Wooding drums

Gestart door drummermaarheeze, jul 04, 2013, 22:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drummermaarheeze

Ik was vandaag in een kringloopwinkel en daar stonden twee drumstellen. Een afgetrapte Stagg Tim en en geel acryl drumstelmet de merknaam Wooding op de badge. Ook niet bepaald in nieuwstaat trouwens. Kent iemand dit merk? Ik heb alleen kunnen vinden dat eenzelfde set, zij het in goede staat, bij Matty in Belgie te koop staat voor 1250 euro...

Fibesman

Leuk leuk, wat zijn de maten? Foto?

Wouters

Wellicht dat dit wat aanknopingspunten geeft:

http://www.vintagedrumforum.com/showthread.php?t=37036

tRow

Woodings klinken echt fantastisch. Zelf ook gehad.


Als het een koopje is, zeker doen.

drummermaarheeze


Leuk leuk, wat zijn de maten? Foto?


Volgens mij 22x14, 13 en 14 toms en 16 16 floor.

Fibesman

Prijs? kan je een foto maken?

drummermaarheeze

Foto maken kan nu niet, de kringloopwinkel is niet echt dicht in de buurt bij mij. Het chroom van met name de tomhouders zag er nogal gehavend uit. Ook de ketels leken me niet bepaald in topstaat te zijn. Prijs is laag... Misschien haal ik m als opknapproject.

Fibesman

Doen! Unieker dan het zoveelste Ludwigje  :X

drummermaarheeze

http://drumsonly.be/tweedehands/tweedehands-vintage-drums.html
Het is dus dezelfde shellset als deze, maar dan in beduidend slechtere staat.

Paul

Ik weet niet wat die set kost bij de Kringloop, maar het zal ongetwijfeld de moeite waard zijn! Je zal je verbazen hoe mooi oud chroom weer kan worden met heel fijn staalwol, chroompoets en wat moeite.
Als het acryl is wel goed controleren op barstjes in de ketel natuurlijk.

Fibesman

FOTO FOTO!
prijs?

tRow

Zon setje in goede staat gaat voor ongeveer 750-850 euro. Die 1250 euro van drumsonly.be is belachelijk!

Kijk wel goed uit voor scheuren e.d. (in de shell)

drummermaarheeze

Er leek een soort lasnaad in het acryl van een tom te zitten, weet niet of dat origineel is of een reparatie?
Ga toch nog eens kijken denk ik...

tRow

Dat is origineel :)

Technobeat


ik had eerlijk gezegd nog nooit van dit merk gehoord , maar na het zien van de foto`s kan ik concluderen dat het hele leuke setjes zijn .

Hoeveel de mensen in de kringloopwinkel er ook voor willen hebben , het zal altijd veel minder zijn dan op EBay en dergelijke .
Er komen misschien nog '' opknapkosten '' bij , maar dan nog ......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drummermaarheeze

#15
jul 09, 2013, 15:22 Last Edit: jul 09, 2013, 15:29 by drummermaarheeze
Kijk eens wat ik vandaag opgehaald heb:




Ik was vandaag weer in de buurt van de kringloopwinkel, en hij stond er nog!
De ketels nagekeken en ik kon op het eerste gezicht geen barsten ontdekken. Het chroom van de hoops en bass-en floortompoten zal er na grondig te poetsen best aardig uitzien denk ik. De tomarmen daarentegen zijn behoorlijk afgebladderd, en één arm is een beetje krom...
Verder moet ik op zoek naar nieuwe bassdrumhoops, één viltje van een binnendemper ontbreekt net zoals een paar spanboutjes.
Wordt al met al een leuk hobbyproject voor na de zomer.

Jenslathouwers

mooi kitje !!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drummermaarheeze

#17
jul 09, 2013, 20:42 Last Edit: jul 09, 2013, 20:44 by drummermaarheeze
Ik kon mijn nieuwsgierigheid naar het geluid niet bedwingen dus heb ik op de floor net boven een pinstripe en onder een ambassador gelegd.
En.... Boemmmmm! 8)7

tRow

Die klinken echt fijn, maar ik hou dan ook wel van acryl..

drummermaarheeze

He Trow, in een ander topic las ik dat jij destijds spanbouten voor zo'n set zocht. Heb je die toen nog gevonden?

Technobeat


Mooie set Drummermaarheeze , mag ik vragen voor welk bedrag de kit van eigenaar verwisseld is ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drummermaarheeze

Dat mag.
Hij stond er voor 85 euro, ik kreeg 'm voor 75 als ik 'm direct meenam.
De Stagg Tim kostte 100 euro, maar die is kwalitatief ook een stuk beter volgens de kringloopmeneer ;)

tRow

Stdrums.de  :)

Fibesman

Gaaaf man die Wooding.
Tis dat ik al een set van geel acryl heb.
Ooit een keer een blauwe wooding gezien en daar werd ik nog meer opgewonden van :-)

willem4130


Dat mag.
Hij stond er voor 85 euro, ik kreeg 'm voor 75 als ik 'm direct meenam.



Nice man!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Omhoog