Het Sabian-topic

Gestart door drummermaarheeze, sep 16, 2011, 19:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joris


Dribbel

Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

#152
mei 10, 2013, 17:44 Last Edit: mei 10, 2013, 17:44 by Nijlpaard
[edit] Joris was me al voor :P[/edit]

Staan er 2 op MP.

http://link.marktplaats.nl/672847678
http://link.marktplaats.nl/674795072
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nathan

@Joris bedankt! Echt goed fimpje je krijgt een goede indruk en je zit in een keer wat voor rides in de raw bell categorie hebben!

@Nijlpaard bedankt voor die links zeker die 21'' hhx rawbell is vet en bij mij om de hoek (ik woon 7km van leeuwarden af dus bedankt!

Headshrinker

Die. Wil. Ik. Hebben.

Ik neig naar de HH Raw Bell Dry. En naar andere HH... bekkens. Tot voor kort was ik niet zo in Sabian-sferen, maar jullie hebben mijn oren geopend...


Nijlpaard

Kerel wil minimaal 175 hebben. Vond ik te veel voor een ride met keyhole. Hoe licht ook.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bluebe

Ik wil wel eens die stack van Mike Portnoy uitproberen, heb je daar nou nog een speciale standaard voor nodig of past dat op een normale cymbal stand?
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Nijlpaard

Past op een normale stand :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bluebe

oke top, bedankt :)
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Nijlpaard

#160
jun 30, 2013, 19:18 Last Edit: jul 01, 2013, 08:36 by Nijlpaard
Kleine opname van mijn cymbals. Let niet op de verdere drum en de temposchommelingen  :F


Ik vind ze geweldig bij elkaar passen. Ik was eerst bang dat de 18" ozone en de 18 evolution china elkaar in de weg zouden zitten maar ze vullen elkaar perfect aan :)


Al met al erg blij met mijn setje :)


https://dl.dropboxusercontent.com/u/6502179/cymbal.mp3


Mijn setup is nu als volgt. Van links naar rechts.


- 14 inch artisan hihats.
- 14 inch hh thin crash
- 8 inch hh splash
- 10 inch hh china kang ( laatste 2 niet in de opname moet ik nog een cymbalstand voor kopen  -O- )
- 16 inch hh medium thin crash
- 18 inch o-zone crash
- 20 inch Manhattan jazz ride
- 18 inch hhx evolution china


8)


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Die laatste 18" is toch je Evolution China???

Nijlpaard

Scherp :P


Aangepast :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

GospelDrummerLars

de cymbalvote komt er weer aan! nieuwe video:
Wat vind jij er van?

Machiel

Vind deze ook al best wel lekker!
Neem mij vooral niet te serieus.

GospelDrummerLars

Je kan inmiddels alweer stemmen! Ik heb al gestemd:

HHX Attack splash
AAX Freq hats
AA Raw Bell crash
AAX X-plosion Ride

http://www.cymbalvote.com/
Wat vind jij er van?

Nijlpaard

die splash en hats waren idd errug lekker :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Met alle respect , die 18" AA Sick Hats lijken wel wat op een poffertjespan , wel en gave sound , alleen ben ik bang dat deze bekkens wat scheurgevoeliger zijn dan '' normale '' hatsbekkens .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Monuments

Na lang zoeken, uitproberen en vooral veel geld uitgeven heb ik eindelijk mijn perfecte bekkenset bij elkaar:

14" Vault hats
18" AAX Xplosion Fast crash
18" HHX Xplosion crash
19" HHX Xtreme crash
19" AAX Xtreme china
21" HandHammered Raw Bell Dry ride

Ik ben heel erg tevreden. *O*
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Hans


Na lang zoeken, uitproberen en vooral veel geld uitgeven heb ik eindelijk mijn perfecte bekkenset bij elkaar:

14" Vault hats
18" AAX Xplosion Fast crash
18" HHX Xplosion crash
19" HHX Xtreme crash
19" AAX Xtreme china
21" HandHammered Raw Bell Dry ride

Ik ben heel erg tevreden. *O*


... Voor nu ....

Nijlpaard


Nice setup momuments :Y


... Voor nu ....



:+


Is toch ook leuk. Tevreden zijn voor zolang het duurt :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska


Na lang zoeken, uitproberen en vooral veel geld uitgeven heb ik eindelijk mijn perfecte bekkenset bij elkaar:

14" Vault hats
18" AAX Xplosion Fast crash
18" HHX Xplosion crash
19" HHX Xtreme crash
19" AAX Xtreme china
21" HandHammered Raw Bell Dry ride

Ik ben heel erg tevreden. *O*

Tot je morgen voor iets Jazzigs gevraagd wordt! :-)

dickbosman

Hallo mensen!

Tijdje meegelezen en nu toch maar eens geregistreerd. Ik ben opzoek naar een complete Sabian AAX Studio set. Is deze nergens meer als een set verkrijgbaar? Overal kom ik alleen stage/metal/xplosion/x-celerator tegen.  ;(

Nieuw is op zich geen vereiste, maar ben geen fan van kleurverschil.

Hoefnix

In een andere topic zag ik de HHX omni 22" bespeeld door yoyo mayer. Dat lijkt een tof bekken voor een setup met 1 bekken.

Heeft al iemand het bekken of het bekken bespeeld?
Ik ben nieuwsgierig of het echt goed werkt namelijk.

Rick

Ik vond hem te iel als ride en qua pitch te hoog voor een 22". Daarintegen moet ik wel zeggen dat ik een 22" Sand Ride gewend ben. Deze is ook heel geschikt voor een setup met maar 1 bekken.

Omhoog