Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dries

Gezien het budget zou ik het segment van o.a. de Tama Superstar overslaan.
Harstikke leuke sets, maar blijft middensegment.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dribbel

Op marktplaats komt met regelmaat leuke prof sets langs... kun je wel een hele berg centen in je zak houden.... *)
Yamaha recording & sabian

NathanR

Deze is misschien de moeite waard, weet alleen niet of hij in de middenklasse valt of in proklasse, ik denk midden. (maar het is een leuk kitje met de maten die je noemde.)

http://link.marktplaats.nl/672784524

Of misschien deze Pearl MBX iets?
http://link.marktplaats.nl/599000828


Dries

Beide niet doen.
Momenteel weinig op marktplaats. Anders ff 2000 bieden op die masters premium en dan de hardware en bekkens doorverkopen als hij in je bod trapt.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

djska


Ja, heb al paar jaar Istanbul Samatya Set 14-16-18-20, 8" K custom splash, 10" A-custom splash (van Paul) en sinds kort nog 2 K custom Dark crashes. Speel met band al jaren op een Fame drumstel omdat ik een elektrische heb. Maar dat drumstel is dus 3x niks.

En kan een setje nieuwe vellen en goed stemmen dat niet gewoon oplossen?

Stokmans


...
Ik ben op zoek naar een degelijke drumkit, dus geen beginnersmodel.



Harstikke leuke sets, maar blijft middensegment.


Maar, ik lees nergens dat hij meer dan dat zoekt. In dat geval is het zonde om er geld aan uit te geven.

5150


Gezien het budget zou ik het segment van o.a. de Tama Superstar overslaan.
Harstikke leuke sets, maar blijft middensegment.


Qua prijsstelling misschien wel...maar qua sound, bouw, afwerking-en hardware zijn t fantastische sets die echt wel profi zijn wat mij betreft.
***...in-between-drums...***

patrick76

Hallo allemaal,
ik ben aan het zoeken naar een opvolger van m'n beginner set.
Mijn blik is gevallen op een Mapex Meridian Galaxy Fade (€899) en op een Pearl Vision VBA Dynamite Burst (€1099).
zie foto's:



Mijn vragen aan jullie zijn:
Welke is kwa prijs/kwaliteit verhouding het meest aantrekkelijk?
Is het verschil in houtsoort heel groot ten opzichte van de klank?
Hebben jullie nog andere alternatieven (als de kleur geen rol speelt)?

Graag jullie ervaringen, ongezouten meningen, suggestie's en adviezen.

O ja, het drumstel zal hoofdzakelijk thuis gebruikt worden. Misschien in de toekomst op het podium.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Nijlpaard

Ik kan je alleen maar zeggen dat mijn Mapex M Birch nooit is tegengevallen. Heb deze zowel thuis als op het podium gebruikt.
Klonk als een klok, was op veel manieren te stemmen en geschikt voor meerdere muziekstijlen. Het enige dat ik altijd heb gevonden was dat de 22" bass moeilijk te controleren was. Die ging al gauw te hard voor sommige nummers. Maar goed, dan heb ik het over nummers die je in een kerk speelt ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Zo te zien is de prijs van de mapex een ketelset zonder hardware..hoe zit het met de pearl?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

patrick76

Bij de Pearl zit een hardware pakket.  De 890 pakket.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Nijlpaard

Het is overigens wel een Meridian Maple. Dit was de vroegere pro-m. De Meridian Birch is de vroegere M-Birch. De laatste is goedkoper en mijn inziens meer gelijk aan de Pearl Vision. De Meridian Maple is wat mij betreft net een stapje hoger.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ok, nou ja dan is het natuurlijk zo dat je voor die mapex nog een en ander moet uitgeven om het dezelfde set te laten zijn..floor plus hardware..
Qua ketels heeft de mapex wel mijn voorkeur, als je ze optimaal gestemt hebt klinken die naar mijn mening wel beter..maar de snare van pearl is gewoon beter. Als je alles optimaal gestemt hebt dan denk ik afgaande op wat ik weet van pearl en mapex in deze prijsklasse dat de mapex iets voller en dikker kan klinken, maar uiteindelijk kan je ook met de pearl prima uit de voeten.

Dus als je het hebt over prijs/kwaliteit met deze twee sets zo  dan wint de pearl wel, je krijgt meer voor minder.

Maar zet je deze erbij, wordt het weer anders ;)

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m673450240-mapex-6-delig-drumstel-met-zildjian-zbt-pro-en-kruk-ht25.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Mwoah,  je zegt hem alleen thuis te willen gebruiken dus als je dan naar onderstaande bundel bij Thomann kijkt valt het verschil wel mee.

http://www.thomann.de/nl/mapex_mp529sj_meridian_maplebundle.htm
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Mja mja, maar dan heb je millenium hardware..hmm..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dribbel

Mooie set die Mapex op marktplaats voor 750, compleet in toch leuke bekkens.
Misschien ook nog wel wat af te lu*len... En dan heb je echt een leuk setje voor weinig.
Het rood moet je aanstaan, en de fade vind ik ook mooi ;)
Als het dan ook nog lekker klinkt.... :Y
Yamaha recording & sabian

patrick76

Dat is inderdaad een mooie set Robert-Jan. Mooie kleur en compleet.
Maar ik ga voor een nieuwe set (garantie, enz...).

Theoretisch ben ik op zoek naar een shell-set. Thuis heb ik een drumrack en bekkens heb ik in overvloed (op 1 na, allemaal Paiste Alpha's). Dat er bij de Pearl een hardware pakket zit is mooi meegenomen (mocht ik eens buitenshuis drummen, dan hoef ik niet alles op zolder afbreken en naar beneden te sleuren). Ook is die 4e tom aantrekkelijk.
Beide sets staan bij de plaatselijke drumhandel. Daar wip ik binnenkort even langs om te luisteren.
Op de eerste plaats komt de klank/ het geluid van de set, dan de looks.
Dus als ik bv voor de Mapex ga en ik wil een 4e tom erbij en dat kan niet met deze uitvoering, dan vraag ik even met welke uitvoering dat wel kan en wat de prijs dan word.
En op een gegeven moment rolt er dan wel een leuk setje uit.......Hoop ik. :)

Wat de snare betreft, ik heb nu een Pearl Sensitone. Die bevalt goed en gaat ook ech nie weg nie  8).
En ik heb ergens gelezen dat er een Mapex Black Panther 10x5,5 te koop staat op het forum.  ;)

Nijlpaard en Robert-Jan alvast bedankt voor jullie adviezen, suggesties, enz.....
Mochten jullie nog wat tips enz.... hebben, dan hoor/lees ik dat graag.  :R


Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Robert-Jan

Ok duidelijk.

Er staat inderdaad een mapex black panther 10" hier op t forum..geloof me, een betere ga je niet vinden voor dat geld...die zou ik zeker scoren als je er eentje in die maat zoekt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

tRow


druMees

die is echt gewoon awesome. Die prijs vind ik ook nog wel meevallen, totdat ik erachter kwam dat het een 3 piece kit was zonder snare.  -O-

Echt een gigantisch slagschip. Maar ik vind hem vet!  :Y

Nijlpaard

Kan aan de opname klinken maar voor mijn klinkt ie niet als een kit met dergelijke maten.......

Leuke kit en het is weer eens wat anders maar niet echt functioneel inzetbaar tenzij je een led-zep tribute band hebt.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

GospelDrummerLars

Hey jongens,

Ik wil eens een keertje van mijn stagg af.

Nu is mijn oog gevallen op drie drumstellen, namelijk:

Tama silverstar
http://www.thomann.de/nl/tama_silverstar_thomann_ltdgxs.htm?gclid=COaspIv5iLgCFe7JtAod_F4Adg

Mapex meridian birch:
http://www.thomann.de/nl/mapex_mr426s_meridian_birch_mb.htm?sid=b9cfa55f45d75aa1711b12c3a4c027a1

Gretch Catalina maple:
http://www.bax-shop.nl/drumstel/gretsch-catalina-maple-cm1-e826-satin-walnut-fade-drumstel/product-details.html

Ik speel nu vooral 4-delig en heel af en toe 2 up 1 down


Welke zou je mij aanraden en waarom?
En welke zou je zelf nemen?

Wat vind jij er van?

Bluebe

Hallo Lars,

Ik heb zelf een Tama silverstar, het is een middenklasse drumstel en ik ben er zelf super tevreden over ik denk niet dat je voor dat geld een (duidelijk) beter drumstel zal vinden.

Ik zie mijn preciese drumstel er bij Thomann zo even niet bij staan maar ik heb de volgende maten:

10" tomtom
12" tomtom
14" floortom
20" Bassdrum (echt een hele lekker kick zit hier in)
14" snare

Mijn drumstel kan je kopen als set incl hardware: snare stand, hi-hat stand, rechte cymbalstand, boom cymbalstand en pedaal van Tama zit er allemaal bij.

Het is dit drumstel alleen dan met andere maten (en een veel lagere prijs):

http://www.thomann.de/nl/tama_vd52kr_bcm_silverstar_stand.htm

Ik heb voor mijn drumstel nieuw rond de 700,- betaald ik weet niet of dat nog rond je budget ligt maar het is het zeker waard. Goede hardware en een hele goede sound voor een betaalbare prijs. Ik heb mijn kit uit Heerenveen weg bij Van der Glas.

Geluidsmannen zijn altijd erg blij met mijn drumstel, krijg vaak complimenten over de goede sound van de kit. Het enige nadeel wat ze soms wel aangeven is het versterken van de toms door het STAR mount systeem omdat ze daar vaak geen microfoon klemmen op kunnen zetten. Ik heb daarom vaak de tom mics iets meer aan de zijkant staan ipv recht erop.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Dries

Uit bovenstaande drie zou ik voor de Tama gaan.
Waarom? Omdat ik weet dat de hardware oerdegelijk is en het fijn klinkende trommels zijn.
Ik heb zelf erg weinig met de 'goedkopere' Gretsch en Mapex sets. Dit is echter voor een groot deel een emotiekwestie.

Persoonlijk zou ik een mooie gebruikte set kopen voor hetzelfde bedrag.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard

#774
jul 03, 2013, 15:58 Last Edit: jul 03, 2013, 15:59 by Nijlpaard
Mijn Mapex M-Birch (voorloper van de Meridian Birch) heeft me nooit in de steek gelaten of teleurgesteld. Stevige hardware die ik ook nu nog bij mijn Sonor gebruik.


Mooie nette afwerking. Verkrijgbaar in een hoop kleuren en zeker voor Rock en voorzien van de juiste vellen meer dan genoeg BOEM :P .


Inclusief hardware ben je goedkoper uit als de Tama, waarbij je wat mij betreft aan kwaliteit niets inlevert. Ik vind de Mapex van de 3 het meest waar voor je geld :Y


Maar ben het uiteindelijk met dries eens dat je beter nog een 2de hands kan zoeken voor dat geld :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog