik vind het erg moeilijk omdat ik tot nu toe niet iets gehoord heb wat ik er echt bovenuit vind schieten tov de rest. Ik heb wel wat dingen uitgesloten maar ik betwijfel eigenlijk of ik iets tegen ga komen wat ik duidelijk beter vind klinken dan de rest.

De mogelijkheid om een 2de hands set aan te schaffen heb ik ook aan zitten te denken. Als er een kit in de juiste configuratie te koop staat zal ik dat ook zeker overwegen maar die heb ik nog niet gevonden.

Ik ga door met zoeken, rommel wat aan en die nieuwe (of 2de hands) kit komt er vanzelf. Want alles wat ik tot nu toe heb beluisterd klonk in ieder geval beter dan m'n export!


 

Hammar

De mogelijkheid om een 2de hands set aan te schaffen heb ik ook aan zitten te denken. Als er een kit in de juiste configuratie te koop staat zal ik dat ook zeker overwegen maar die heb ik nog niet gevonden.

Mijn kit die te koop staat is niets voor je? Zie aangeboden topic. Pearl Masters Custom MRX.

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog