Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jeroenov

Volgens mij heeft hij ook een paar Ludwig kits die hij nu wel gebruikt.

5150

@Tanco; waarom heb jij die Renown destijds eigenlijk weer van de hand gedaan ?

Ik heb laatst op een Ludwig keystone gespeeld...(al ff met tRow over gehad)...en ik ben normaal eigenlijk niet zo van de 13" tom / ondiepe bassdrums....maar wat een fantastische set is dat. De bearing edges en houtsoort geven kit een enorme warme, punchy sound. Ik vond de Renown ook erg te gek maar had altijd wat moeite met met name de 12" en de 14" floortom om te stemmen.
***...in-between-drums...***

Fibesman

Ik vond 24 wat te log spelen en kwam er achter dat m'n groene 12,12,16 fibes met triple flanged hoops meer mijn sound had. Je probeert wel eens wat, wel heel mooie drums voor het geld die Renown.

Paul

@Trow
Iets meer trommels dan je vraagt en (daarom) wellicht wat te duur, maar rocken zal het wel!
http://link.marktplaats.nl/633061790

Dries


@Trow
Iets meer trommels dan je vraagt en (daarom) wellicht wat te duur, maar rocken zal het wel!
http://link.marktplaats.nl/633061790


Haha, die gaat bij Giuseppe niet voor weinig weg hoor  :z
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul

Dat denk ik ook niet, maar zolang Trow geen budget noemt..

Er staat overigens ook nog een mooie Green sparkle Ludwig USA uit 2008 in 24", 13" en 16" op voor 1300 euro.

Dries

#656
jan 23, 2013, 12:57 Last Edit: jan 23, 2013, 12:58 by Dries
Dat is een acceptabele prijs gezien de nieuwprijs.
Hoewel, er is momenteel érg veel goed spul te koop voor historisch lage bedragen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

tRow


Dat denk ik ook niet, maar zolang Trow geen budget noemt..

Er staat overigens ook nog een mooie Green sparkle Ludwig USA uit 2008 in 24", 13" en 16" op voor 1300 euro.


Waar?

Dries

Marktplaats, zou jij moeten weten  :w
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

tRow

Ja ik zie geen green sparkle met 24 bass  :??

5150


Ja ik zie geen green sparkle met 24 bass  :??


Check je mail...maar is idd 22" zie ik net...die had je al gezien natuurlijk...
***...in-between-drums...***

tRow

Klopt!

Ik ga vrijdag nieuwe kit ophalen, iets wat je niet zo snel verwacht, maar ik wél wil uitproberen.  :D

5150


Klopt!

Ik ga vrijdag nieuwe kit ophalen, iets wat je niet zo snel verwacht, maar ik wél wil uitproberen.  :D


Let me guess...customset met o.a. 20" floortom ?...
***...in-between-drums...***

NathanR

Is de kit van Pim de Mol niet wat voor jou?
Die heeft behoorlijk beestachtige maten..

http://grandcustoms.com/grandcustoms/ned.html

En inderdaad, die 20'' floor komt overeen. ;)

tRow

#664
jan 24, 2013, 11:05 Last Edit: jan 24, 2013, 14:24 by tRow
Jup die ga ik kopen  :)

Zat nog te twijfelen over BEECH, ik wou altijd al zelf een kitje bouwen, en dan is dit het beste (en goedkoopste). Alleen had ik zelf Keller Maple gekozen, maar goed we gaan zien!

Animal baars

Het is Beech volgens de site ;) Lijkt me wel een vette set. Die floortoms zijn de maten van bassdrum waar ik naar aan het kijken ben 8)7

Jenslathouwers

ff klein zijsprongetje, ik vraag me al een tijdje af of er voor zo'n oversized (20 of zelfs 22") 'floortoms' speciale vellen zijn , of worden daar gwn dezelfde vellen voor gebruikt als wanneer je die maten gebruikt als kick ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Voor zover ik weet is een 20" flanged of diecast hoop ook niet te vinden, dus zul je met een bassdrum spanrand gaan werken.

Maar je kan op een bassdrum ook een ambassador of emperror kopen. Ik heb alleen nog nooit een 20" ambassador op m'n kick willen hebben.

tRow

Ik bedoelde ook Beech haha, had ik wel gezien was even een ver-typing(?)

NathanR

Trow vanwaar de keuze?
Want tweedehands raak je dit aan de straatstenen nog niet kwijt als je hem weer zat bent.
(gezien je verleden met drumstellen hou je ze niet bepaald lang.. ;) )

tRow

Ik wou zelf altijd al zo'n setje bouwen, en als ik hem écht kwijt wil, dan maar wat  verlies. You win some, you lose some dat verhaal

animal

#671
jan 24, 2013, 22:24 Last Edit: jan 24, 2013, 22:28 by animal

Voor zover ik weet is een 20" flanged of diecast hoop ook niet te vinden, dus zul je met een bassdrum spanrand gaan werken.


Misschien toch wel, zelf heb ik begin jaren 80 m'n tweede Slingerland kit gekocht met een floortom van 20".
Het merendeel van de kit heb ik relatief snel weer verkocht omdat de afwerking bar slecht was, de bearing edges waren om te huilen (onregelmatig en soms zelfs vierkant  ;( ) . Twee kleine tommetjes en de 20" floortom heb ik zo'n 10 jaar geleden pas voor goed geld verkocht.
Kortom, ergens zouden 20" metalen hoops te vinden moeten zijn.

Edit: Kijk, ze bestaan wel http://drumsonsale.com/product.php?id_product=5895

5150

#672
jan 24, 2013, 22:26 Last Edit: jan 24, 2013, 22:27 by 5150

Trow vanwaar de keuze?
Want tweedehands raak je dit aan de straatstenen nog niet kwijt als je hem weer zat bent.
(gezien je verleden met drumstellen hou je ze niet bepaald lang.. ;) )


Hij is niet duur natuurlijk...maar ik weet dat deze customset al heel lang te koop is / eerder werd aangeboden. Als eigen set helemaal leuk...maar voor de handel nie handig denk ik idd...

Maar idd...you win some...lose some...maar gewoon de fun van het eens hebben van zo'n set snap ik ook wel weer  ;)
***...in-between-drums...***

NathanR

Hij is zeker niet duur, Pim heeft hem ook wel eens aan mij aangeboden. Maar hij staat inderdaad al een behoooorlijke tijd te koop!

We zullen zien. :P

druMees

#674
jan 27, 2013, 17:18 Last Edit: jan 27, 2013, 18:42 by paQ
Ik ben op zoek naar een jazz kit. Het liefst met een 18'' bassdrum. Maar een drumstel met een 20'' zou misschien ook kunnen, bied maar aan :P Graag een kleine set, dus tom-floor-kick. Snare hoeft er niet persé bij. Merk maakt niet echt uit, als het maar niet te goedkoop klinkt. (liever geen beginners drumstel dus) Het mag er lelijk, kapot en oud uitzien. Als het maar niet te duur is, het liefst onder de 350 euro.  *D

Verder ben ik op zoek naar grote cymbals >17''. Nieuw, oud, gebruikt, vintage is allemaal welkom. Geen dikke cymbals maar jazzy cymbals. Ben op zoek naar enkele crashes, een sizzle crash of ride en een lekkere jazz ride. Ook een o-zone crash is welkom! Voorkeur Merken zijjn o.a.: turkse bekkens, meinl, zildjian, sabian etc. Prijs moet ook hierbij niet al te hoog zijn, ben een arme student ;( ligt aan het bekken maar hoger dan 150 euro wordt het waarschijnlijk niet.

Als laatste ben ik zoekende naar een grote hihatt. Denk hierbij aan 16'' of iets in de richting. (geen 15'') Hierbij heb ik nog niet echt een goed beeld wat ik precies wil. Alle merken/types zijn dus mogelijk. Bied maar aan zou ik zeggen  *D


alvast bedankt!

Omhoog