Welke vellen moet ik kopen?

Gestart door vandeflosch, nov 12, 2011, 15:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Op de huizen na dan.. -O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Op de huizen na dan.. -O-



De vaste lasten : Gas - water - licht , gemeentelijke heffingen dan weer wél . :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

GospelDrummerLars

ik heb een tama slp bubinga waarvan ik het fabrieksvel wil vervangen.
welk vel laat laat zich makkelijk laag stemmen? ik ben niet aan een merk verbonden.

Wat vind jij er van?

Machiel

De Remo Powerstroke 4.
Neem mij vooral niet te serieus.

musiqman

Remo Coated CS voor snares vind ik uber. Zeker metaal maar ook hout in 13" en 14" diameters.

GospelDrummerLars

dank jullie, ik ga binnenkort toch naar bax, dan zal ik wel er wel 1 meenemen
Wat vind jij er van?

Rick


dank jullie, ik ga binnenkort toch naar bax, dan zal ik wel er wel 1 meenemen


Probeer ook de Coated Vintage Ambassador. Ook makkelijk laag en zompig te stemmen.

Dries

Heeft er iemand ervaring zowel de aquarian texture coated en de aquarian texture satin coated vellen?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

paQ

Waren dat niet dezelfde maar nieuwe naam?

Dries

Geen idee, op de site van Aquarian staat nergens iets over 'satin coating'.
Op de site van Bax shop staat in de omschrijving daarentegen dat de satin coating de dunste coating ooit zou zijn, bla bla.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paintpro


ik heb een tama slp bubinga waarvan ik het fabrieksvel wil vervangen.
welk vel laat laat zich makkelijk laag stemmen? ik ben niet aan een merk verbonden.


Een Evans Hydraulic of een Pinstripe bijvoorbeeld?

Robert-Jan

Op een snare?  Yuk..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Zelfs op een tom... yuk.. (geen pinstripes aan mijn trommels)

Net een testje gedaan met de 'Benny Greb' setup, al weet ik dat hij al veel ouder is, coated emperors on top en coated amba's  bottom voor de toms. Dat kan je lekker laag stemmen. :)

Robert-Jan

Heb je 2 emperors al eens geprobeerd?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Neuh, is zelfs de eerste keer dat ik coated bottom heads gebruik.

Dries

#265
aug 03, 2013, 01:34 Last Edit: aug 03, 2013, 01:35 by Dries

Heb je 2 emperors al eens geprobeerd?


Klinkt dat niet heel erg dood?
Lijkt me alleen bruikbaar bij zeer lage stemming of zit ik er volledig naast?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Op floors is het best wel nice
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

peachy

Ik ga binnenkort de studio in met mijn Starclassic birch set, 10-12-14... ik twijfel over de vellen op de toms. Ik heb altijd met EC2's gespeeld, maar wil in de studio het mooist mogelijke geluid uit de drums krijgen. Ik heb de coated versie van de G2's ooit geprobeerd en dat vond ik helemaal niks. Ik twijfel dus of ik het bij de EC2's moet houden, of dat de clear G2's misschien een betere optie zijn voor een mooi tomgeluid. Ik weet natuurlijk dat het heel subjectief is en dat voor verschillende vellen wel iets te zeggen valt, maar ik vroeg me af of iemand wat meer ervaring heeft met het opnemen van een dergelijke kit en verschillende vellen... en uiteraard geen budget om veel verschillende tomvellen te kopen :( NB: we spelen harde rock/metal en ik sla vrij hard, als dat nog iets uitmaakt.

Machiel

#268
aug 05, 2013, 13:01 Last Edit: aug 05, 2013, 13:44 by Machiel
Ik heb zelf ook een Tama Starclassic Performer. Ik had een aantal week geleden G2's op de tops en G1's op de bottoms. Ik speel ook metal en ik vind dit de fijnste combo voor in de studio of live.

Neem mij vooral niet te serieus.

Joris

Je kan sowieso niet fout gaan met ec2's of g2's. Ik neem de volgende keer voor de verandering maar weer eens coated op toms.

Machiel

Ik eerst niet meer. Ik vind de open toon van clear vellen veel fijner dan coated. Coated is ook te gek hoor, begrijp me niet verkeerd.
Neem mij vooral niet te serieus.

peachy

Bedankt, Machiel! Mooie set-up heb je :)

Joris


Ik eerst niet meer. Ik vind de open toon van clear vellen veel fijner dan coated. Coated is ook te gek hoor, begrijp me niet verkeerd.


Ik hou wel van wat afwisseling, maar in de studio ga ik sowieso voor clear.

Machiel

Dankje peachy:)
Neem mij vooral niet te serieus.

Dries

Ik vind de EC2 snel te dood klinken.
Dempen kun je ook met kleine stukjes moongel.
E.e.a. is natuurlijk subjectief en hangt af van welke sound je ambieert.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog