Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

tRow

Ik heb ook veel sets gehad en bespeeld en heb nu ook een renown.

In de maten 24x16 13x9 16x16 en 18x16 (zeldzaam) Super set. Echt, ik vind de klank perfect. Het Bonham idee vind ik juist weer vetter. Maar goed! Ik ga misschien wel de kit nog inkorten naar 24x14, en zon ludwig atlas rail mount op de set setten.

5150

#851
dec 05, 2013, 22:25 Last Edit: dec 05, 2013, 22:27 by 5150
Die Renowns hebben wat meer een eigen karakter qua sound vind ik, dan een DW...maar een DW klinkt natuurlijk ook fantastisch...en vwb die grotere bass...ben ik het wel met Tanco eens, maar tis heel persoonlijk.

Ik heb nu de 2013 Renown in Satin White 10-12-16-22 en deze klinkt geweldig...Renowns geven heel veel "terug" wanneer je er achter zit...als je begrijpt wat ik bedoel, en de bassdrums zijn echt heeeeeel vet ! (Zowel de 24" als de 22")
***...in-between-drums...***

Fibesman

Ja het zit hem ook heel erg in de vellen en stemming. Allebei mooie kits hoor. De renowns zien er sexy uit en zijn echt heel goed geprijst voor een nieuw maple drumstel.

zildjianboy

ik speel ook renown en wil echt niks anders meer!!! al moet ik in het ziggodome staan beter dan deze setjes heb ik ze niet gehoord !!en zelfs dijkman speelt bij marco op een gretsch renown  live, dat zeg wel iets..... *O*

Nijlpaard



dat zeg wel iets..... *O*


Dat Gretsch goed betaald wanneer je endorser bent ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

#855
dec 08, 2013, 13:44 Last Edit: dec 12, 2013, 08:51 by Fibesman
Dat lijkt me onzin. Mischien dat Lars Ulrich betaalt krijgt maar in Nederland moeten bijna alle endorsers betalen voor hun drums (wel korting). Geld om op een merk te spelen in NL? No way.

Leon

Bedankt voor jullie reacties en jouw uitgebreide reactie Tanco!  :Y

Ik ga sowieso even testen en kijken wat ik allemaal kan vinden op eBay inderdaad. Mocht ik nou nog steeds helemaal verkocht zijn aan de Renown in de winkel wordt het een ander verhaal natuurlijk! :)

zildjianboy

#857
dec 08, 2013, 21:48 Last Edit: dec 08, 2013, 21:49 by zildjianboy

Dat Gretsch goed betaald wanneer je endorser bent ?


beste meneer nijlpaard ik ken ton persoonlijk en hans ook en drummers kopen meer dan jij denkt hoor we leven niet in Amerika.....   
3 kits die ton thuis heeft staan heeft hij zelf gekocht ... en dat lijkt mij volkomen terecht.  ik ben ook een keer gevraagd voor duits bekken merk wat vrij onbekend was. maar niks gaat mij boven zildjian...  dan hou je van een merk en niks anders

Nijlpaard


Dat lijkt me onzin. Mischien dat Lars Ulrich betaalt krijgt maar in Nederland moeten bijna alles endorsers betalen voor hun drums (wel korting). Geld om op een merk te spelen in NL? No way.


Prima, laten dan de voorwaarden bij Gretsch beter zijn. Maar de bewering "X speelt op Y dus dat zegt wel iets" komt op mij wat naief over....vandaar mijn reactie


beste meneer nijlpaard ik ken ton persoonlijk en hans ook en drummers kopen meer dan jij denkt hoor we leven niet in Amerika.....   
3 kits die ton thuis heeft staan heeft hij zelf gekocht ... en dat lijkt mij volkomen terecht.  ik ben ook een keer gevraagd voor duits bekken merk wat vrij onbekend was. maar niks gaat mij boven zildjian...  dan hou je van een merk en niks anders


Je bent iig goed opgevoed :)
Je verdere beweringen kan ik nergens aan staven dus daar kan ik ook weinig over zeggen. Ik kan hier op een forum ook wel beweren dat ik dagelijks contact heb met de koningin. Wie kan het controleren. Maar als het zo is, ook prima. Maar ook dan blijf ik bij mijn eerdere antwoord wat ik net aan Tanco heb gegeven.

No offence overigens.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

#859
dec 12, 2013, 08:53 Last Edit: dec 12, 2013, 09:01 by Fibesman
Ja, sowieso zou het geen impact moeten hebben welke bekende drummer op merk y of x speelt.
Toen ik 16 was dacht ik wel dat het heel belangrijk was en moest ik ook een Pearl zoals Cesar, soms komt er wat wijsheid met de jaren :-)



Prima, laten dan de voorwaarden bij Gretsch beter zijn. Maar de bewering "X speelt op Y dus dat zegt wel iets" komt op mij wat naief over....vandaar mijn reactie

Je bent iig goed opgevoed :)
Je verdere beweringen kan ik nergens aan staven dus daar kan ik ook weinig over zeggen. Ik kan hier op een forum ook wel beweren dat ik dagelijks contact heb met de koningin. Wie kan het controleren. Maar als het zo is, ook prima. Maar ook dan blijf ik bij mijn eerdere antwoord wat ik net aan Tanco heb gegeven.

No offence overigens.

Paintpro


Prima, laten dan de voorwaarden bij Gretsch beter zijn.


En de contactpersoon bij de importeur denk ik zo.

Wat Musiqman al noemde in een ander topic:


En vergeet de persoonlijke band niet. Ook een van de redenen dat hij bij Yamaha weg ging. De rep ging weg naar Vic Firth en er liep een hele rits artiesten weg.  Hetzelfde geld voor het in de spotlight treden van Sakae. Weer een handvol artiesten weg.

En idd support is het belangrijkste wat je als pro kan krijgen en hard nodig hebt.

Leon


Ja, sowieso zou het geen impact moeten hebben welke bekende drummer op merk y of x speelt.
Toen ik 16 was dacht ik wel dat het heel belangrijk was en moest ik ook een Pearl zoals Cesar, soms komt er wat wijsheid met de jaren :-)



Daarom heb ik nu wel een SJC snare 8)7 8)7 Zou ik nu ook niet meer zo snel doen terwijl het pas 3,5 jaar geleden is..

Nijlpaard

Ach, dat overkomt ons allemaal :P


Mijn eerste dubbelpedaal was een Iron Cobra, want daar kon Portnoy zo snel mee spelen. Daarnaast speelde ik op Pro-mark stokken want die gebruikte Peart ook.


Komt met de jaren vanzelf in orde  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Wouter

Dit is zoo moeilijk. kiezen is sowiezo al niet mijn sterkste kant;

- Renown Maple
- 60's ludwig super classic.

Beiden 22, 12, 16

Natuuurlijk is het vooral een kwestie van zelf gaan luisteren, maar ik ben toch wel benieuwd welke jullie zouden kiezen en vooral waarom?
Alvast bedankt! ;)

stefan

Renown met de Ludwig snare.. :-)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jenslathouwers

Ik heb momenteel mijn eigen kit te koop staan en ben dus aant het rondkijken naar wat anders leuks :) Ik heb al enkele drums gezien die mijn aandacht trokken. Waaronder een peal ex custom, heeft iemand ooit al eens op zo'n kitje gespeelt?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

Ik ben de laatste tijd wat meer op zoek naar een nieuw shellsetje. Alleen ik twijfel erg tussen een vintage kitje of een moderne kit.
De charme van een vintage kit vind ik mooi, en het prijskaartje is vaak een stuk goedkoper. (hangt er natuurlijk ook weer erg vanaf, maar neem bijvoorbeeld een oude Premier)
Maar ergens ben ik ook bang dat ik snel ben uitgekeken op zo'n kit, en dat dingen als tomophanging me snel gaan irriteren omdat het waarschijnlijk niet veel beter is dan wat ik nu op mijn kit heb zitten.

Maarja, een moderne kit kost vaak weer veel meer. Helemaal omdat ik natuurlijk iets wil wat beter is dan wat ik nu heb moet ik waarschijnlijk nogal in de buidel gaan tasten.
Mijn plan is wel om tweedehands iets aan te schaffen, en niet nieuw, om hoe dan ook de kosten wat te beperken, en mijn ervaring met tweedehands spullen is altijd goed geweest.

Ik heb nu een vrij oude Pearl Forum, ik denk uit de jaren 90. Wat zou een goede opvolger voor deze kit zijn? Mijn budget zal waarschijnlijk tussen de 600 en 800 euro liggen, en daar moet volgensmij wel iets voor te halen zijn.
Hebben jullie tips wat betreft merken/series en dergelijken?


Robert-Jan

Nathan, ik bedoel het echt niet lullig, maar je bent al jaren lid hier, je werkt in muziekwinkels en dit hele topic staat vol met tips. Zoals je de vraag stelt komen er waarschijnlijk antwoorden in de trend van de pearl die en die is wel leuk, de premier zus en zo ook en volgens mij heb je mp en andere advertentie sites zelf al bekeken. Is het niet een stuk handiger als je zelf een lijstje maakt met wat opties die je aanspreken en dan hier vraagt wat het slimste is? Al was het maar om een beeld te krijgen welke kant je op wil..18 12 14 of 24 13 16 of..?
Maar goed , dat gezegd hebbende en je toch een beetje op weg helpende zeg ik ..die spaun op mp. Dat vind ik een set voor jou.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FoREVer

http://link.marktplaats.nl/759837868

Dit lijkt me wel wat voor jou nathan, oerdegelijke duitse ketels met een goede ophanging en ja Sonor dat blijft wat mij betreft gewoon een topmerk
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Treklof

Ik denk niet dat iets als een tom ophanging je tegen moet houden om voor vintage te gaan, Nathan. Als de originele ophanging niet bevalt, kun je de tom altijd in een rim hangen. Ik denk dat je je besluit meer moet laten afhangen van de sound die je wil. En naar mijn mening zijn bearing edges van toen en nu hetgeen wat het meeste verschil maakt. Vroeger zag je dikke afgeronde edges, nu zie je veel scherpere edges. Daarom klinken vintage kits vol en warm (vel maakt meer contact met de ketel) en hebben moderne kits meer sustain (vel maakt minder contact met ketel en kan dus vrijer resoneren).

Niet dat ik hier ontzettend veel verstand van heb, maar ik ben hier de laatste tijd wel veel mee bezig.

Hammar

#870
dec 29, 2013, 14:24 Last Edit: dec 29, 2013, 14:25 by Hammar

En naar mijn mening zijn bearing edges van toen en nu hetgeen wat het meeste verschil maakt. Vroeger zag je dikke afgeronde edges, nu zie je veel scherpere edges. Daarom klinken vintage kits vol en warm (vel maakt meer contact met de ketel) en hebben moderne kits meer sustain (vel maakt minder contact met ketel en kan dus vrijer resoneren).


Bij Gert staan de vintage liefhebbers in de rij om hun kits van verse edges te laten voorzien. Oude ketels zijn nagenoeg spanningsvrij, dat zal ook meewerken denk ik.

NathanR

#871
dec 29, 2013, 23:13 Last Edit: dec 30, 2013, 09:27 by NathanReinds
Robert Jan, je hebt helemaal gelijk. De gegeven criteria was wel erg weinig.
Qua maten wil ik graag minimaal een 12" en 16" floortom, een 22" kick en een 14" snare.
Merken die me liggen zijn Pearl (Masters/Masterworks), Tama(Starclassic bijv.), Gretsch (Renown bijv.) Ludwig (vintage kitjes, classic maple, die kant op) , Spaun en eventueel Yamaha (OAK, recording custom, club custom)

En inderdaad Robert Jan, die Spaun heb ik gezien en die vond ik ook gaaf. Twijfel alleen nog een beetje over die tom, ik heb nu ook een 12x9 en wil een ondiepere. In welke 'klasse' zou je die kit kunnen zetten?

Ik ga in ieder geval een lijstje maken met kits die me aanspreken en dan zal ik dat hier weer plaatsen, daar schieten we inderdaad meer mee op.

@Treklof, dankjewel. Uitgaande van jouw bericht zou mijn keuze dan meer naar modern gaan denk ik!

@foREVer, bedankt.. vind de kit alleen niet zo mooi!


djska


Bij Gert staan de vintage liefhebbers in de rij om hun kits van verse edges te laten voorzien. Oude ketels zijn nagenoeg spanningsvrij, dat zal ook meewerken denk ik.

De ketels waren toen toch ook dunner en van maple?

Hammar

Dunner met reinforcementrings, ook andere houtsoorten, al dan niet doorelkaar gelaagd. Ook toen deed men al aan volksverlakkerij.

Rick

Zou je niet eerder in een goede snare investeren, Nathan? 800 euro is aan de krappe kant voor een "prof" kit, dan zou je naar een goede middenklasse gaan. Zou ik eerder een dikke snare kopen en gewoon rustig aan doorsparen voor een echte vette kit.

Omhoog