Het Sabian-topic

Gestart door drummermaarheeze, sep 16, 2011, 19:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drummermaarheeze

sep 16, 2011, 19:00 Last Edit: sep 19, 2011, 18:33 by drummermaarheeze
Als Zildijan een eigen topic heeft, waarom Sabian dan niet?
Vertel hier maar wat je over deze bekkens kwijtwilt.

Nijlpaard

Heb ze nog niet  :'(

Maar zouden september worden geleverd dus kan niet lang meer duren......  ;D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drummermaarheeze

En wat gaat d'r geleverd worden?

Nijlpaard



8)  8)

    HH Jazz Ride 20"
    Paragon Chinese 19"
    HH Splash 12"
    HHX Manhattan Jazz Crash 18"
    HH Splash 10"
    AAX Dark Crash 14"
    HH Fusion Hats 13"
    AA Mini Chinese 14"
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem

Hoe kom je aan die kit builder?

Nijlpaard

Kan je op de sabian site vinden

http://sabian.com/EN/setupbuilder/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drummermaarheeze

Koop je al die bekkens in een keer?  :o

Nijlpaard

Lang verhaal.

Korte versie.

Ik had geld apart gelegd voor een Ludwig bubbinga set.
Daar een jaar op gewacht, werd niet geleverd.
Toen toch maar afbesteld en het geld besteed aan een set cymbals
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drummermaarheeze

Niet verkeerd....

Maar wat ik me afvraag... Als je alles in een keer besteld, heb je dan alle bekkens echt op gehoor bij elkaar gezocht? Als ze geleverd moeten worden, krijg je dan het bekken waar je in de winkel op gespeeld hebt? Anders zou er misschien een bekken tegen kunnen vallen....

Nijlpaard

#10
sep 16, 2011, 19:57 Last Edit: sep 16, 2011, 19:59 by Nijlpaard
Ik neem idd een zeker risico.

Maar ik ben nog dusdanig zoekende dat ik dat wel aandurf. Als het tegen kan vallen kan het ook juist ontzettend meevallen ;-)

Ik heb de meeste bekkens wel gehoord of ben bekend met de series.
Ik ben op zoek naar een donker geluid. Volgens de site en mijn eigen ervaringen gaan deze cymbals daar iig aan voldoen. Dus ik ben heel benieuwd

Enige afwijking is de 19 inch paragon china, ik wou speciaal een cymbal uit deze serie en vond de china de beste keus :-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem


Niet veel met wat ik hier langs zie komen, maar ik ben er blij mee =]

drummermaarheeze

@ Jochem: ik heb zelf een B8 rock ride liggen en voor classic-rock dingetjes die ik doe vind ik 'n heerlijk!

@ Nijlpaard: mocht een van de AAX bekkens niet bevallen hou ik me aanbevolen...



drummermaarheeze

Sorry niet goed gekeken, er staat maar

ewoud

@Jochem Daar zou ik ook blij mee zijn hoor thuis waar ik oefen speel ik zelfs nog op planet Z's  ;)

Jochem

Ja ik ben er ook zeker blij mee =] Hij is zoiezo ook alleen maar voor thuisgebruik dus beter heb ik nu nog niet nodig.

stick tight

Ik vind Sabian heel erg consequent dus ik bestel zonder twijfel bekkens uit een serie.
Het enige nadeel vind ik wel dat ze bij de importeur lang niet alles op voorraad hebben en dan kan de levertijd heel erg lang zijn (bij mij was het 12 weken).

Ik heb nu alleen nog Sabian AA medium crashes maar daar komt snel meer bij. Sowieso nieuwe hi hats en een China.

Over de china's gesproken: Ik heb bij ''westerse'' china's al heel snel dat ik ze te clean en gongy vind klinken. Weet iemand welke china's van Sabian ECHT trashy klinken? Ik zoek echt iets als de stagg traditional china's maar dan met betere afwerking.

Ik heb verschillende china's geprobeerd maar die waren allemaal te gongy, ook de holy china.

Nijlpaard


Ik vind Sabian heel erg consequent dus ik bestel zonder twijfel bekkens uit een serie.
Het enige nadeel vind ik wel dat ze bij de importeur lang niet alles op voorraad hebben en dan kan de levertijd heel erg lang zijn (bij mij was het 12 weken).


Hmmm. Het kon dus nog wat langer gaan duren  :-\

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem


Over de china's gesproken: Ik heb bij ''westerse'' china's al heel snel dat ik ze te clean en gongy vind klinken. Weet iemand welke china's van Sabian ECHT trashy klinken? Ik zoek echt iets als de stagg traditional china's maar dan met betere afwerking.

Ik heb verschillende china's geprobeerd maar die waren allemaal te gongy, ook de holy china.

Probeer de Sabian Paragon china's, waarom wil je eigenlijk perse sabian?

outsidr


Ik vind Sabian heel erg consequent dus ik bestel zonder twijfel bekkens uit een serie.
Het enige nadeel vind ik wel dat ze bij de importeur lang niet alles op voorraad hebben en dan kan de levertijd heel erg lang zijn (bij mij was het 12 weken).

Ik heb nu alleen nog Sabian AA medium crashes maar daar komt snel meer bij. Sowieso nieuwe hi hats en een China.

Over de china's gesproken: Ik heb bij ''westerse'' china's al heel snel dat ik ze te clean en gongy vind klinken. Weet iemand welke china's van Sabian ECHT trashy klinken? Ik zoek echt iets als de stagg traditional china's maar dan met betere afwerking.

Ik heb verschillende china's geprobeerd maar die waren allemaal te gongy, ook de holy china.


18" HHX Chinese al eens geprobeerd ?
Klinkt zeer rauw en agressief

Treklof


Ik heb verschillende china's geprobeerd maar die waren allemaal te gongy, ook de holy china.


Heb je de AAX Xtreme China's ook geprobeerd? Volgens mij vallen die wel mee wat 'gongyness' betreft.

Leon

neem een zildjian oriental low 18", waarom alles sabian houden?

stick tight


neem een zildjian oriental low 18", waarom alles sabian houden?


Dat is inderdaad een hele vette china!

Dank ook voor de rest van de tips, ik ga eens testen binnenkort.

Waarom alleen Sabian? (okee ik speel met met Avedis sweet ride een beetje vals)
Ik heb bij Sabian altijd een heel goed gevoel gehad en vooral de AA en AAX crashes vind ik echt heel erg vet. Vanaf de eerste keer dat ik AA medium crashes ophing in de winkel ben ik verliefd. Ik sta echt helemaal achter het merk.

Daarbij komt dat ik de laatste tijd steeds meer aanbiedingen/mogelijkheden krijg om in grotere tourende bands te spelen als sessiemuziekant en daarmee zou ik aanspraak kunnen maken op endorsement deals. Als ik dan al kan aantonen dat ik het betreffende merk ook al daadwerkelijk ondersteun vergroot het mijn kansen alleen maar. Ik weiger, zoals veel drummers doen, een willekeurig merk te endorsen omdat ze daarvan een goede deal kunnen krijgen.

Jochem

Ik weet niet hoe groot je bekken set is, maar als je veel van sabian hebt kun je er best een china tussen zetten,

stick tight

Als ik echt geen Sabian china kan vinden die me bevalt dan zal het wel een ander merk worden hoor.. Alleen, als ik de mogelijkheid heb om een china van Sabian te vinden die me bevalt verkies ik dat boven een ander merk.

Omhoog