stereo of mono cymbal voor hihat

Gestart door Sprokkie, dec 14, 2012, 00:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Sprokkie

Hallo,

Ik heb een Roland td6 aangeschaft, helemaal compleet, met kruk en speaker.
Zit zelfs een mooi wit vpad op voor de snare.

De hihat is een pad, dat vind ik eigenlijk niet echt fijn.
Bij bergman kan je voor 30 euro een Millenium MPS-200 Mono Cymbal Pad aanschaffen,
voor 3 tientjes meer een Millenium MPS-400 Stereo Cymbal Pad.
Beide cymbal pads zijn compatible met de td6 computer.

Heb je voor de hihat een stereo of mono nodig ?
Wat raden jullie aan ?

Otje

Stereo m.i.. Maar kijk goed uit. Een 'gewone' cymbaal als hi-hat? Ik denk dat dit een teleurstelling wordt.

Sprokkie

#2
dec 14, 2012, 08:18 Last Edit: dec 14, 2012, 08:22 by Sprokkie
Hoezo dat ?

Op de muziek school hebben ze ook een cymbaal als hihat op de roland drumset.
Of is dat dan een andere cymbaal ?
De td4 heeft volgens mij ook een cymbaal als hihat

even opgezocht in de manual van de td4  "Hi-hat (CY-5)"

Otje

Ja, dat is wel zo. Maar de cy-5 is wel anders als de de cy-8 bv. De cy-5 is als hi-hat ontworpen (denk ik) Hij wordt niet de op gebruikelijke cymbaal standaard geplaatst maar stijf- vast op de  cy-5 stand.

Technobeat



Idd Otje , De CY5 is een vaste cymbalpad en speciaal bedoeld om als hihat te fungeren .
En de CY5 is stereo ( bow en edge ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Als ik het goed begrijp, dat wil je de rubber pad die nu je hihat is, vervangen door een andere pad, iets wat meer op een bekken lijkt? Je voetpedaal blijft dus ongewijzigd?

Sprokkie

ja inderdaad.

soms maakt het slaan op de pad meer herrie dan het geluid wat de computer laat horen op de hoofdtelefoon.

Ik heb voor proef al de chrash even omgeruild met de pad, dat ging al een stuk beter vond ik.

Stokmans

Ik zou gewoon kijken naar wat er nu voor een pad gebruikt wordt. Grote kans dat dit een mono pad is, en dan deze vervangen door een andere mono-pad, het is maar de vraag wat er gebeurt als je er een stereo-pad aan hangt.

Maar voor de duidelijkheid, ik ben echt geen expert, ik redeneer even vanuit mijn beperkte ervaring.


Otje




soms maakt het slaan op de pad meer herrie dan het geluid wat de computer laat horen op de hoofdtelefoon.




Het blijft behelpen met de hi-hat. Ik gebruikte eertst ook de cy-5. Heden het oude model '12H, ook met vaste stand. Maar ook hier is het geluid\volume niet om naar huis te schrijven.

Technobeat


Het blijft behelpen met de hi-hat. Ik gebruikte eertst ook de cy-5. Heden het oude model '12H, ook met vaste stand. Maar ook hier is het geluid\volume niet om naar huis te schrijven.



Vreemd , ik herken dit probleem niet .
Toen ik destijds de CY-5 had als hihat was het volume even sterk als de cymbals en drumpads .
ik neem aan dat je al in het menu bent gedoken om één en ander te checken ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

Keb in het menu alle instellingen meerdere malen doorlopen. Alle 'waarden' uitgeprobeerd, van hoog naar laag, van links naar rechts. Kabels gecheckt. Nee , t blijft de 'zwakke' schakel in het geheel. Jammer. en ik heb dezelfde kritiek gehoord bij meerder drummers. Mischien dat de duurdere Vh-11 uitkomst biedt. Al denk ik dat bij deze alleen het 'speelgevoel' van meerwaarde is en niet zozeer de geluidskwaliteit.

Technobeat


De VH-11 is een zeer mooie hihat , maar uiteindelijk gaat het om het signaal VAN de hihat NAAR de module .
En daar zit het probleem , ergens gaat er in die lijn iets niet helemaal 100% goed .
De kabels zijn dus het probleem niet , dus de signaalverwerking in de module zelf zou de dader kunnen zijn .
En als je alle andere pads en bekkens een streepje of twee lager zet in het menu en hihat op max , krijg je dan wél een gelijk klinkend geluidsnivo ?
Als dat zo is zou je met een goede koptelefoon en een kleine koptelefoon-versterker alles op het ( voor je gehoor ) zelfde geluidsnivo weten te krijgen .
Welke koptelefoon heb je nu ? Een koptelefoon versterker kost niet zo heel veel , bijvoorbeeld deze voor nog geen 20,= euro :


http://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon-versterker/behringer-microamp-ha-400-hoofdtelefoon-versterker/product-details.html
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


En als je alle andere pads en bekkens een streepje of twee lager zet in het menu en hihat op max , krijg je dan wél een gelijk klinkend geluidsnivo ?
Als dat zo is zou je met een goede koptelefoon en een kleine koptelefoon-versterker alles op het ( voor je gehoor ) zelfde geluidsnivo weten te krijgen .
Welke koptelefoon heb je nu ? Een koptelefoon versterker kost niet zo heel veel , bijvoorbeeld deze voor nog geen 20,= euro :
http://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon-versterker/behringer-microamp-ha-400-hoofdtelefoon-versterker/product-details.html

Tecn *),... hoe raad je't  ik heb het idd zo gedaan als hierboven door jou beschreven, plus  Sennheisser koptelefoon enn.. ook zo'n versterkertje aan gekocht.

Technobeat


Hey , dat is dus de oplossing Otje ? , mooi om te lezen . :)
De Sennheiser HD205II had je al gekocht een paar maanden geleden als ik het goed heb .
Dus nu nog het versterkertje er bij en gaaaaaaan .

BTW , als je hem bij Bax gekocht hebt , betaal je nu ook nog eens geen verzendkosten . *)

Laat je nog even weten als je hem binnen hebt hoe de combinatie in zijn geheel werkt ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Otje , hoe gaat het nu , de combinatie : Aangepaste module - Sennheiser koptelefoon + koptelefoon versterker ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#16
jan 10, 2013, 20:57 Last Edit: jan 14, 2013, 08:38 by Otje
Tec, Kben weer up to date. M'n  kit is vervolmaakt zou ik zo zeggen . Alles zit er op en er aan en het werkt! Voldoening is top. Keb voor alles ook moeten sparen. Vandaar.  Zelfs de Drum -tec trigger tube aangeschaft. Als slagroom op de taart zalk maar zeggen. Tis echt een hebbedingetje. Affijn: Volume en geluid zijn prima in orde met al die toeters en bellen. Twas puzzelen geblazen en nog steeds. maar nix leuker dan dat.
Hier m''n trots..

Technobeat


Oh , wat jammer , er is iets mis met Photobucket . :/
Probeer het even met Imgur , werkt prima .

Ben nu wel erg benieuwd naar je set . :Y

Die Drum -tec trigger tube  , is dat ongeveer het zelfde als deze ? :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje



Die Drum -tec trigger tube  , is dat ongeveer het zelfde als deze ? :

Idd. deze dus: http://www.drum-tec.de/drumtec-series-the-trigger-tube-p-1881.html

Raar maar waar: Als ik hm aansluit op m'n TD-4 klinkt tie lang niet zo luid en duidelijk als op de TD-6.

Technobeat


Maar Otje , ik zie helaas nog steeds niet je grote trots op de foto . :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

De foto staat er weer. Ik hoop dat ie nou blijft staan...

Technobeat


Dat ziet er goed uit zeg . :Y
Mooie uitgebreide set , 4 cymbals en 2 floortommen .... luxe hoor.
De drie rubberen pads , gebruik je die voor exstra accenten of bv. de linkse pad als sidesnare ?
En zie ik rechts op de foto nog een (Alesis) samplepad ?

Veel drumplezier toegewenst , maar dat zal wel lukken met een drumkit als deze . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Tec. idd het linkse rubberen pad als side-snare en de rechtse als effect bekken. Er zit (te) veel op en aan het rack v.d. originele TD-4. Keb h'm daarom ook verstevigd met een extra dwars stang in het midden.
De TD-6 module zit op een aparte standaart als ook de Hi-hat. De hi-hat is een 'vast' model van de oude TD-10. Voor de Trigger tube is het nog effe zoeken voor de juiste plaats maar zelfs daar heb ik inmiddels al een aparte standaart voor op de kop kenne tikke....Het Alesis pad is even een overbodige luxe maar krijgt vast nog wel is een keer een plaatsje. Dan hebbik dus nog 1 rubberen pad over en die gebruik ik als  los oefenpad voor stickcontrole e.d. En dat alles middels een mixerje aangesloten op 4 pc boxjes van 50 watt - of  de Senheisserkoptelefoon-klinkt t naar mijn volle tevredenheid.

Omhoog