Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

5150


Maar 5150 zocht toch geen set met een 10" tom??

Hij zocht een set met 24-12-14-16 of 24-13-16-18


Beetje verwarrend idd... Maar ik bedoel eigenlijk dat ik aan het kijken ben naar meerdere opties... Misschien 2 verschillende voordelige sets...of 1 iets duurdere...

Ben lid van Mapex op fb...heb de nieuwe Saturn IV op de Messe gezien...was ik eigenlijk al vergeten tot ik ze net voorbij zag komen: wat een schitterende sets...en betaalbaar haha

Hm...optie dr bij !
***...in-between-drums...***

Rick

Saturns zijn waanzinnige kits. Het is dat ik mijne ingeruild had om aan m'n Brady te komen... Als ik de financiele mogelijkheid had gehad om de Saturn te houden had ik dat zeker gedaan. Die dingen klinken echt super voor wat ze kosten!

5150


Saturns zijn waanzinnige kits. Het is dat ik mijne ingeruild had om aan m'n Brady te komen... Als ik de financiele mogelijkheid had gehad om de Saturn te houden had ik dat zeker gedaan. Die dingen klinken echt super voor wat ze kosten!


En mooi ook...Daar worre toch blij van  :)




***...in-between-drums...***

Nlz

Je kunt natuurlijk ook een set naar jouw specs laten maken en daar badges "Inbetween Drums" op schroeven  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

5150


Je kunt natuurlijk ook een set naar jouw specs laten maken en daar badges "Inbetween Drums" op schroeven  :+


Haha...goedplan NLZ...ik ga meteen een aziatisch bedrijf mailen wat ik op de beurs tegenkwam !
***...in-between-drums...***

patrick76


En mooi ook...Daar worre toch blij van  :)







WHOW, wat een mooi spul.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

stievy-wonder

Ik ben al lang aan het nadenken om een iets professionelere drumset te kopen.
Ik dacht aan de Gretsch Renown omdat ik gehoord heb dat het een semi-pro drumstel is dat klinkt als een professioneel.
Nu ben ik op de Rogers Big R gestoten op dit drumforum. Na wat op het net gekeken te hebben blijkt dat de modellen voor 1980 best wel goed zijn.
Aangezien deze zo goedkoop zijn lijkt me dit ook wel wat. Ik vind het enkel wat verdacht dat ze zo goedkoop zijn...
Weet iemand waarom dit zo is? Hoe kwaliteitsvol is een Rogers Big R ivm een Gretsch Renown?

Mvg

Steven

Rick


Ik ben al lang aan het nadenken om een iets professionelere drumset te kopen.
Ik dacht aan de Gretsch Renown omdat ik gehoord heb dat het een semi-pro drumstel is dat klinkt als een professioneel.
Nu ben ik op de Rogers Big R gestoten op dit drumforum. Na wat op het net gekeken te hebben blijkt dat de modellen voor 1980 best wel goed zijn.
Aangezien deze zo goedkoop zijn lijkt me dit ook wel wat. Ik vind het enkel wat verdacht dat ze zo goedkoop zijn...
Weet iemand waarom dit zo is? Hoe kwaliteitsvol is een Rogers Big R ivm een Gretsch Renown?

Mvg

Steven


Appels en peren... Een moderne kit is eigenlijk niet echt meer te vergelijken met een vintage.

dmenace

Waarom niet?

Harre

Andere hardware en de toepassing ervan, andere productie processen en noem maar op. Als het nog hetzelfde zou zijn, dan zouden de kosten voor ontwikkeling bij de diverse fabrikanten letterlijk weggegooid geld zijn.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

Maar zijn ze daardoor onvergelijkbaar? Ik zeg van niet. (Als het niet vergelijkbaar zou zijn kan je ook niet spreken in termen van verbetering cq. vooruitgang en is al dat geld voor ontwikkeling helemaal weggegooid!).

De lagere klasses van nu zijn bijvoorbeeld beter afgewerkt dan de lagere series van jaren geleden omdat de productietechnieken goedkoper zijn geworden.

Hoe en wat met de Rogers "Big R" kan ik niets over zeggen, die heb ik nog nooit in handen gehad.

Dries

#736
apr 25, 2013, 00:17 Last Edit: apr 25, 2013, 00:22 by Dries

Andere hardware en de toepassing ervan, andere productie processen en noem maar op. Als het nog hetzelfde zou zijn, dan zouden de kosten voor ontwikkeling bij de diverse fabrikanten letterlijk weggegooid geld zijn.


Grotendeels waar, hoewel een 'ontwikkeling' ook als marketinginstrument gebruikt kan worden.

Het antwoord op de vraag 'wat is 'beter' ? de Rogers big R of een Gretsch Renown maple?' is m.i. absoluut de Renown.
Echter, het kan goed zijn dat je verliefd wordt op een oude Rogers, Ludwig, Gretsch, Slingerland, Pearl of whatever en het kan dan maar zo zijn dat die set helemaal zo duur niet is.
Ik ken drummers die hun DW hebben ingeruild op een vintage set van een van bovenstaande merken.
De één ging voor een 'gewilde' set die de nodige knaken gekost heeft, de ander kocht voor een zacht prijsje een minder populaire kit. Beide zijn zeer enthousiast en hebben het financiële aspect niet voorop staan bij het kopen van een instrument.

Gewoon lekker gaan luisteren als je in de buurt bent. Een kit die anders klinkt dan je huidige set, maar waarvan de sound je meer ligt, kan je hartstikke blij maken. Het is en blijft iets subjectiefs.
Ik heb zelf ook weleens op sets gespeeld waarbij ik zéér tevreden was over de sound en waarvan ik wist dat ik ruim de helft zou overhouden als ik mijn Masterworks er de deur voor uit zou doen.
Dat zet je toch even aan het denken, hoewel de MW echt een waanzinnige set is.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Fibesman

#737
apr 25, 2013, 08:32 Last Edit: apr 25, 2013, 09:17 by Fibesman
Wat is beter voor wat? Denk ik dan. Je moet alles in de context zien.
Een Gretsch Renown (een oude naam die Gretsch trouwens van stal heeft gehaald) moet je niet vergelijken met een een oude rogers. Gretsch heeft maple ketels zonder reinforcement rings maar met zware die-cast hoops en de Rogers heeft oude Keller maple ketels met reinforcement hoops en lichtere triple flanged hoops. Is een andere sound. Vergelijk de Gretsch met een Gretsch of een Pearl met dezelfde soort ketels en hoops. De Rogers heeft ketels die je tegenwoordig niet meer gemaakt worden(ook niet door Keller). Er wordt tegenwoordig ook jonger hout gebruikt en de reinforcement rings zijn tegenwoordig dunner als die er al inzitten want die vind je alleen maar op duurdere series.. Een houten trommel gaat ook anders klinken met de jaren en er is door heel veel mensen op gespeeld en dan komt er een soort Mojo/nostalgie bij kijken.. Dan koop je dus trommels die wezenlijk anders zijn dan moderne drums, niet slechter of beter maar anders. Als je ergens speelt krijgt zo'n oud setje meestal respect van de geluidsmensen en valt het op doordat het er niet uit ziet als al die moderne sets, net zoals een oldtimer op de weg.
Als dat je allemaal geen bal kan schelen en je koopt liever iets nieuws wat glimmend uit de doos uit China komt en het maakt je niet uit dat het gemaakt is door een andere firma dan het merk wat er op staat dan kan dat ook natuurlijk. Vintage drums hebben ook een soort verzamelwaarde en omdat ze al zo oud zijn vallen ze op tussen moderne sets. Sommige oude bekledingen worden niet meer gemaakt, zo heb je met een vintage set iets aparts. Niet beter of slechter maar anders(nog een keer). Ik vind zelf oude drums erg mooi maar er worden ook heel coole nieuwe gemaakt. Het hangt er ook van af wat je er mee wil gaan doen. Een 60s Ludwigje is niet echt geschikt voor een deathmetalband nee.
70s Rogers sets hebben een lagere verzamelwaarde dan 60s Rogers en zijn minder populair dan een 60s Ludwig. Kwestie van vraag en aanbod. Allemaal een beetje dubbel omdat ik zelf die Rogers verkoop. Zou best wel willen houden maar heb 2 Fibes drumstellen waar ik alles mee kan en doe en dan staat ie waarschijnlijk over een jaar nog in de bandopslag. Heb de Rogers gebruikt voor wat undercover en soundtrack projecten, erg tof maar momenteel speel ik alleen nog maar met the Pheromones en daar voldoen m'n Fibes sets prima voor dus. De Rogers is zeker niet duur maar er zit geen hardware en snare bij en hij is niet in museumstaat. Al met al vind ik het persoonlijk beter klinkende trommels dan een moderne superstar of silverstar om maar twee voorbeelden te noemen, als je dat ook vindt ben je een stuk goedkoper uit ook nog. Moderne drums lijken beter afgewerkt maar bijvoorbeeld bij Mapex heb ik al 2 keer scheefgeboorde gaten ontdekt voor de strainer. Dus zoveel progressie is er nou ook weer niet na al die jaren. Nou kun je ook nog een oude of moderne set laten tweaken door Gert van Lignum of Thijs van Customdrums.nl dus dat zijn ook nog mogelijkheden. Ik zou zeggen koop wat je gaaf vindt en kies iets wat werkt voor wat je er mee wil gaan doen. Zo zou ik persoonlijk liever geen gloednieuwe gelakte set kopen als je voornamelijk in ruige cafeetjes speelt waar het bier om je oren vliegt.
Moderne hardware is gewoon wel practischer dan oude, met een vintage bassdrumpedaal spelen of op een vintage krukje zitten is irritant en zelfs gevaarlijk. Met trommels komt het op sound aan en anders dan wat fabrikanten je willen laten geloven zie ik niet zoveel verbeteringen in moderne drums. Rims mounts? 22x20 bassdrums? Hoor ik niet per see een beter klinkende tom maar je hebt er wel een zware stand voor nodig en het weegt meer dan nodig en het kost vaak meer. Je merkt trouwens momenteel dat merken de traditionele vintage maten weer gaan maken. 22x14 bassdrums en 12x8 toms.. Zoveel anders is een moderne trommel niet. Die oude amerikaanse drums hadden wel ketels van ouder hout. Het maple van een mapex pro M bijvoorbeeld is echt anders dan het maple van zo'n oude Rogers.
Elk nadeel hep se voordeel kun je ook in dit geval weer zeggen, wat een verhaal is het geworden. Ik hoop dat er wat dingen bij zitten waar iemand wat aan heeft :-)

Stokmans

De spijker op zijn kop, Tanco.

Hammar

#739
apr 25, 2013, 09:07 Last Edit: apr 25, 2013, 09:09 by Hammar
Ik vind het maar een hype, die hele vintage drums. Elk bandje wat maar een beetje aan het doorbreken is, zie je met een vintage kit. Terwijl ik, uit zeer betrouwbare bron, weet dat het over het algemeen met de bouwkwaliteit van die drums en de afwerking zeer droevig gesteld is! Meelopers heb je overal, ook in de drums.....

Het oude hout verhaal kan ik me wel in vinden, ik denk dat de vezelstructuur van oud hout beter is voor de resonantie en dus toon van de ketel. Oude ketels zullen ook meer uitgewerkt zijn (minder of geen spanning meer) dan nieuwere ketels.

Robert-Jan


Citaat
Dus zoveel progressie is er nou ook weer niet na al die jaren


Vind je?










www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

#741
apr 25, 2013, 11:25 Last Edit: apr 25, 2013, 11:32 by Fibesman
Beetje banaal om super high-end sets die momenteel tussen de 5 en de 7000 (euro!) kosten te gaan vergelijken met goedkope japanse kitjes uit het jaar kruik. Pas ergens in de jaren 80 waren de Japanse drummerken sereus te nemen.
Het is leuk dat ze zo netjes gelakt zijn en strak afgewerkt maar klinken ze daardoor ook echt beter? Ik heb ooit een Pearl masterworks snare gehad, fantastisch afgewerkt maar klonk heel vlak en matig, zegt gewoon niet alles. Wat is dat trouwens toch met de Gretsch Brooklyn en Tama Star dat ze die bassdrumhoepels naturel laten, ziet er echt armoedig uit, oh well..
Die Yamaha is wel erg gaaf trouwens :Y Kan ik nooit betalen.
Maar wat mijn lange verhaal betreft, ik wilde zeggen dat het ene is niet beter dan het andere. Een nieuwe gitaar is ook niet altijd beter dan een oude. Daar blijf ik bij.

Robert-Jan

Natuurlijk is dat banaal, maar als je 2 scheef geboorde gaatjes op een mapex pro m snare als standaard neemt..;) snap je?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

JeroenL

Na 4 jaar gespeeld te hebben op een elektrisch drumstel, wil ik nu graag een akoestisch drumstel aanschaffen. Ik ben op zoek naar een degelijke drumkit, dus geen beginnersmodel. Mijn max. budget is ongeveer 2300 euro maar het liefste geef ik dit bedrag niet uit. De drumkit moet mee met optredens ( ong. 1 per 3 weken). Hardware heb ik al.   

Gisteren ben ik nog een keer bij Adams Drumworld gaan kijken. Hier werd ik door het personeel gewezen op de Adams 8000 (logisch). Deze klonk boven verwachting goed.  Over Gretsch Renown en Tama  Superstar (Hyperdrive) heb ik over het algemeen positieve reviews etc. gelezen maar ik heb ze zelf nog niet gehoord. Deze zijn een stuk goedkoper. Ook kwam ik gisteren nog de DW Performance tegen die toch ook mooi klonk.

Mijn vraag is: kan ik in deze goedkopere kits voldoende kwaliteit terugvinden en zijn er nog misschien andere kits die jullie mij kunnen adviseren? Of kan ik beter meer geld uitgeven en dan maar wat langer werken bij de Jumbo? ;)

Dries

Heb je ook al bekkens of niet?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

JeroenL

Ja, heb al paar jaar Istanbul Samatya Set 14-16-18-20, 8" K custom splash, 10" A-custom splash (van Paul) en sinds kort nog 2 K custom Dark crashes. Speel met band al jaren op een Fame drumstel omdat ik een elektrische heb. Maar dat drumstel is dus 3x niks.

Stokmans

Voor max. 2300 euro heb je een heleboel keus. De Renown en de Superstar zijn beide 'middenklasse' drums (correct me if I'm wrong), maar over het algemeen veel waar voor je geld. Die Adams is weer een niveau hoger.

Wat zoek je eigenlijk? 3 bassdrums&24 toms, of mag het iets minder zijn? Bepaalde afmetingen?

Dries

Voor €1500 kun je vaak al een erg mooie gebruikte shellset vinden.
Verhoog het bedrag tot €2000 en je hebt keuze te over.
Pearl Masters, met mazzel Reference, Tama Starclassic, Sonor Designer, DW soms ook.

Een zeer mooie shellset hoeft de volle €2500 niet te kosten hoor  :)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

JeroenL


Wat zoek je eigenlijk? 3 bassdrums&24 toms, of mag het iets minder zijn? Bepaalde afmetingen?


Mijn voorkeur is 22" base, 14" + 16" floor, snare, racktom en evt nog een 2de racktom maar dat is geen must.


Stokmans

Dan is je keuze ruim! Ga op zoek op marktplaats, dan kan je een kit vinden zoals Dries beschrijft, ruim onder je max. prijs. Plaats hier evt. een linkje als je twijfelt over die kit.

Bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/660961769

Ik heb trouwens nog een Sonor S-Class staan, helaas niet meer met een 16" floor, maar daar is de prijs dan ook naar: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1842.msg38446.html#msg38446 Als je dat wat lijkt, laat het dan maar weten, komen we wel uit de prijs.

Omhoog